Computer ervaringen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Tja, toch denk ik zelf dat voor drie kwart een defect aan een laptop komt door de gebruiker zelf ! Lekker op de bank zitten met de laptop naast je op die zelfde bank en dan vooral de lucht in/uitlaat blokkeren...... dan krijg je alles naar de klo..
    Of ook zo iets typisch, laptop uitzetten en terwijl hij nog aan het afsluiten is de klep dicht rossen en hem in een tas donderen.....das de perfecte behandeling voor de HD die nog 7200 toeren aan het gieren is....

Nogmaals, hier niets dan hulde en lof voor me HP Elitebook workstation 8760W
    En Appels zijn om op te eten, hoewel me dochter zweert bij haar MB Air , ik wordt er bloednerveus van hahaha alles zit op de verkeerde plek (afsluiten links boven bv WTF)
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

nee, windows is lekker stabiel... en een HD is zo 2010... tegenwoordig SSD's, draait ook iets vlotter...

Na Siemens - fuyitsu / Acer / Compaq-HP / ChillyGreen en weet ik veel wat voor soorten bagger snoep ik verstandig.

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Wat vind JIJ fijner werken?
        OSX of 'de rest'?

Ik ben zelf erg te spreken over de macbook pro's van apple. Die van mij is uit 2009 en werkt nog helemaal goed, is dus al weer 4 jaar oud. Vrijwel alle programma's draaien erop. Mocht een programma alleen voor windows zijn, download cross-over
        Is ook al ( tƩ ) vaak gevallen, kan goed tegen een stootje.
        Ik draai er tegelijk Virtual Dj, iTunes, Presonus universal control en safari op. iMove erbij gaat ook prima.

Uploaded with ImageShack.us

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Dat was te verwachten de Mac fanboys gelijk in aktie

Ja Windows 7 is gewoon perfect, en ja ik heb een SSD in me kleptop én een 1 tera HD samen naast elkaar, en er is zelfs nóg een plek voor een HD intern (3 stuks dus) en volgens mij kan dat bij geen enkele appel.....

Maar goed, smaken verschillen! In mijn ogen nog steeds het beste wat je met een appel kan doen:

in de blender

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• mrVazil
            • Mar 2010
            • 330

Je kan zeggen wat je wil, windows draait quasi overal op, zelfs met de meest exotische hardware. Bij de doorsnee mac kun je zelfs de ram niet vervangen.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Hier (gelukkig!) ook een MacBookPro
              met daaraan een USB-DI als interface
              voor 2 kanalen.

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Mag ik ( van iedereen! ) weten waarom windows, en gƩƩn Apple? Ik denk dat de ts daar meer aan gaat hebben dan alleen; koop windows, want Apple is slecht.

Waarom dan Apple? Het werkt gewoon. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet werkt. Mijn ervaring met windows is dat de updates 1 grote hel is. Waar het bij Apple allemaal in ƩƩn update zit, wordt je bij Windows doodgespamdt aan updates. Ook heb je bij Apple veel meer systeem updates. Bijna elk jaar ziet het er weer een beetje anders uit. Bij Windows heb ik vanaf Vista niks anders meer gezien ( en er zijn er ook maar 2 updates bijgekomen ). Dan de beveiliging. Waar het bij Apple allemaal er al op zit en meteen werkt, moet je bij Windows eerst weer een programma kopen ($$$) en dan nog installeren.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Als ik van Bill Gates een euro per uur krijg voor alle onzin die ik aan zijn wereldsysteem heb verklooid doe ik de rest van dit jaar geen zak meer.
                  80% van de drivers valt bij een echte test ( en dus niet die van de huishoudhobbyPC- kreukbladen ) door de mand, en ik heb zowel 95, 98, XP-pro als 7 en 8 geheel origineel met CD-rom gekocht en getest, en nog valt er in de helft van de software gaten.

Toen ik in 2009 m'n eerste iMac kocht wilde ik veel te moeilijk denken. Na 4 weken was dat voorbij, en nu werkt alles ( als het tenminste 64-bits is... UsbPre dus niet...) hetzij via osX, hetzij via VMware en de Windows eronder perfect.

Vanmiddag was ik ff bij een optreden van wat Amerikaanse grootheden , en er lagen 4 MB-pro's naast elkaar, voor licht, geluid, beeld en netwerkserver...alleen de dikke amateurs draaien hier nog met Microsoft .

