prijs drive-in shows??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

trouwens hier nog een markt verzieker. die weet dat die het verkeerd doet maar zen collega nie.

hij verhuurd ons soms voor 100 euri. (en dan klage dat ik zelf me uur loon nie onder de honderd wil. dus al het geld op eis.

set is trouwens:

dubbele 15" merk on bekend bij mij geloofd kilomax pro 15 (eminence)
    enkele 15" merk ev
    top enkele 15" 1 "

2 maal mosfet 500
    1 maal samson geen idee welk type
    1 maal cross over

1 maal mengpaneel 7 kanaals DX 1000
    2 maal cd-speler
    mp3 comp

8 par 64 1000 watt dimmer en meuk der bij.
    1 moonflower 400 watt

2 statieven + 6 meter truss prolyte

nog meer zooi maar denk dat dit al erg genoeg is!

groetjes,
    Bas

Comment

• Snuffel
      • Sep 2007
      • 22

Mensen, Om deze topic weer even op te warmen. Ik ken een bedrijf die in mijn ogen een marktverzieker is. Ik help hem ook wel maar omdat ik voor mezelf begin denk ik dat ik hem wel wat kan helpen en de rest van de markt ook. Ik ga hem verhuren. Gooi de prijs omhoog naar marktwaarde. Veel werk heeft ie niet gem 1 disco per maand

Stel de beste man zou dit allemaal meenemen. Wat zou hij kunnen vragen ?

[CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]Luidsprekers:[/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]Tops (500 watt en 800 watt)[/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]Bassboxen 500 watt ( glijbaan model 4530)[/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]Bassboxen 200 watt ( w-bin) RCF Bassbox 400 watt (dubbele w-bin) RCF[/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]Subwoofer,s 800 watt (G-sub) RCF[/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana][/FONT] [/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]Versterkers:[/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]2 x 200 watt, 2 x 500 watt, 2 x 750 watt, 2 x 1000 watt.[/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT] [/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]CitroniC MPDC-S6 Ultima (cd/mp3 player with PPS effects)![/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana], 4 kanaals - 10 input mixer with DSP effects![/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana]Clubmixer 6 kanaals! ETP 6 kanaals + echo![/FONT][/FONT][/CENTER][/LEFT]
      [CENTER][FONT=arial,helvetica,sans-serif][LEFT][FONT=Verdana][/FONT] [/FONT][/CENTER][/LEFT]
      Effect type DMX Lamp power Diversen
      Derby nee 2x400 watt
      Colormoon nee 300 watt muziekgestuurd
      Small Mushroom nee 2x 300 watt
      Magic beam nee 250 watt
      Doubleballs nee 300 watt
      Rockballs nee 300 watt
      Tornadoscanners ja 250 watt Multi gobo + 7 kleuren, stroboscoopeffect etc.
      Movinghead ja 250 watt 6 channels, 7 kleuren, stroboscoopeffect etc.
      Multi -barrel /disch ja 150 watt lichteffect met div. gobo's kleuren etc.
      Chameleons ja 250 watt 7 kleuren, stroboscoopeffect
      Futurelight TC 150 ja 250 watt diverse gobo's en kleuren + snelheid etc.
      Blacklight kanon nee 400 watt
      Stroboscoop nee 300 watt super party strobe.

Stroboscoop ja 750 watt
      Stroboscoop VDP1500St ja 1500 watt with blinder-effect

Licht is allemaal showtec

[FONT=arial,helvetica,sans-serif]2 x 4 par 56 spots, 4 x 4 par 56 spots, incl. kleurfilters, regeltafel.kleur filters, dimmertafel.[/FONT]
      [FONT=arial,helvetica,sans-serif]2 x 4 par 64 spots, 4 x 4 par 64 spots, 6 x 4 par 64 spots, incl. kleurfilters.[/FONT]

Dimmerpack voor par 64 spots, 380 volt aansluiting.
      [FONT=arial,helvetica,sans-serif]Showtec scenesetter 24 channel (dimmer voor par 64 spots)[/FONT]
      [FONT=arial,helvetica,sans-serif]24 channel DMX lichttafel ( >is geprogrammeerd< voor aansturen van chamelons, stroboscopen, rookmachine etc.)[/FONT]
      [FONT=arial,helvetica,sans-serif]DMX controller (192 channel prog.), regeltafel voor scanners ( 1 is voorzien van joystick)![/FONT]
      [FONT=arial,helvetica,sans-serif]DMX controller (192 channel prog.), regeltafel voor movingheads.[/FONT]

