Computer ervaringen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Porrie12
    • Feb 2013
    • 3

    #1

    Computer ervaringen

    Beste forummers,

    Voor dat ik los brand, zal ik me eerst even voorstellen.
    Mijn naam is Morris, ben 16 jaar en heb al 2 jaar mijn eigen
    drive inn showtje. Ben het afgelopen heel erg gegroeid qua
    apparatuur en de draai klussen.

    Ten eerste, als ik me niet aan regels hou van de forum, zeg het
    gelijk! Dan zal ik er rekening mee houden.

    Afgelopen weekend had ik een klusje op een carnavalswagen
    uit ons dorp. Was super, maar het had een nare afloop, voor mij
    dan. Er zijn dit weekend een paar goede golven bier over mijn laptop,
    waar ik de afgelopen 2 jaar mee heb gedraaid heen gegaan.
    Hierdoor is mijn laptop jammer genoeg gecrasht.

    Ben nu opzoek naar een nieuwe desktop pc/ laptop.
    Mijn vraag is of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde computers,
    en waar ik ook beter volgens jullie voor kan kiezen, voor een desktop pc
    of laptop? En misschien waar jullie zelf mee werken?
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

    #2
    Originally posted by Porrie12
    Beste forummers,

    Voor dat ik los brand, zal ik me eerst even voorstellen.
    Mijn naam is Morris, ben 16 jaar en heb al 2 jaar mijn eigen
    drive inn showtje. Ben het afgelopen heel erg gegroeid qua
    apparatuur en de draai klussen.

    Ten eerste, als ik me niet aan regels hou van de forum, zeg het
    gelijk! Dan zal ik er rekening mee houden.

    Afgelopen weekend had ik een klusje op een carnavalswagen
    uit ons dorp. Was super, maar het had een nare afloop, voor mij
    dan. Er zijn dit weekend een paar goede golven bier over mijn laptop,
    waar ik de afgelopen 2 jaar mee heb gedraaid heen gegaan.
    Hierdoor is mijn laptop jammer genoeg gecrasht.

    Ben nu opzoek naar een nieuwe desktop pc/ laptop.
    Mijn vraag is of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde computers,
    en waar ik ook beter volgens jullie voor kan kiezen, voor een desktop pc
    of laptop? En misschien waar jullie zelf mee werken?
    Allereerst: welkom!

    Ten tweede: waar wil je de computer/laptop voor gaan gebruiken? Ga je 'm alleen gebruiken voor het draaien, of wil je er (in de toekomst) ook andere dingen mee gaan doen?

    Daarnaast: welke software wil je er op gaan draaien, wat is je budget, en welke wensen/eisen heb je zelf? Denk hierbij aan USB/FireWire voor bijvoorbeeld je interface, etc...

    Ik gebruik zelf al jaren een MacBook Pro, maar deze zijn natuurlijk stevig aan de prijs...

    Kortom: wat verwacht je van je nieuwe laptop/pc?
    Tim

    Comment

    • Porrie12
      • Feb 2013
      • 3

      #3
      bedankt!

      Ik wil hem alleen gaan gebruiken voor draaien. Op mijn laptop die ik eerst gebruikt
      stond virtual dj, die mij goed beviel. Eigenlijk mijn enige eisen zijn, dat hij makkelijk te
      vervoeren is, goede geluid kwaliteit van de geluidskaart en dat hij tegen een stootje kan.

      Comment

      • timmetje
        • Dec 2012
        • 424

        #4
        Dan zou je kunnen volstaan met een degelijke laptop met een flinke harde schijf (SSD misschien?) en een stevige dosis RAM-geheugen.

        Ik raad je wel aan om te kiezen voor een externe geluidskaart (beter gezegd: een interface), voor zover je die nog niet hebt. De geluidskwaliteit hiervan is vele malen beter dan die van standaard geluidskaarten. Er zijn meer dan voldoende betaalbare interfaces te koop met twee (of meer) in- en uitgangen. Een zoektocht op dit forum zou al genoeg resultaten moeten opleveren om een weloverwogen keuze te kunnen maken.

        Groot voordeel van een interface is dat je de beide decks van Virtual DJ naar een apart kanaal op je mengpaneel kunt sturen.
        Tim

        Comment

        • Porrie12
          • Feb 2013
          • 3

          #5
          bedankt voor de tips!

          Comment

          • beyma
            • Oct 2002
            • 1614

            #6
            Ik heb zelf sinds een klein jaartje een HP laptop van het type EliteBook model 8760W (w = workstation) in combinatie met een pioneer DDJ T1 + Traktor pro , bevalt me uitermate!!
            Nu is een Elitebook -nog- duurder dan een MB pro , maar ik bedoel gewoon het merk HP op zich is allemaal net even beter in elkaar gezet als bv een Acer..... (een merk wat ik nooooit zou kopen!)