Enne, moet je na een jaar je windhoos flapslop eens op marktplaats zetten, je beurt nog net meer dan de kiloprijs. Apple houdt z'n waarde tenminste nog...
                  Last edited by Gast1401081; 27-03-13, 08:08.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by mrVazil
                    Koop een laptop uit de business reeks van een gerenommeerd merk (hp, dell, sony vaio, lenovo thinkpad) en je zit altijd goed. Blijf weg van acer, toshiba en fujitsu. Voor geluid idd een interface aanschaffen, das met de interne kaart toch nooit goed

Waar haal je dat?
                    En dan Dell plaatsen bij de goeie? Het merk die bekend is van de vele maandagmorgen computers

Als er 1 merk goed is van de opgesomde, is het wel Fujitsu
                    Last edited by frederic; 27-03-13, 11:22.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by sjig
                      Mag ik ( van iedereen! ) weten waarom windows, en gƩƩn Apple? Ik denk dat de ts daar meer aan gaat hebben dan alleen; koop windows, want Apple is slecht.

Waarom dan Apple? Het werkt gewoon. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet werkt. Mijn ervaring met windows is dat de updates 1 grote hel is. Waar het bij Apple allemaal in ƩƩn update zit, wordt je bij Windows doodgespamdt aan updates. Ook heb je bij Apple veel meer systeem updates. Bijna elk jaar ziet het er weer een beetje anders uit. Bij Windows heb ik vanaf Vista niks anders meer gezien ( en er zijn er ook maar 2 updates bijgekomen ). Dan de beveiliging. Waar het bij Apple allemaal er al op zit en meteen werkt, moet je bij Windows eerst weer een programma kopen ($$$) en dan nog installeren.
                      Ik snap ook de hetze tegen mac niet.
                      Ik heb oude audiohardware liggen die ik met een windows PC al lang langs de kant mag leggen wegens niet meer compatibel.

Mijn mac kan ik die blijven gebruiken via een Sonnet-Thunderbolt kistje.

En idd met updates van windows is het altijd bang afwachten of je audiointerface blijft werken.

Comment

• RayM
                        • Jan 2006
                        • 742

Macbook Pro, nu 2,5 jaar in gebruik. Nooit geklooi met gebruik van USb poorten, firewire enz.
                        Alles wat ik eraan hang werkt meteen. Start nog steeds op binnen 20 seconden, idem met afsluiten.
                        Geen cleaningtools of wat dan ook, geen nieuwe installatie gedaan, gewoon in gebruik genomen.
                        Met Windows wordt dit allemaal iets lastiger.
                        Heerlijk die stilte

Comment

• vasco

• Oct 2003
                          • 2568

Als ik het zo lees heeft iedereen wel andere ervaringen met merken (Windows) computers. De een wil zeker geen merken A, B en C waar de ander de merken D, E en F geen blik waardig gunt. Daarnaast hebben we hier ook de gebruikers die hele goede ervaringen hebben met de merken B, E en F.

Zo kunnen we eeuwig doorgaan.

Heb in het verleden altijd goede ervaringen met HP gehad en de vele andere merken hier genoemd vielen stuk voor stuk bij mij dan weer niet in de smaak met zo hun eigen problemen. Was gewoon klaar met heel het Windows als OS en de bijkomende drivermeuk. Daarom ben ook ik een tevreden Mac gebruiker.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

HP is een merk met grote kwaliteitsverschillen tussen series binnen het merk.

de laatste windowslaptop die ik kocht, was Fujitsu. Ik kocht die bij Makro.
                            Als je kunt een technieker te pakken krijgen, is het altijd interessant te vragen welke types frequent binnenkomen ter herstelling en welke niet.

Maar inmiddels ben ik ook overgestapt naar macbook, om de heel eenvoudige reden dat windowslaptop's geen firewire of PCI express slot meer hebben.
                            De enige die dit nog heeft is de HP Elitebook pro mobile workstation. Maar die kost evenveel als Mijn Macbook pro met 16gb ram.
                            dan heb je rap gekozen.

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Die Windows/MacOSX discussie is al zo oud... maar vooruit:

Windows/Microsoft:
                              Pre: Allround besturingssysteem, veel gebruikt, alom bekend. Grote compatibiliteit met allerhande hardware en software, enorme userbase (veel gratis online support), uitermate geschikt voor huis/tuin/keuken gebruik, studie en games, redelijke prijzen, extreem configureerbaar, hoge mate van usability en learnability, zeer geschikt voor bedrijfsnetwerken door serverversies (Active Directory!) met vele opties, eerlijk bedrijf.