[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Let wel ik kan er niets aan doen dat hij dit allemaal heeft. Ik hoef dus ook geen commentaar over de merken. ( weet zelf beter) Maar als ik hem in de markt kan zetten tegen de juiste prijs dan wordt het voor de handel beter en ik kan er als zelfstandige wat aan over houden.[/FONT]

[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Hoe zien jullie dat ?[/FONT]

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

alleen met deze persoon willen werken indien hij of zij beschikt over een inschrijving bij de KvK, en in het bezit is van een degelijke verzekering!

men is bezig met stromen en spanningen welke levensgevaarlijk kunnen wezen. Heb je dit niet en mocht er dan eens iets gebeuren!! lang leve de verzorgingsstaat... maar waarom moeten wij dat altijd betalen?
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Snuffel
          • Sep 2007
          • 22

Originally posted by Watt Xtra
          alleen met deze persoon willen werken indien hij of zij beschikt over een inschrijving bij de KvK, en in het bezit is van een degelijke verzekering!

men is bezig met stromen en spanningen welke levensgevaarlijk kunnen wezen. Heb je dit niet en mocht er dan eens iets gebeuren!! lang leve de verzorgingsstaat... maar waarom moeten wij dat altijd betalen?

Dat heeft ie allemaal. Anders begon ik er niet eens aan.

Comment

• djjaimy
            • Oct 2007
            • 18

Myn drivfe in

dit is onze drive in show wij vragen 40 euro per uur.
            Nu ik dit zo zie zijn wij denk ik beeeetje heeeel goedkoop ofniet? we hebben ook nou ook weer niet beste kwaliteit.

geluid.

2X DAP RW-15MKII
            2X DAP RW-18BMKII
            2X speaker statief
            2X http://www.usblaster.com/Products/DJ%20%E2%81%84%20Pro%20Audio/CD%20players/USB%207327
            1X Behringer Tweakalizer dfx69, dj effects processor

1X DATEQ Audio Technologies
            Eventueel wordt er een ipod op de mixtafel aan gesloten.

Licht:
            2X Showtec Ravedancer
            2X http://www.verkoop.licht-geluid.nl/ProductInfo.aspx?productid=AD345003
            1X KoolSound performer -laser
            1X HQ power lichteffect
            1X HQ power dimmer voor lichttorens
            2X Showtec Metalen Statief, zwart, 2.2 meter
            1X Eurolite duoscan
            Last edited by moderator; 03-12-07, 19:50. Reason: ongewenste links verwijderd
            Iederéén die Dynacord kan betalen vindt dap zooi...

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Grappig dat iedereen de prijs/tarief alleen koppelt aan de zooi die ze meenemen, en niemand het heeft over de kwaliteit van het feest dat de DJ ervan/ermee maakt!
              Volgens mij is dat de echte marktwaarde.
              Hoe GOED is de DJ, en daarmee: hoe tevreden zijn de klanten!

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• lightzone
                • Oct 2006
                • 261

@ jaimy: of watvoor feesten draai je nu gemiddeld ?
                jumping is not a crime

Comment

• vasco

• Oct 2003
                  • 2568

Originally posted by djjaimy
                  1X DATEQ Audio Technologies
                  Eventueel wordt er een ipod op de mixtafel aan gesloten.

Licht:
                  2X Showtec Ravedancer
                  2X http://www.verkoop.licht-geluid.nl/ProductInfo.aspx?productid=AD345003
                  1X KoolSound performer -laser
                  1X HQ power lichteffect...
                  Wat is de meerwaarde van de rode kleur in jou post of wil je hiermee aangeven dat dit binnenkort allemaal weg gaat en nieuwe dingen voor komen

Comment

• djjaimy
                    • Oct 2007
                    • 18

Myn drive in show

Paar verbeteringen, we vragen geen 40 per uur maar per avond. en dat rood is niks ik heb het gewoon je kopieert van onze website (disco-capital.tk) en daar heb ik het rood gemaakt. en uhmm lightzone we zijn pas net begonnen... we worden denk ik aleen gevraagt op fuifen enzo van gr8. en wat vollwassenen uit mijn familie. ook hebben we nieuw aleen topjes voor omroep ofzo.
                    Last edited by djjaimy; 04-12-07, 16:53. Reason: Iets vergete bij te schrijven xD
                    Iederéén die Dynacord kan betalen vindt dap zooi...

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Goed, laat ik dan ook maar even moeilijk doen voordat ik dalijk advertenties met vraagprijzen van 50 euro per avond ga plaatsen:

Stel ik heb een basisset met een DJ-setje, 2x fullrange kasten (300W RMS) op statief en 2 x T4 PAR56 met dimmer en controller, wat zou iedereen daar voor vragen? Niet de set die ik ooit op een foto neergezet heb uiteraard, dan heb ik het wel over iets beter materiaal (mn geluid).

