Kwaliteit DAP audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

    #61
    Onderstaande reactie mogen ontvangen en een aantal soortgelijke reacties, wellicht de moeite van het lezen waard:

    Ik vind het niet erg chique dat er nu op dit forum massaal over het merk DAP heen wordt "gepist". Jullie vertegenwoordigen het merk zelfs en het is volgens mij onderdeel van een Nederlands bedrijf waar gewoon mensen iedere dag hun best doen. Deze discussie heeft de inhoudelijkheid a llang verloren en doet naar mijn mening geen recht aan de reputatie van dit forum.
    J&H is niet alleen host van het forum, maar haar commerciƫle tak bestaat voor een groot gedeelte uit de verkoop van oa. DAP producten.
    We willen niet tornen aan iemands mening, maar wellicht wel leuk om onze ervaringen met DAP te delen.

    Het mag duidelijk zijn dat DAP zich niet kan meten met de gerenommeerde merken die worden genoemd, dat is net zoiets als een KIA vergelijken met een BMW, van mijn part een Peugeot...
    Wel is het zo dat de service, technische dienst en support op een hoger niveau functioneert dan menig gerenommeerd audio merk.
    Idem voor Showtec.

    Wat dat betreft ben ik het de schrijver van de quote hierboven wel eens, "wat is de meerwaarde van een merk afzeiken?"
    Los van dat het een goed Nederlands gebruik is lijkt me dat een leuke overweging voor de maandagavond.

    Groeten vanuit een zonnig Vianen
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #62
      Als die reactie van DAP zelf komt vind ik dit niet terecht, en zeer on professioneel van DAP dat zij dergelijke reactie geven aan een klant van hun.
      Zij zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze op de markt brengen.
      Als ieder merk hier komt janken omdat hun product te negatief aan bod komt, dan moeten we niet meer disussieren. Kan je net zo goed dit forum opdoeken.
      Als iemand hier op dit forum komt vragen is DAP goed of rommel, wat wil je dan dat we zeggen? Prachtig spul, kopen!

      Trouwens wij zijn hier nog zeer deftig. Ga maar eens kijken bij de collega's van Gearlutz.
      Last edited by frederic; 10-09-12, 19:45.

      Comment

      • Roeltej
        • May 2001
        • 761

        #63
        Originally posted by NesCio01
        Kijk Roeltej, daar ligt al het verschil.

        MP3,

        .............

        grtz

        Nes
        MP3 hoeft niet veel mis mee te zijn, maar het is wel meer 'doelgroep', wat ik al zei, voor (startende) discoboeren is DAP een best leuk merk, en heeft zelfs meer dan 10 letters zoals hierboven geschreven (;P), zolang je maar bij de echt goedkope meuk wegblijft.

        Die quote via Moderator lijkt me niet van DAP zelf afkomstig, maar snap het best, standaard antwoord op de vraag of DAP wat is is hier dat het meuk is en je er weg moet blijven, terwijl de doelgroep gewoon anders is, de vraag wordt immers al gesteld in het drive-in forum, die hebben geen geld voor een A(AA)-merk, is ook niet nodig.
        Daarbij zou Highlite best zelf J&H hierover kunnen aanschrijven, tuurlijk mag je best een goed onderbouwde negatieve mening geven over een merk, zullen ze zelf ook kunnen waarderen, maar met DAP (en (voorheen) ook Behringer) is het antwoord standaard 'troep', gekke is dat Showtec wel weer meer gewaardeerd wordt.

        Als iemand nu zegt 'ik moet volgende week Borsato in het Gelredome doen, is DAP iets' tja...
        Vitality Show

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

          #64
          Originally posted by frederic
          Als die reactie van DAP zelf komt vind ik dit niet terecht, en zeer on professioneel van DAP dat zij dergelijke reactie geven aan een klant van hun.
          Zij zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze op de markt brengen.
          Als ieder merk hier komt janken omdat hun product te negatief aan bod komt, dan moeten we niet meer disussieren. Kan je net zo goed dit forum opdoeken.
          Als iemand hier op dit forum komt vragen is DAP goed of rommel, wat wil je dan dat we zeggen? Prachtig spul, kopen!

          Trouwens wij zijn hier nog zeer deftig. Ga maar eens kijken bij de collega's van Gearlutz.
          Volgens mij heb jij wel heel zwarte kijk op de wereld. Denk je echt dat ik zo'n reactie zou plaatsen wanneer DAP dit bij ons aan zou kaarten?
          Wanneer dat zo zou zijn dan zou ik dit zeker niet publiceren!!!
          Naam van de schrijver is mij bekend, maar plaats ik niet, wanneer hij dat had gewild had hij dat immers zelf wel gedaan!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            #65
            Originally posted by Roeltej
            Als iemand nu zegt 'ik moet volgende week Borsato in het Gelredome doen, is DAP iets' tja...
            Haha, wat zijn we weer grappig.

            Marco heeft zelf eens over de JBL tr 125 (de wat mindere series) gezongen. Die nog minder klinken dan de x van dap! En ik was 2e geluidsman! Heb daar eens een verklaring voor....

