Hoi ik ben 15 jaar en nu is het eindelijk zover om dj apparatuur te kopen. Ik zit te twijfelen tussen 2 dingen de CDJ-01 en de CDJ-20 met jog. Is een jog belangrijk om te beatmixen en waarvoor is het? Verder wil ik weten welke het best is? En ik heb gekozen voor een mengpaneel PS 626i. Kun je hiermee wat op deze site staat: http://vwww.stack.nl/~demos/Sub/DDC/ddc_beatmix.htm Ik wil graag een goed advies van een dj of iemand die er veel vanaf weet en of iets goedkopers ook goed is om het beatmixen te oefenen.
dj mixer
Collapse
X
-
link werkt niet je moet het gewoon zelf intypen http://vwww.stack.nl/~demos/Sub/DDC/ddc_beatmix.htm tussen dcc en beatmix een _ ik kan nie wachte op het advies zodat ik kan beginne -
als je wil beatmixen moet je op 1 ding vooral letten.
Dat je cd speler direkt start,DIREKT,vb een gewoon modelletje van jb of numark of ... start niet direkt. Als je wil beatmixen koop je best denon of pioneer aan.
dit is met memory start (snelstart)hij start dan van zijn geheugen en als ik mij niet vergis start hij op 0.02 sec
mvg
jeffreyComment
-
Even off topic:
De numark waar ik altijd mee draai start wél direct en geeft dus geen probleem om te beatmixen... (cdn-90)
On topic:
Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over die gemini spullen, maarja als je het alleen maar gaat gebruiken om een beetje te mixen in je kamer zie ik geen enkel probleem.
Ga je het gebruiken om ook feestjes en dergelijke te gaan draaien zou ik nog even doorsparen voor net iets beter materiaal. (Zó veel kost nu een Denon dn-4000 nu ook weer niet en dan heb je toch al heel wat meer kwaliteit denk ik zo...)
The leader knows, Dateq.The leader knows, Dateq!Comment
-
Zal ik eens wat ironisch vertellen: zelfs de DAP TL-1500 heeft snelstart en ik kan daar perfect mee beatmixer (helaas dat er maar 12% pitch op zit)
Gemini maakt hele leuke mengpanelen, dus met de PS 626i zul je heel goed kunnen beatmixen!
Voor niet al te dure cd-spelers kun je trouwens ook naar American DJ kijken, heeft ook snelstart!
Als ik nog een tip mag geven: als ik moet beatmixen geef ik voorkeur voor top-loaders. Tis wel een beetje afhankelijk van wat je zelf het lekkerst vindt werken, maar k zou het wel een keer (bijv. in een showroom) proberen.
(over de link: ik kan zelfs de host niet vinden, volgens mij is de domeinnaam opgeheven, want als ik ping krijg ik een heel raar resultaat....)Comment
-
Ik ben begonnen met 2 Gemini cd-spelers en de 626i en die cd-spelers starten wel degelijk snel, zit ook gewoon de functie auto-cue op. Waar je je stelling op baseert dat dat alleen met denon en pioneer werkt weet ik niet, maar het is een beetje onzin.citaat:Geplaatst door zjeten
als je wil beatmixen moet je op 1 ding vooral letten.
Dat je cd speler direkt start,DIREKT,vb een gewoon modelletje van jb of numark of ... start niet direkt. Als je wil beatmixen koop je best denon of pioneer aan.
Ik denk dat je als starterssetje een goeie keus maakt om met de 626i en de eerder genoemde cd-spelers te beginnen. Je kunt hier perfect de basis van het mixen op leren en als je er aan toe bent koop je tegen die tijd eventueel wel wat duurders.
Alleen, waarom heet je eigenlijk djjay als je nog geen dj bent?
Here I am, so what are your 2 other wishes?Comment
-
Jah goeie vraag waarom ik djjay heet terwijl ik nog geen dj ben
mar jah moest ff wat intypen[8D] Mar nu even een vraag wat een toploader is de CDJ-01 is een toploader maar wat is dit?? En even een vraagje welke nu beter is de CDJ-01 of de CDJ-20 die is wel ouder maar hier zit wel een jog op is een jog nodig? Maar wat ik eigelijk wil weten is welke ik moet kopen om te beatmixen....>>>???
Comment
-
Een jog schijf is niet echt noodzakelijk maar wel makkelijker om te kunnen/leren beatmixen. Mijn eerste CD-player met pitch was de dubbele Denon DN-2000F (MK I) en die had geen jog maar een "pitch bend" met een - en + knopje en na een beetje oefenen kon ik er mee beatmixen.
De techniek van het beatmixen met vinyl had ik toen wel al onder de knie. Dus als je het nooit eerder gedaan hebt, zal het best wat moeite en veel geduld kosten.The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²Comment
-
Een jog-dial is wel handig, maar idd niet verlicht.
De Gemini CD 400 X is een leuke cd-speler als instapmodel (kep zelf ook eens mee gedraait) al moet je oppassen voor het lanceerklepje (schiet heel hard om hoog, dus wel ff met de hand tegen houden).
Hij heeft 3 FX'jes en een perfecte naadloze loop-functie.
Anders zou je ook even naar de American-Audio PRO-DJ2FX kunnen kijken. Kep deze nog niet uitgebreid uit kunnen testen, maar dat komt na de vakantie cker wel (hebben we voor op school gekocht).
Ze zijn ook mooi compact en hebben een paar FX'jes erin zitten.Comment
-
Ikzelf heb een Denon DN-D9000 en ik moet zeggen dat ik ook nog steeds de gewone Pitch Bend buttons gebruik om te mixen, terwijl dat ik ook kan pitch benden met de jog.Ik kan met de jog niet zo goed overweg om te pitch benden.Zal komen omdat ik vroeger heb leren beatmixen met cd met een DN-2000F MKII en die had dus nog geen jog en dus alleen maar Pitch Bend buttons.
Ik zag nog dat je vroeg wat de prijs is van een DN-4000, wel die prijs zal rond de 800 Euro zijn denk ik.Comment
-
Pitch-band kan ik inkomen voor knopjes (ookal kan ik het ook met de jog-dial), maar vooral ook om cue-points op te zoeken vind ik een jog-dial plezierig.
Wat me wel fijn lijkt, is als je het mixen meteen op een goede cd-speler kan leren i.p.v. eerst met een rotding leert werken en daarna pas met een betere om leert gaan, waarbij je de extra mogelijkheden nooit hebt leren gebruiken...Comment
-
Ik hoor vaak DN-4000 en andere maar waar kan ik die kopen en is die 800 euro voor 1 cdspeler of hele set? Ben nu erachter gekomen dat een jog gewoon pitch bend is en gewoon ook met + en - pitcht bend kan doen. En nog steeds geen antwoord op andere vraag welke beter is.
http://www.mctex.com/images/Thumbnails/cdj01.jpg of de CDJ-20 die je bij de catalogus ziet van 2003 http://geminidj.be/downloads/ Of dan de DN-4000 maar daar wil ik nog een foto van hebben.Comment

Comment