Ik heb al prijzen van 200 à 300 euro per avond horen vallen hier en daar. Reken dat je van 22 tot 2 uur bezig bent (4 uur dus) en we zijn met 2 man, dan zit je op 37,50 kaal de man aan uurtarief (met 300 per avond). Maar dat is natuurlijk nog eens ex transport, stroom, BTW, en al het andere wat er bij komt kijken.

Eerste wat er bij ons in ieder geval in komt is een fatsoenlijke flightcase voor de DJ-set (ProDJUser CDJ-10) en een 19"/6HE rackje voor de versterker(s). Dan zijn we in ieder geval van die rommel af, straks misschien nog kijken voor een steptruss voor achter, waar dus alleen maar (voor decoratie) een backdrop aan komt te hangen. Scanners en al het andere fancy speelgoed zijn van latere zorg.

Overigens snap ik maar al te goed dat beginners niet graag honderden euro's per avond willen vragen, omdat ze misschien het idee hebben dat de klant ze dat niet waard vindt. Als je nog nooit een set weggezet hebt en ineens een faktuur van 300 euro uit gaat schrijven is het wel even slikken. Maar vergis je niet: In de entertainment-wereld zijn dit soort bedragen grandioos kleingeld.

Ik geef alle beginners hier meer de tip om de klant wel waar voor zijn/haar geld te geven en een goeie basisset neer te zetten. Kwaliteit over kwantiteit: Liever een goeie set met 2xT4 en een geluidsset waar je nog een aantal jaren mee vooruit kan, dan een enorme hoop Kijkshop-lichteffecten. Uitbouwen kun je later nog altijd en de eerste aantal optredens heb je toch nodig om je opstartkosten eruit te krijgen.

Als je 50 euro per avond gaat vragen dan heeft een klant al gauw het idee "dit kan niet, dit is te mooi om nog waar te zijn". Je kan dan nog altijd een behoorlijk lompe set hebben staan, je geeft dan ook een beetje het bericht af dat je jezelf die 300 euro per avond niet waard vindt.
                      Last edited by Stoney3K; 07-12-07, 11:55.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• sntho0
                        • Sep 2003
                        • 196

Originally posted by SPS
                        Grappig dat iedereen de prijs/tarief alleen koppelt aan de zooi die ze meenemen, en niemand het heeft over de kwaliteit van het feest dat de DJ ervan/ermee maakt!
                        Volgens mij is dat de echte marktwaarde.
                        Hoe GOED is de DJ, en daarmee: hoe tevreden zijn de klanten!

Paul
                        Helemaal met je eens Paul.
                        Ik zie soms verschrikkelijk goede installaties maar met verschrikkelijk slechte DJ's. Nou, daar heb je dus niks aan!
                        Liever een super DJ met een iets mindere installatie.
                        Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Het probleem mannen, is dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen hobby-isten en professionals. Als producent voor premiere-feestjes regelmatig e.e.a. geboekt dus even een voorbeeld:

- Professionele DJ (per avond) 250,-
                          - Goeie enteratainer/presentator 250,-
                          - Geluidsset 200,-
                          - DJ Booth met apparatuur 200,-
                          - Lichtset basis 200,-
                          - Effecten/rook etc. 200,-
                          - Transport 50,-

Totaal:1250,-

Dat is een zeeeer redelijke prijs voor een professionele drive-in show. Maaarrr dan heb je dus goeie spullen, professionals aan het werk, en een verzekerd geheel.

Alle andere prijzen zijn in principe irrelevant omdat ik een 16 jarig mannetje met DAP-boxen nou niet bepaald een concurrentieslag zie voeren met de grote drive-in bedrijven...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by AJB
                            Het probleem mannen, is dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen hobby-isten en professionals. Als producent voor premiere-feestjes regelmatig e.e.a. geboekt dus even een voorbeeld:

- Professionele DJ (per avond) 250,-
                            - Goeie enteratainer/presentator 250,-
                            - Geluidsset 200,-
                            - DJ Booth met apparatuur 200,-
                            - Lichtset basis 200,-
                            - Effecten/rook etc. 200,-
                            - Transport 50,-

Totaal:1250,-

Dat is een zeeeer redelijke prijs voor een professionele drive-in show. Maaarrr dan heb je dus goeie spullen, professionals aan het werk, en een verzekerd geheel.

