prijs drive-in shows??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bastisito
    • Sep 2004
    • 185

Voor de plaspauze hebben we nog altijd 'Meatloaf - Paradise by the dashboard light', lange versie wel te verstaan
    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

effe "to-the-point":
      1/ik heb het hier over dj-jobs en niet over kleine sets van 2 à 3 uur.
      2/ ik heb het over lunchen en niet over "plaspauzes"

Hier in België (tov NL) duurt een feestje nog steeds tot 5u 's morgends en begin je er al vaak aan om 22u! Idd, een broodje kan er wel altijd in maar voor meer is er geen tijd...
      DUS zoals Ralph zich al afvroeg:
      waarom kan/mag een muzikant wél 1 (of 2) pauze(s) van 15min nemen om te lunchen en een DJ niet?

En naa effekes tege de Sis z'n schene sjotte:
      een muzikant die 5u speelt is VOLGENS MIJ even "intensief" bezig dan een DJ die 5u speelt. VOLGENS MIJ draai IK dan ook echt en rijg ik niet gewoon de platen/cd's aan elkaar... Na 5/6u draaien ben ik ook "op" zoals dat heet [)]

P.S: andere plaspauze-plaat: nr. 2+3 op de live-maxi van G. Michael & Queen (papa was a rolling stone en ?).

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

"Wat die pauze betreft, ik bekijk het even als er een gepast moment is ! doorgaans één of ander buffet !! ondertussen draait mijn MD leuke deuntjes"

Bij bv. een huwelijk is er ook steeds een maaltijd voorzien (tenminste, daar sta ik op) MAAR daar hebben we weer hetzelfde verschijnsel: daarna mag je als DJ onafgebroken 5-6u draaien ZONDER pauze

Comment

• deejayke
          • Mar 2005
          • 77

de pauzes los ik op een andere manier op enkele voorgemixte stukken thuis op een cd'tje branden zodat je even tyd voor jezelf kan maken grtzzz
          blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Luc2366, draai je alleen of ben je met 2 ??
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

hangt ervan af: als 't setjes zijn draaien we elk ons ding (line-up), ben ik ingehuurd voor de avond dan draai ik alleen

mag ik ook klank en licht leveren zorg ik dat de LJ weet hoe een cd-speler werkt, dat helpt [^]

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Leuke discussie!!

Ik denk dat het algemeen geaccepteerd is als een muzikant tijdens een avond spelen af en toe een korte pauze neemt. Helaas voor de DJ-s onderons is dat voor jullie niet zo.

Ik denk wel dat een avond muziceren wel wat intensiever is dan een avond DJ-en, of dit wordt in ieder geval door veel mensen (niet DJ-s) wel zo ervaren.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Het is in ieder geval zo dat wij ( in mijn geval klavieren ) de nootjes moeten spelen, het gaat niet vanzelf natuurlijk !

Dat is inderdaad vrij intensief en vraagt concentratie !! zeker in mijn topjaren ( 1997,98,99 en 2000 ) dan deed ik gemiddeld 180 optredens per jaar, kan je vertellen dat je dan snel ouder wordt [:I]

Niettegenstaande dit gegeven heb ik wel veel respect voor goede DJ's die de muziek netjes aan elkaar naaien

Het jammere vind ik, de lage prijzen die gevraagt worden, dit heeft waarschijnlijk te maken met een overaanbod aan beginnende DJ's ?

Dit vind ik een beetje jammer maar het is nu eenmaal zo en het zal nooit veranderen, integendeel !!!

Wat wel leuk is, is de ontwikkeling in het PC gebeuren, dan heb je meteen een arsenaal aan nummers die makkelijk op te zoeken zijn, zodat je niet steeds is jou bakken moet gaan graaien om CD's te zoeken !

sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

@ SIS: in mijn "topjaren" zoals je dat zo mooi stelt draaide ik ook 4 á 5 dagen per week dus ik kom ook vlot boven de 200 "optredens" per jaar.
                    Verder heb ik NOOIT de gewoonte gehad om een plaat helemaal uit te draaien, zelfs niet op trouwfeesten en feesten voor "' oma en opa" - in tegendeel: meestal kwamen de mensen klagen dat ze maar 1x het refrein hoorden [)]
                    Als je dit "turbo-mixen" op de juiste manier brengt werkt het heel aanstekelijk voor de mensen maar vraagt het heel veel concentratie en inzet van de DJ. Vandaar dat ik durf stellen dat ik 's morgens redelijk "op" ben...
                    Nu draai ik nog steeds minstens 2x per week en heb ik gelukkig een heel trouw kliënteel dat weet dat ze waar krijgen voor hun geld. Ik kan niet klagen over m'n verdiensten (maar meer mag natuurlijk altijd [8D]), wat niet nalaat dat ik een hekel heb aan (prijs-)onderkruipers

by the way: er zijn inderdaad teveel mensen die zich graag"DJ "noemen" [^]

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Hmz, leuk om te lezen...dat refreintjes draaien..
                      Afgelopen winter werd ik gebeld of ik als de sodemieter naar Oostenrijk wilde komen, was een dj die op die manier dacht feest te kunnen maken, dus not....

