prijs drive-in shows??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • som
    • Nov 2002
    • 787

citaat:Geplaatst door AJB

Jij denkt serieus dat ik me in jouw business bevindt, en op enige manier problemen ondervind van jullie prutser-praktijken ??? Dacht het niet... Ik geef even heel duidelijk en ongezouten mijn mening, voordat dit topic verandert in een f*cking Newline (of was het nou boarderline...?) verhaal
    als je zo hoog aan de top staat,
    waarom maak je je er dan zo druk om?
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Scan head
      • Feb 2004
      • 143

Mensen mensen,

Laten we even bij het onderwerp van de topic Blijven: Jullie prijzen!

Scan head

Comment

• SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

(Sorry Scan head, dit is echt mijn laatste post... toch wel ontopic genoeg hoop ik.)

Zo, nogal wat ophef over mijn reacte geloof ik. Ik ga even in op MC Party's reactie:
        citaat:Wanneer iemand klussen krijgt omdat ie met minder poen genoegen neemt omdat hij(of zij) geen behoefte heeft om winst te maken en gewoon zo simpel van geest is en denkt van: ja maar ik verdien toch 100 eurie aan deze avond/dag".
        Met een afschrijving van het tien voudige slaat dit bedrag dan gewoon nergens op en wanneer je dan ook nog gaat/moet inhuren voor meer dan de helft dan is het alleen maar verlies draaien.
        Maargoed het gaat ze zeker om de kick oid om er te staan
        Ik denk inderdaad dat het ze vooral om de kick gaat om er te staan (anders zouden ze, zoals je inderdaad zegt, veel economischer zijn en hogere prijzen hanteren). Ik zelf behoor absoluut tot deze groep (mijn bedrijfje draait zo'n beetje quitte) en ik ben daar niet treurig om. Ik vind dit vak leuk, doe graag ervaring op en wordt er graag echt goed in. Geld verdienen is voor mij inderdaad een tweede (hoewel ik wel een beetje quitte probeer te draaien).

@Pro'd'user: Wat betreft die kwaliteit; goed punt, inderdaad niet zo realistisch van mij. Ik bedoelde vooral een voorbeeld te geven hoe je het sportief kunt opnemen.

Voor de rest bedoel ik dus vooral: laat die mensen hun gang gaan. Zoals sis ook zegt: deze mensen verdwijnen vanzelf op den duur. Ook geven verschillende mensen aan dat hun markt niet ècht kleiner wordt door deze drive-in shows.

Wat betreft de veiligheid (@Moderator): natuurlijk is iedereen er zelf verantwoordelijk voor. En dat vind ik inderdaad een puntje (één van de weinige inderdaad ) waar je boos over mag worden. Wat mijzelf betreft: ik zal mij zeker in de normen verdiepen wanneer ik trussen heb en zelf verdeeldozen ga maken. Maar je kunt (en hierin ben ik het roerend met Jurjen eens) niet iedere drive-in show gaan bevoogden, dus moet je in de wet een mechanisme worden ingebouwd zodat deze mensen geen kans krijgen (meer controle ook).

AJB's reactie vind ik (met alle respect) illustratief voor de houding van sommigen waar ik zo slecht tegen kan: waarom maak je je boos als je toch geen marktderving ondervindt van kleine drive-ins? (Helemaal met Som eens dus.)

Kortom, ik bepleit hier dus de zinloosheid van de discussie over marktverziekers (waaraan ik hier zelf meedoe, wat een hypocriet... maar zij begonnen! [)])

Ik houd erover op! (Maar hoop wel dat jullie eea wat relaxter op kunnen nemen, behalve rond de veiligheid dus...)

Sjoerd

Comment

• Scan head
          • Feb 2004
          • 143

En zo verandert een topic over prijzen van een Drive in naar de zoveelste topic over Marktverziekers!

Maar daar is vast ook wel plaats voor..

Verder nog iemand met Prijzen?

Comment

• MC Party
            • Sep 2003
            • 481

Ik denk dat die twee punten ook heel dicht bij elkaar liggen, mij zul je niet meer horen, sommige mensen hiero kan je toch niets duidelijk maken.
            Ik hoop alleen dat Buma / Arbo hier wel wat aan gaat doen en mensen als Sjoerd opt land e.d hard aan gaan pakken.

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Full Motion
              • Jun 2004
              • 5

Oke mijn lijstje dan ook maar..

Geluid:

2 x Behringer B1520 Top
              2 x Behringer B1800 bass
              1 x Behringer DX 1000
              2 x American Audio PSX
              1 x Palmer 1400

Licht:

4 meter truss
              8 par 56
              2 Winner Scans
              1 Botex 1500 watt strobo
              1 Antari rookmachine
              Eventueel ander lichteffectje

Incl. DJ & LJ... € 300-,
              Voor 4 baskasten is prijs , € 350 -,

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

citaat:AJB's reactie vind ik (met alle respect) illustratief voor de houding van sommigen waar ik zo slecht tegen kan: waarom maak je je boos als je toch geen marktderving ondervindt van kleine drive-ins?
                Sjoerd
                Ik ondervindt uberhaubt geen problemen van drive-in shows, die doe ik helemaal niet... Wat mij niet bevalt is welke prijzenoorlog, in welke markt dan ook; en weet je waarom ? Kwaliteit....

Overal waar men duikt met de prijzen, zie je het product enorm verslechteren. Mensen met kwaliteit wordt het werken onmogelijk gemaakt... DAT is wat ik ontzettend marktverziekend vind...