Alle andere prijzen zijn in principe irrelevant omdat ik een 16 jarig mannetje met DAP-boxen nou niet bepaald een concurrentieslag zie voeren met de grote drive-in bedrijven...
                            Hou ook even rekening met een ander doelpubliek. Een bruiloft of familiefuifje van hooguit 150 man kun je ook met een goedkoop DAP setje van geluid voorzien (mijn voorkeur gaat dan naar een HK setje uit, maar goed.) en voor veel bruidspaartjes is 1250 euro alleen voor de disco toch een beetje aan de gortige kant denk ik. Als je het over een wat meer high-profile evenement hebt, waar bv. ook media aanwezig is, dan worden er ook andere eisen aan je product gesteld (en daar worden dan ook met goede reden de pro's voor ingezet.)

De meesten van ons willen niet eens de concurrentie aan gaan met de 'grote jongens' maar met onze eigen drive-ins ervaring opdoen in alles wat erbij komt kijken. Een grote speler inhuren voor een schoolfeestje is als een kanon op een mug schieten --- kleinere publieken en feestjes in de privé sfeer zijn dan ook vaak het #1 doelpubliek voor starters, terwijl de grotere, meer openbare evenementen meer de doelmarkt voor de grotere drive-in spelers zijn.

Hou er ook rekening mee dat je als starter ook vaak met particulieren en non-profit organisaties te maken hebt (in tegenstelling tot bv. bedrijfsfeestjes) en die hebben meestal al een aardig beperkt budget. Als je dan met prijzen in de 4 cijfers aan gaat komen dan leggen ze gelijk de hoorn neer. Je hebt het hier over een compleet ander marktsegment, dus voorlopig zitten starters de grote bedrijven niet noodzakelijk in de weg.

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

en zo kan het ook nog anders...

mensen die wel professioneel spul hebben maar tegen kleuterprijzen deze sets aanbieden.
                              Dit zijn de hobbyisten die op een gegeven moment toch doorbreken en wel verder gaan of op een moment alles aan de wilgen hangen en stoppen.
                              Vaak gaat dit met gevaarlijke situaties samen, truss overbelast, dingen ophangen wat niet kan enz.

Verder idd de jongens die er hobby aan hebben om zelf apparatuur te kopen en het leuk vinden om te draaien. elke euro gaat in nieuwe apparatuur.

klein budget
                              Scholen vallen hiervoor. Gaat tegenwoordig alleen maar om de prijs. Ik ben daarom ook praktisch gestopt met het drive-in werk. Vele scholen letten op de centen. Betalen niet veel meer dan 250-350 euro voor een discoshow. En het maakt hen geen donder uit wat er staat, zolang er geen rotzooi wordt getrapt en de kids worden vermaakt.

Verzekering en veilige apparatuur? kijkt geen enkele school naar. Ik heb er vele gezien die onze shows hebben vervangen en rustig aankomen met een stel bouwmarkt statieven, speakertjes en gammele bekabeling!!

ieder zn ding.. Ik wacht heel stiekum op een "groot ongeluk" zodat de instanties hun ogen eens opendoen. Ik wens niemand zn ongeluk toe maar soms moet het er eerst van komen voordat men wakker wordt.

Voorbeeld oud en nieuw een aantal jaren terug... maar dat is iedereen geloof ik alweer vergeten.
                              Last edited by Watt Xtra; 08-12-07, 13:21.
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

En dat is ook de reden waarom ik nu de instelling heb: Als ik het doe, zorg ik dat het goed gebeurt en niet improvisatie. ShowTec trussjes zijn misschien leuk voor decoratie maar niet om in te riggen. Als ik mijn licht in de toekomst in een truss wil hangen wordt het gelijk 2xVMB+Prolyte.

Voor mij geldt 'safety first', daarna komt de kwaliteit van de show zelf pas. Geen geld voor truss? Zet dan een paar stevige T4's neer.

Wat je van scholen en jongerenfeesten zegt is trouwens ook weer zo: Daar vind je vaak het hoogste 'prutsgehalte' omdat het daar weinig tot niks mag kosten. Leuk om een tijdje te doen als het centen in het laatje brengt, maar daar huren ze vaak ook nog eens mensen van 'hun' school voor in omdat ze die kennen.

Een geluidsset met 2xT4 is niet veel meer dan 350 euro waard in de verhuur. Losse verhuur via J&H webshop: (Audiomeubel compact + Set 350 Fullrange + Lichtset 1) = 130 euro (ex transport etc.), dus als je daar alle opbouw + mankracht bij telt denk ik dat 300 à 350 euro per avond daar wel een goeie richtprijs voor is. Willen we meer, dan is het natuurlijk maar al te makkelijk om spul bij te huren.

Comment

Working...