Er zijn diverse Dj stijlen, voor mij is de belangrijkste stijl: sfeer! ik doe met hetzelfde gemak een bruiloft, een schoolfeest, een apresskiboeking, een braderie, een themafeest, carnaval...het zit allemaal in mn cd koffers.
                      Dat is dus een collectie die in een fikse periode is opgebouwd, en dan is het nog steeds de volgorde van de juiste plaatjes en de presentatie die de klant doet besluiten om mij nog een keer te boeken...
                      Ik roep altijd: het is pas een klant als er een vervolgboeking uit voortvloeit...

Pauzes voor een dj zijn gelul, die zijn simpelweg niet nodig. Ik draai al heel wat jaartjes, en als ik ff aan een break toe ben, dan regel ik het zo dat de lichtnicht ff wat doorstart, in een kroeg wordt het dan ff een cdeetje, in de feesttent eentje van de vatse lange nummers:
                      sugarhill gang - rappers delight (lekker makkelijk door naar madonna - Holiday...)
                      Mellisa etheridge - like the way I do (live uiteraard)
                      of de 8,21 versie van gehaktbal...

In die tijd heb ik wel een luchtje geschept en mn blaas geledigd.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Hoe nodig Pauze voor een band is. Hangt af van hoe en wat je doet.

Met een sessieband heb ik nog wel 5 uur achter elkaar gespeeld met totaal twee keer tien minuten. Maar dan kun je zitten, gaat alles van blad en heb je het daarmee wel gehad.

Als je draadloos over een toneel moet stuiteren in een driedelig showkostuum onder de lampen. En daarbij op stevig volume stukken erbij zingen. Dan mogen ze op hun kop staan maar daar zitten gewoon grenzen aan. En die grenzen vind ik gewoon redelijk.

Over DJ en pauze kan ik geen reeel oordeel vellen. Het is in ieder geval wel pijnlijk duidelijk dat er niveauverschillen zijn tussen DJ's. En dat de ene DJ meer energie in een avond steekt dan een andere.

Overigens : Het blijft opvallen hoe weinig DJ's achter hun booth vandaan durven te komen of er zelf achter staan te dansen/swingen/lachen enz. Iemand een idee hoe dat komt? [?]
                        lekker belangrijk!

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

citaat:Geplaatst door ralph

Hmz, leuk om te lezen...dat refreintjes draaien..
                          Afgelopen winter werd ik gebeld of ik als de sodemieter naar Oostenrijk wilde komen, was een dj die op die manier dacht feest te kunnen maken, dus not....

Er zijn diverse Dj stijlen, voor mij is de belangrijkste stijl: sfeer! ik doe met hetzelfde gemak een bruiloft, een schoolfeest, een apresskiboeking, een braderie, een themafeest, carnaval...het zit allemaal in mn cd koffers.
                          Dat is dus een collectie die in een fikse periode is opgebouwd, en dan is het nog steeds de volgorde van de juiste plaatjes en de presentatie die de klant doet besluiten om mij nog een keer te boeken...
                          Ik roep altijd: het is pas een klant als er een vervolgboeking uit voortvloeit...

Pauzes voor een dj zijn gelul, die zijn simpelweg niet nodig. Ik draai al heel wat jaartjes, en als ik ff aan een break toe ben, dan regel ik het zo dat de lichtnicht ff wat doorstart, in een kroeg wordt het dan ff een cdeetje, in de feesttent eentje van de vatse lange nummers:
                          sugarhill gang - rappers delight (lekker makkelijk door naar madonna - Holiday...)
                          Mellisa etheridge - like the way I do (live uiteraard)
                          of de 8,21 versie van gehaktbal...

In die tijd heb ik wel een luchtje geschept en mn blaas geledigd.
                          Hoi Ralph, ik draai dus geen refreintjes aan elkaar hé - dat heb ik misschien niet duidelijk gemaakt. Wat ik wel doe tijdens "de ambiance" is nummers snel mixen om te voorkomen dat de boel stil valt.
                          Verder doe ik idd ook trouw/fuif/gala/... na elkaar zonder moeite. Ik heb "voor elk wat wils"in m'n (idd aardig uitgebouwde) collectie.
                          Alleen apres-ski, daar hebben ze me nog niet voor gebeld...

We lijken qua draaien wel op elkaar precies. Als je eens tegen de grens moet draaien kom ik graag eens luisteren (als ik vrij ben wel te verstaan).
                          Ivm die pauze voor een Dj: waarom is deze gedachtengang nou zo ongewoon? Omdat het algemeen niet aanvaard wordt? 't is het nadenken waard...

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Je bent van harte welkom
                            Aanstaande vrijdag 5 augustuis sta ik in Lommerijk, Rotterdam een bruiloft te doen, mocht dat dichtgenoeg biju de grens zijn, geef ff een belletje, tis besloten zoals je gezien het thema zal begrijpen.

Met Axs loopt nog steeds de afspraak dat we keertje samen een plaatje gaan draaien, moet er ook maar eens van komen.

Verder: van 26 december t/m 15 januari in Gerlos oostenrijk sta ik iedere dag in de Little London...als je van apres wintersporten houdt is dat wel DE place 2 be in dat dorpje

Comment

• gnmixing
                              • Feb 2004
                              • 214

Jammer dat er bijna niet meer gereageerd word op het eigelijke onderwerp, de prijs van je drive in...
                              En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

jammer dat je zelf ook niet de moeite neemt om inhoudelijk te reageren.....
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...