Als jij een goed product levert, heb je nu eenmaal goede spullen nodig; en raad eens; die kosten geld ! Amateurs en hobbyisten moeten zeker bestaan, maar zodra ze klussen gaan aannemen anders dan familiefeestjes en wijkcentrumdisco's, vind ik dat ze te ver gaan...

Mijn bescheiden mening, ik vind het natuurlijk te gek dat jullie enthousiast met je hobby bezig zijn, maar er bestaan ook mensen die moeten leven van dat geld... Denk er eens aan als je voor een knaak en een bos wortels een disco-tje doet...[8)]
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• scaleo
                  • Dec 2003
                  • 18

Geluid:

2x Behringer B1520
                  2x Home made subs met EV speakers (2x 400 w @ 8ohm rms)
                  1x Behringer EP-1500
                  1x Versterker waar ik het merk van kwijt ben
                  en dan nog mengpaneel en dergelijke

Licht:

1x Double Derby
                  1x Martin T-rex
                  1x Hexacon
                  4x Par 64
                  1x 1500 watt strobo
                  3x rookmachines (reserve [])

Prijs: € 150,- per avond, gaat omhoog naar € 200,-

Comment

• Scan head
                    • Feb 2004
                    • 143

Scaleo,

Waarom 3 Rookmachine's?

als je er 2 meeneemt is er ook nog vaak teveel rook (het is maar net hoe je er mee omgaat maar goed) en als daarvan er ook nog 1 kapot van gaat heb je er nog 1! Het is alleen maar afschrijving van een rookmachine!

Comment

• Prins
                      • Apr 2003
                      • 98

citaat:Als jij een goed product levert, heb je nu eenmaal goede spullen nodig; en raad eens; die kosten geld ! Amateurs en hobbyisten moeten zeker bestaan,
                      Wat versta je onder amateurs en hobbyisten? Ik vind dat een moeilijk punt. Ik ben zelf dan wel een hobbyist, maar probeer met goede merken zo professioneel mogelijk te werken.
                      Ik vind mezelf trouwens ook geen marktverzieker.
                      Ik probeer wel een eerlijk bedrag te vragen om meer en betere spullen te kunnen kopen.

Het is voor veel mensen "hot" om op feestjes te draaien en als je ziet hoeveel budget-spullen er door de diverse merken aangeboden worden... Ik ga niet de deur uit met een krakkemikkig statiefje van bv Eurolite en daar dan mijn T-4 barretjes opzetten.
                      Ik koop voor het dubbele liever een goed product, omdat veiligheid bij mij zeer hoog in het vaandel staat!
                      Als ik mensen zie die hun parren vastmaken met tie-raps aan stukken losse truss gaan mij de haren ook overeind staan.
                      In een forum als dit kun je die mensen wel aanvallen, maar ook op een goede manier uitleggen dat ze verkeerd bezig zijn en vertellen hoe het beter kan.

citaat:maar zodra ze klussen gaan aannemen anders dan familiefeestjes en wijkcentrumdisco's, vind ik dat ze te ver gaan...
                      Dus als ik op een familiefeest sta en mijn oom vraagt of ik bij hun volleybalclub muziek wil draaien tijdens wedstrijden en ik heb daar het materiaal voor moet ik maar nee zeggen?
                      Dat werkt natuurlijk niet.

Wat altijd zo blijft is dat mensen/vereningingen met een klein budget wel terecht kunnen bij de kleinere drive in shows en anders toch niet naar een proffessional waren gegaan.

En niet te vergeten, vele grote bedrijven van nu zijn ook ooit klein begonnen.

Oh ja, een voorbeeld van een drive in:

- 8 x Par 56 op statief
                      - Martin Technofog rookmachine
                      - DJ-meubel
                      - Geluidsset top + sub 1200 W ( EV SX100 en zelfbouw Eminence subkasten aangestuurd door Carver en Hill versterkers )
                      - Denon 2000F mk3 en Behringer DX-1000

Alles netjes in case >>>> € 185,- incl 4 uur bediening

Comment

• dj ThunderXplosion
                        • Apr 2004
                        • 82

Ik vind dat je bedrag niet alleen van je apparatuur moet afhangen.

Bv. Als je setje hebt van Denon of Pioneer + Dateq en maar 100 cd's van KaZaA, of een DAP-setje en 500 full-cd's uit de winkel. Als het van mij afhangt zou ik wel weten voor welk bedrijf ik zou kiezen.

Comment

• scaleo
                          • Dec 2003
                          • 18

@ Scanhead, hoezo afschrijving? Worden haast niet gebruikt en die dingen zijn niet zo heel duur. Hebben er 2 gekregen en zelf 1 gekocht

Comment

• Scan head
                            • Feb 2004
                            • 143

Nee, maar het is toch een onnodige bijdrage aan je drive in?

2 lijkt straks en een derde is overkill of staat werkloos in de hoek... De consument wil graag een strakke drive in zien.

Comment

• scaleo
                              • Dec 2003
                              • 18

ja heb je gelijk in maar we nemen er maar 1 mee en de ander staat in de aanhanger als reserve

Comment

• JBL-QSC-DBX
                                • Apr 2003
                                • 381

Ik vind dat Thunderexplosion hier een goed punt heeft. Ik ken drive-ins die amper apparatuur bijhebben maar die ik liever €400,- betaal dan sommige andere met veel en "merk"apparatuur die bij wijze van spreken €150,- vragen. Al dat gedoe over apparatuur is wel belangrijk, maar het er gaat er toch vooral om wat je ermee doet. Iemand die een avond echt goed kan draaien, en dat op Behringer, Dap of whatever, is voor mij meer waard dan de eerste de beste prutser die er flink geld tegenaan gegooid heeft en met "A-merken" staat. (whatever that might be...)
                                Timescape.nl

Comment

Working...