Con: Je moet wel een beetje weten wat je doet. Meer virussen in omloop (want groot marktaandeel), doelwit van criminelen, vatbaar door lekken in andere software, drivers vereisen enige stabiliteit, WHQL is niet verplicht, kan trager worden naar verloop van tijd, vereist simpelweg enig onderhoud.

OSX/Apple:
                              Pre: "design", gadget, vermeende stabiliteit (ik laat ze altijd binnen 2 minuten crashen, zal wel aan mij liggen), drivers gekeurd en stabiel, 'foolproof' (of toch meer dan Windows), veel minder virussen voor in omloop (want minder gebruikers dus minder efficiƫnt/aantrekkelijk), vrijwel onderhoudsvrij.

Con: Duur, Apple bepaald wat de gebruiker mag, gebonden aan specifieke (ietwat verouderde) hardware, geen serverversie, geen Active Directory-achtige omgeving, usability valt nog aan te werken, Apple is geen eerlijk en lief bedrijf(!).

Voor mij telt: ik ben opgegroeid met Windows, zowel MS Dos en 3.11 als serveromgevingen als NT4. Zoals de situatie nu is kan ik veel en veel meer uit Windows 7 halen dan uit de nieuwste OSX. Linux vind ik ook wel leuk trouwens. OSX spreekt me niet aan en ik van Mac's veel te duur voor wat je er voor krijgt. OSX is niet per definitie slecht, maar het trekt mij zeker niet aan, in tegendeel.
                              Maar het allerbelangrijkste vind ik de bedrijfsfilosofie van Apple die me echt niet aanstaat. Waarom mag ik als gebruiker niet zelf kiezen wat ik met en op mijn systeem doe? Dat telt ook voor iPhones en iPads: Apple bepaald. Lekje in Java? Blokkeren we Java toch meteen voor ALLE OSX gebruikers. De gebruiker zelf laten kiezen? Echt niet. Ik ken bedrijven die dat geintje behoorlijke problemen heeft opgeleverd door browserbased bedrijfssystemen met een Java app... ooops!
                              Realiseer je dat Apple volledige controle heeft over al jouw Apple systemen, van je telefoon tot je Mac. Apple is door Steve Jobs opgericht met leugens, bedrog en verraad naar collega's, daar is het al fout gegaan. Mooiste illustratie is het verhaal rond Breakout (Atari) waar Jobs niet heel eerlijk tegen was tegen goede vriend Wozniak. Zo werkt dat bedrijf nog steeds, o.a. op het gebied van patenten.
                              Toegegeven: MS is misschien ook niet heilig, maar het verschil tussen de manier waarop Apple en MS omgaan met hun kapitaal (MS/Gates doen ontzettend veel voor goede doelen, daar is Apple pas in 2012 na het overlijden van Jobs mee begonnen) en wat ze betekenen voor vele mensen 'around the world' (Miljoenen naar ontwikkelingsprojecten versus het door de strot duwen van veel te dure gadgets) is voor mij wel heel doorslaggevend.

Overigens houd een Windows systeem het bij mij een slordige 8 jaar vol (zonder herinstallatie, gewoon beetje onderhoud). Het kan echt wel.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• timmetje
                                • Dec 2012
                                • 424

Originally posted by renevanh
                                usability valt nog aan te werken
                                Pardon? Ik was sneller op weg met mijn Mac dan me ooit gelukt is met een Windows-pc...

De cons die je noemt zijn naar mijn idee gebaseerd op je eigen meningen, niet op feiten.

Apple stelt je zelfs in staat het hele besturingssysteem naar je eigen hand te zetten, want een groot deel van de broncode is gewoon vrijgegeven. Daarnaast levert Apple gewoon een server-versie van Mac OSX en is er wel degelijk een Active Directory-achtig systeem.

Prima dat je 't opneemt voor Windows, maar baseer je 'feiten' over Apple dan wel op feiten...

(Overigens, Java is niet geblokkeerd voor ALLE OSX gebruikers. Ik heb gewoon Java op zowel m'n iMac als m'n MacBook.)
                                Tim

Comment

Working...