            Verder heb ik al mijn muziek op een externe hardeschijf staan, mocht m'n laptop de geest geven dan is vrijwel zeker mijn muziek nog veilig (heb op m'n PC ook nog alles back-up)
            Ik heb trouwens ook wel eens met virtual DJ gewerkt (ik vond het een beetje op Serato lijken) maar ik vind Traktor echt zoooo geweldig lekker werken, ik kan je aanraden eens een demo te proberen voor 30 dagen.
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

            Comment

            • mrVazil
              • Mar 2010
              • 330

              #7
              Koop een laptop uit de business reeks van een gerenommeerd merk (hp, dell, sony vaio, lenovo thinkpad) en je zit altijd goed. Blijf weg van acer, toshiba en fujitsu. Voor geluid idd een interface aanschaffen, das met de interne kaart toch nooit goed

              Comment

              • MELO
                • Feb 2011
                • 77

                #8
                Waarom geen Toshiba ? Heb jaren met een tecra in de buitendienst gewerkt, nooit een probleem gehad. Terwijl collega's iedere 2 jaar een nieuwe hadden omdat de oude defect was of traag werd enz.
                Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  aar ik bedoel gewoon het merk HP op zich is allemaal net even beter in elkaar gezet als bv een Acer..
                  Dat mĂ¡g je hopen! Maar is gewoon onzin. Je wilt niet weten hoeveel moederborden er sneuvelen bij HP-laptops. HP is vooral veel geld vragen voor weinig in de plaats te leveren (eigen zak eerst). Wil je een deftig, oerdegelijke machine dan ga je naar Fujitsu of Lenovo: geen sexy ontwerpen maar wel degelijk. Dit is niet de zoveelste mening: ik herstel zelf al jaren laptops dus ik zie ook wat erin zit.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

                    #10
                    Welkom!

                    Om te beginnen, krijg je van die fijne carnavals vereniging dan wel een leuke vergoeding voor het slopen van je laptop? Persoonlijk zou ik als ik jou was kiezen voor een desktop met een ssd en een swapbay voor je hardeschijven. Zo doe ik het al jaren en dat werkt het beste. Laat je normale hd's tijdens transport nooit zitten en neem ze netjes in een rugtas oid mee. Ik heb met verschillende soorten software gedraaid, Virtual DJ, PCDJ (verschillende versies), Traktor noem maar op. Maar voor mij blijft BPM studio toch echt absoluut de meest stabiele speler met een degelijke controller die gewoon werkt als een dubbel cd spelert.

                    Echter is BPM studio niet het beste programma om te mixxen zoals sommige dat willen maar als jij gewoon een feest wilt bouwen is het absoluut het beste wat er te krijgen is in mijn ogen.

                    Ik draai hier al jaren met een Pentium 4 Hyper Threading op 2.4Ghz, 4 gb ram, sinds een jaar een SSD van 20Gb als besturings schijf, 2 swapbays uitgerust met 1TB hardeschijven waarvan ik er op dit moment nog steeds maar 1 van gebruik. Systeem is een aangepaste versie van Windows XP waar alle onzin en rotzooi uit is gefilterd.

                    Ik zeg wel, deze computer word absoluut alleen gebruikt voor disco's en word niet eens aan een netwerk of internet gehangen of iets dergelijks. Muziek laden doe ik in mijn vaste desktop thuis en er komt verder niets anders op die schijf dan MP3. Wel moet ik zeggen dat ik aan het overgaan ben op FLAC kwaliteit van veel muziek. Dit klinkt gewoon weer wat beter en ruimte is gewoon niet meer zo belangrijk op een gegeven moment.

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #11
                      Originally posted by mrVazil
                      Koop een laptop uit de business reeks van een gerenommeerd merk (hp, dell, sony vaio, lenovo thinkpad) en je zit altijd goed. Blijf weg van acer, toshiba en fujitsu. Voor geluid idd een interface aanschaffen, das met de interne kaart toch nooit goed
                      HP durf ik ernstig aan te twijfelen, nooit anders dan ellende mee gehad. Sony Vaio... mwah.
                      Zou wel ASUS willen toevoegen aan het rijtje 'aan te raden', blijven me verbazen qua prestaties maar vooral duurzaamheid.

                      Overigens is een Thinkpad heel erg prima. Moet helaas zelf een nieuwe gaan scoren omdat m'n oudje Virtual DJ 7 niet trekt, maar dat was er een uit 2000... en werkt nog altijd prima met VDJ 5.2, een Focusrite Sapphire USB en een externe HDD.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • mrVazil
                        • Mar 2010
                        • 330

                        #12
                        René, let erop dat ik de business reeks vermeld he, geen consumer producten van die merken

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          #13
                          Originally posted by mrVazil
                          René, let erop dat ik de business reeks vermeld he, geen consumer producten van die merken
                          Same difference... ook daar veel gedonder gehad met HP laptops (en SFF desktops ook overigens). Niet leuk als je er 300 uitrolt en er binnen een half jaar 15 moet vervangen.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Vooral de professionele reeks van HP. Ze weten wel waarom: op professionele zit maar 1 jaar garantie wegens meer niet nodig wegens bedoeld voor B2B. Net ouder dan een jaar: moederbord kapot. Prijs moederbord > prijs laptop. Record: eentje met scherm dat defect begon te gaan (zag je gewoon bad pixels kweken van dag tot dag) en twee maanden later mocht ie opnieuw binnen wegens geen draadloos netwerk meer. Oorzaak -> moederbord. Die man heeft zich zijn garantie-uitbreiding niet beklaagd! Maar eigenlijk is het dus triestig.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

                              #15
                              Hier Apple Macbook pro, met traktor en externe geluidskaart voor de hobby, werkt goed, degelijke laptop, nog nooit een blauw scherm gehad.
                              Voor wat meer serieus pro-werk, (lees discoshow), een Mac Mini, met Denon HC5000 als sturing/geluidskaart, 64gb SSD erin, 1tb externe schijf en dat allemaal in een 1he rackmount. Werkt ideaal. Stabiel en snel!
                              Vitality Show

                              Comment

                              Working...