+ het verdwijnen van firewire en expresskaartslot op windowslaptop's maakt dat dit bijna een no go zone geworden is voor mensen die met proaudio bezig zijn.
Computer ervaringen
Collapse
X
-
Met Windows 8 en aankomende Blue moet ik zeggen dat ze verder achteruitgaan. Wie bedenkt er nu een interface die bedoelt is voor mobiele apparaten als telefoons en tablets op een desktop. Hebben de Windowsgebruikers straks geen muisarm meer maar een Metro-arm. De blokjes op een 23+ inch scherm zijn dan bakstenen.Windows/Microsoft:
Pre: Allround besturingssysteem, veel gebruikt, alom bekend. Grote compatibiliteit met allerhande hardware en software, enorme userbase (veel gratis online support), uitermate geschikt voor huis/tuin/keuken gebruik, studie en games, redelijke prijzen, extreem configureerbaar, hoge mate van usability en learnability, zeer geschikt voor bedrijfsnetwerken door serverversies (Active Directory!) met vele opties, eerlijk bedrijf.
Gaan we terug naar de jaren tachtig, toen hadden we ook 16 kleuren met grove pixels
Last edited by vasco; 27-03-13, 16:34.
Comment
-
Ik heb met mijn vrijwel nieuwe Macbook Pro Retina 15" geen firewire onboard en ook geen expresscard slot, voor firewire heb ik inmiddels het verplichte apple verloopje maar ipv een expresscard slot kan ik nog even wachten op een Thunderbolt -> Madi interface die RME binnenkort schijnt uit te brengen.
Verder niets dan lof over mijn mac, werkt soepeler dan mijn windows laptops ooit hebben gedaan maar kost dan ook een veelvoud...There is no substitute for imaginationComment
-
Windows 8 had nooit Windows 8 moeten heten, is volkomen kansloos op een desktop zonder touchscreen want dan moet je hem eerst met een hoop moeite 'omzetten' naar de vertrouwde look van Windows....
Die blokken op het scherm zien er niet uit en ik zal het nog niet eens gratis illegaal downloaden!
Bill had dat gewoon Windows mobile/portable of zo iets moeten noemen, en dan misschien een verbeterde versie van 7 uitbrengen.
Nogmaals, er liggen hier twee 15" Mac boekjes air in huis , 1 van me vrouw en 1 van de dochter en die willen niet anders, maar ik wordt helemaal kriebel van al die icoontjes die stuiteren en wegvliegen, opeens 9 schermen die ik niet meer terug krijg, afsluiten/groter/kleiner links boven.......
Maar ja, het is al met al wel een druk topic geworden en ik ben benieuwd wat de topic starter nu gaat doen met al die info!Last edited by beyma; 27-03-13, 20:19.Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Thunderbolt is niet anders dan firewire 3.Ik heb met mijn vrijwel nieuwe Macbook Pro Retina 15" geen firewire onboard en ook geen expresscard slot, voor firewire heb ik inmiddels het verplichte apple verloopje maar ipv een expresscard slot kan ik nog even wachten op een Thunderbolt -> Madi interface die RME binnenkort schijnt uit te brengen.
Verder niets dan lof over mijn mac, werkt soepeler dan mijn windows laptops ooit hebben gedaan maar kost dan ook een veelvoud...
Ze zorgen tenminste dat je uw oude hardware kunt blijven gebruiken via een verloopje, of een behuizing voor jouw PCI of PCIe interface.
Reken dan maar eens de eventuele meerprijs van een Macbook tov een windows laptop, als je na 5-6 jaar met een windows PC geen drivers/ aansluiting meer hebt op je audiohardware.
Mensen zeggen, Mac is duur! Het tegendeel is meer de werkelijkheid. W
ant als je een laptop gaat vergelijken met een Mac (zelfde CPU evenveel Ram, zelfde kwaliteit scherm,
zelfde beeldschermkaart, zelfde harddisk enz... wel dan kost een laptop meer
dan Macbook.Comment
-
+1
Hiernaast kost de software vaak nog geen 1/5 van de prijs die Windows vraagt,
waardoor je sneller geneigd bent om legaal en up to date te werken.
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Gelukkig kan je al die animaties (net als in Windows) gewoon uitschakelen.
