Computer ervaringen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco

• Oct 2003
    • 2568

Originally posted by frederic
    Wat wil je ons hier nu eigelijk wijs maken?
    Hij maakt hier niets wijs, is recent en helemaal niet zo heel erg verleden (maart 2013). Gaat om gebruikers van nieuwe MacBook Pro's met Retina schermen die niet goed zijn.
    Waar haal je dat?
    Kan je gewoon zelf opzoeken
    Last edited by vasco; 29-03-13, 13:13.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Oh, die kende ik zelfs nog niet maar die bestaat ook idd! Dank je!

Ik had het over een graficus die vond dat zijn kleuren niet klopten, bleek Apple een scherm te gebruiken met een lagere bitdiepte dan aangegeven. Is al een aantal jaren geleden hoor.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

Originally posted by vasco
        Hij maakt hier niets wijs, is recent en helemaal niet zo heel erg verleden (maart 2013). Gaat om gebruikers van nieuwe MacBook Pro's met Retina schermen die niet goed zijn.
        Apple was geloof ik overgestapt van Samsung naar LG schermen. Die blijkbaar wel binnen de toleranties vallen die Apple opgesteld heeft, maar bij 1op1 vergelijk minder presteerden.
        Uiteraard komt zoiets wel in het nieuws, want Apple.

Mocht Dell, HP, Toshiba of weet ik veel wat een keer een serie hebben met een baggerscherm ga je daar niks van horen, anders dan wat negatieve reviews.

Apple is inderdaad zoals vermeld wel duur, maar vergelijk een MacBook Pro eens met een professionele lijn van Dell, HP, Sony of een van de andere grote jongens en niet met consumenten Acer en Asus spul en dan zie je dat de prijs weer best meevalt. Zo'n alu macbook is toch even wat anders dan een Acertje gemaakt van cheapy plastic die je alle kanten in kan vouwen.
        Destijds gekeken naar andere laptops met goede Firewire poort (ivm Presonus), enige was Sony, die meer kostte dan m'n Macbook.

Verder is Windows vanaf 2000/XP gewoon goed en stabiel, nog zat bedrijven die draaien op die 13 jaar oude software (sommige ook nog op nog oudere meuk) zolang je binnen de NT lijn zit je goed, 95/98 was meuk.
        Win8 is ook gewoon goed, alleen willen mensen niet anders leren denken/werken wat wel even nodig is. Het werkt gewoon, het is echt niet even in 2 minuten door wat kleuters bedacht.
        OSX is verder gewoon even open of nog open-er als Windows is, iOS is wel gesloten waar ik persoonlijk (nog) geen problemen mee heb.

En Apple wordt gewoon gebashed omdat het Apple is, het zijn ook vooral de mensen die er zelf nooit mee gewerkt hebben en alle andere grote techbedrijven zijn even erg of nog erger, de jongens van MS en Samsung zijn ook geen lievertjes hoor ;p
        Vitality Show

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by laserguy
          Oh, die kende ik zelfs nog niet maar die bestaat ook idd! Dank je!

Ik had het over een graficus die vond dat zijn kleuren niet klopten, bleek Apple een scherm te gebruiken met een lagere bitdiepte dan aangegeven. Is al een aantal jaren geleden hoor.
          Over de bit depth bij de meeste windows laptops zullen we best maar zwijgen...
          Last edited by frederic; 30-03-13, 22:14.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by vasco
            Mercedes heeft ook nog modellen uitgebracht met een fout. Mercedes is toch wel een rommelmerk hé....
            Om op die basis een oordeel te gaan vellen over een volledige productlijn is toch wel bij het haar getrokken zoals Laserguy doet.
            Last edited by frederic; 30-03-13, 22:25.

Comment

• vasco

• Oct 2003
              • 2568

Mercedes is toch wel een rommelmerk hé....
              Inderdaad.

Maar men hoeft mij hier niet te overtuigen van Apple producten ben er namelijk heel tevreden mee. Echter ook dit merk heeft zo zijn fouten en problemen net als elk ander merk die men hier ook bij elke haar erbij trekt.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Laten we het er op houden dat ik, sinds ik Apple snoep, meer tijd over heb voor leuke dingen.

Dingen die me toch niet boeien doet Apple lekker onder de motorkap, en die dingen zijn daar niet bereikbaar, ook niet voor virussen oid.
                Scheelt toch weer lekker.
                M'n fujitsuSiemens bleek een interne bus-kaart update te moeten hebben die noch FS, noch MS, noch Intel vrijgaf, alleen een ex-werknemer had m ergens op het web geparkeerd. Scheelde daarna behoorlijk wat blauwe schermpjes...

Verder mag iedereen zelf weten welk soort brood hij eet (wit/bruin/donkerbruin), of wat er bij welke aardappels gegeten wordt, of welke kleren hij aandoet.
                Geldt ook voor compies, flapjaps, horloges, mp3-spelers etc.
                Ik ben blij met Apple, binnenkort komt de 27" iMac, en die kan ik zonder VPN gedoe gewoon wereldwijd bereiken.

(Nu nog glasvezel-internet)....

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik wilde nooit aan Apple vanwege de 'gadgetstatus', dik half jaar geleden toch maar een Iphone aangeschaft omdat mijn Nokia koelkast het niet zo lekker meer deed.
                  Twee maanden later een Macbook Pro gekocht, wat een verademing, enig nadeel dat ik kan bedenken is dat niet alle software compatible is.
                  Voordeel van Apple is dat zowel soft als hardware bij dezelfde producent vandaan komt, daardoor is het per definitie stabieler dan alle Windows spullen.
                  Hoe vaak ik op locatie geen verbinding met mijn processors kon krijgen, Smaart niet wilde werken of de laptop gewoon vastliep is niet meer te tellen. Wanneer je een systeem moet inregelen omdat het over een uurtje showtime is en je dan door computer ellende je werk niet goed kunt doen ben ik het heel erg snel zat.
                  Tot op heden is mijn Macbook wat dat betreft een verademing, een computer waar je gewoon vanuit kunt gaan dat die werkt.....
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Mercedes heeft ook nog modellen uitgebracht met een fout. Mercedes is toch wel een rommelmerk hé....
                    Om op die basis een oordeel te gaan vellen over een volledige productlijn is toch wel bij het haar getrokken zoals Laserguy doet.
                    Er is een verschil tussen een kleine fout die later pas later in hele bizarre omstandigheden opduikt en een grove ontwerpfout/bedrog. Overigens: als je echte kwaliteit wilt en geen miserie ga je niet voor een Mercedes maar voor een Kia: niet de modernste techniek maar wel een waar alle foutjes uit zijn. Prijs/kwaliteit dus veel beter dan Mercedes (en 7 jaar garantie omdat ze er wel degelijk zeker van zijn).
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Mercedes staat nog altijd wat hoger op de ladder dan Kia, dat kan je niet vergelijken... En ook Kia is verre van foutloos.

Die 7 jaar garantie zullen ook wel redelijk strikte voorwaarden aan hangen, alleen onderhoud bij Kia dealer enz.

Zelfde idee als cheapy Acer vergelijken met Apple, omdat ze beiden laptops maken... kwaliteit van de laatste is dan toch een stukkie hoger.
                      (en ik wil nieteens weten wat voor schermen Acer plaatst, tijdje zon laptop gehad, dat is pas brakke meuk)
                      Vitality Show

Comment

Working...