Begint onderhand meer iets te worden voor een IT forum
Comment
-
Moet wel lachen om die anti-Apple gevoelens, temeer daar Gates het bedrijf ooit gesteund heeft met een investering, omdat hij anders te machtig zou worden op de markt.
Diezelfde Gates die ooit Lotus123, dBase en WordPerfect gestolen heeft.
Het leuke van Apple vind ik dat de software bij het systeem past. Je hoeft geen duizenden drivers te zoeken voor je extravagante kaart, die het vervolgens ook nog eens niet doen omdat er iemand een servicepack uitgebracht heeft. Apple weet welke driver je moet hebben, en die is vervolgens ook nog eens geperfectioneerd, en bij iedere update wordt deze keurig onderhouden...
Speaking of ServicePack: Moeders kocht een HP desktop met xp, maar de legale update naar sp3 ging niet door, omdat HP in de bios iets raars had gedaan. Voordat er een HP reparatie-file geïnstalleerd werd kon moeders d'r belastingaangifte dus niet verzenden......
Mijn printers doen het nu al 4 jaar onder Apple , waar ik bij Win ongeveer na iedere update weer nieuwe drivers moest zoeken en installeren.
Die keuzemogelijkheden instellen: Apple heeft 90% van de opties dichtgezet, wegens toch niet gebruikt door het klootjesvolk. Waarom daar een virusboer toegang geven, als je er zelf al geen gebruik van maakt... En middels het superuser account wel bereikbaar hoor...
Ik was in 1989 al fan van Unix, en ben dat tot op de dag van vandaag gebleven. msDos was een marteling, 3.1, 95 en 98 waren dat helemaal, ME/2000 laten we verder maar buiten beschouwing, XP-pro is pas 6 jaar na uitbrengen stabiel geworden, Vista is door MS zelf al uitgebreid afgekwalificeerd, dat hoef ik niet te doen, en pas bij 7-pro begon het ergens op te lijken.
Nog afgezien van het feit dat de MS rotzooi ( die alleen maar te verkopen was door het op de hogere scholen gratis en kopieerbaar weg te geven, en zo de standaard te worden) eigenlijk door IBM en IBM-compatible verkocht werd in het begin (wie herinnert zich de IBM-OS-warp nog? ) heeft de wet van de afremmende voorsprong nu eindelijk MS terug gezet in het hok waar ze thuishoren: de huis-tuin-en keuken markt.
Ik heb onlangs afscheid moeten nemen van een MS-server, omdat ik er verplicht een nieuw server-pakket bij moest kopen. MS-server 2003 werd niet meer ondersteund door MS. Bleek een TimeCapsule toch veel goedkoper te zijn...
Nogmaals: als ik een euro krijg voor ieder uur dat ik aan MS gesleuteld heb van die goeie meneer Gates doe ik dit jaar helemaal niks meer.Last edited by Gast1401081; 28-03-13, 17:58.Comment
-
Dat is dus je reinste onzin! Temeer al omdat Apple in het verleden al een class action suit aan zijn staart heeft hangen wegens de ondermaatse kwaliteit van het scherm. Apple is ook niet meer het sympathieke bedrijfje van vroeger maar ook een heuse monopolist waarvoor maar 1 ding telt: geld.Mensen zeggen, Mac is duur! Het tegendeel is meer de werkelijkheid. W
ant als je een laptop gaat vergelijken met een Mac (zelfde CPU evenveel Ram, zelfde kwaliteit scherm,
zelfde beeldschermkaart, zelfde harddisk enz... wel dan kost een laptop meer
dan Macbook.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Wie is dat tegenwoordig nog wel, zeker in deze crisis tijden.
Ze staan daar in China heus niet jouw windows laptopje met alle liefde uit hun hart in elkaar te zetten hoor.Comment
-
En bij foxconn (= onder andere ook apple producent) springen ze van het dak van ellende, wat wil je hier dan mee zeggen.
Comment
-
Waar haal je dat?Dat is dus je reinste onzin! Temeer al omdat Apple in het verleden al een class action suit aan zijn staart heeft hangen wegens de ondermaatse kwaliteit van het scherm. Apple is ook niet meer het sympathieke bedrijfje van vroeger maar ook een heuse monopolist waarvoor maar 1 ding telt: geld.
Wat wil je ons hier nu eigelijk wijs maken?Last edited by frederic; 29-03-13, 09:56.Comment
-
Comment

Comment