            Comment

            • mrVazil
              • Mar 2010
              • 330

              #66
              Originally posted by sjig
              En ik was 2e geluidsman! Heb daar eens een verklaring voor....
              geen idee waarom marco borsato een dertienjarige als tweede geluidsman zou nemen, verlicht ons

              Comment

              • sjig
                • May 2012
                • 909

                #67
                Was een of ander miniscuul concert om geld op te halen voor een klimrek op een schoolplein. Werd dus ook door de school geregeld. En aangezien borsato's zoon op die school zat wilde hij wel daarvoor wat liedjes zingen. Ofwel, stelde niks voor;-)

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #68
                  Originally posted by sjig
                  Haha, wat zijn we weer grappig.

                  Marco heeft zelf eens over de JBL tr 125 (de wat mindere series) gezongen. Die nog minder klinken dan de x van dap! En ik was 2e geluidsman! Heb daar eens een verklaring voor....
                  Kun je nagaan dat er dus twee geluidsmannen nodig zijn om een beetje geluid uit die speakers te krijgen.......
                  Laten we hier nou niet allerlei sprookjes gaan vertellen, DAP is een merk dat zich duidelijk op de onderkant van de markt richt, helemaal niks mis mee maar ga nou niet beweren dat een artiest als Borsato bewust zal gaan kiezen voor JBL tr 125 of DAP voor een optreden. Als hij ergens in een kroeg spontaan een liedje gaat zingen kan ik me er iets bij voorstellen maar als het een gepland optreden is ligt er waarschijnlijk een rider van minimaal 10 A4tjes klaar voor degene die het geluid verzorgd en zetten ze ook geen knul van 13 achter de mengtafel.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #69
                    Dat de webshop, waar DAP wordt verkocht en forum aan elkaar zijn gelieerd
                    is voor velen wel duidelijk.
                    Dat bij een vraag op het forum over de kwaliteit van een product, forumleden
                    hun eigen mening geven, is niets mis mee. Uit de reacties blijkt wel dat er
                    mensen kunnen leven met de kwaliteit die het product levert en dat er ook
                    mensen zijn die dit niet kunnen. Het zijn en blijven nu eenmaal subjectieve
                    meningen, waarvan eigenlijk niemand weet waarop deze zijn gebasseerd, omdat
                    we vaak niet weten wat de achtergrond is van degene die post.

                    De onbekende klager komt o.a. met woorden dat de werknemers
                    daar iedere dag hun best doen. Maar daar produceer
                    je geen kwaliteit, wat de key-strekking van dit draadje is, mee.
                    Oftewel een stelling van lik me vestje!

                    Ik weet nl. dat er ook in China duizenden mensen zijn die dagelijks hun
                    stinkende best doen om producten na te maken, van Viagra, hartkleppen,
                    bouten en moeren waaraan vliegtuigmotoren hangen, tot fake Shure en
                    Senneheiser en speakers aan toe.
                    Voor mij geen reden om mij druk te maken over de werkgelegenheid van
                    deze mensen.

                    Ik was liever persoonlijk benaderd, in post of PB. Een klaagschrift aan een
                    mod, is mij een brug te ver en riekt enigszins naar censuur.

                    Mss is het dan beter om dit soort topic-vragen te censureren, dan de antwoorden?

                    Ik vraag me af wanneer er klaagschriften komen over overige B-merk
                    topics en wanneer er dan een rechtszaak wordt aangespannen tegen
                    riders waarop deze B-merken voorkomen als ongewenst of verboden.

                    Zo nu spoel ik even het negativisme weg met water en hoop snel een
                    wat positievere post te posten

                    grtz

                    Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    • NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

                      #70
                      Originally posted by sjig
                      Haha, wat zijn we weer grappig. En ik was 2e geluidsman! ....

                      Sja Sjig,
                      da's idd grappig ja.

                      Of jouw profiel sucks, of Marco trad op een kinderfeestje op, waarbij
                      jij dan ook ergens een rol had?

                      Maar, .......... het staat wel leuk op je CV!

                      grtz

                      Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #71
                        Originally posted by NesCio01
                        Maar, .......... het staat wel leuk op je CV!
                        Goeie tip, op deze manier gezien kan ik in mijn CV zetten dat ik een keer met Marco heb staan praten (op een duikbeurs bij een stand van onderwaterhuizen voor fotocamera's geheel niets te maken met werk).

                        Originally posted by sjig
                        Heb daar eens een verklaring voor....
                        Er was niets beters op die school beschikbaar en met een rider zwaaien voor dat ene liedje vond hij ook weer zo overdreven. Die 13 jarige backstage om een microfoon aan te geven nam hij er voor lief bij (ook daar was niets beters voor te krijgen).

                        Comment

                        • Plukkie
                          • Jan 2012
                          • 28

                          #72
                          Tja het is zoals men zegt allemaal relatief.
                          Ik heb voldoende Nexo en EV setjes gehoord die ruk klonken, alles staat of valt met degene die het bediend.
                          Ik werk zelf al 8 jaar met de dap pro x serie en kan er altijd wat moois mee maken.
                          Menige zanger(es) fronst zijn wenkbrauwen als een dergelijk set wordt vermeld, dat doe ik echter ook andersom als ik de kwaliteit van een dergelijk schnabbel succes zie ;-)
                          Na een soundcheck is men toch overtuigd en laat de eigen set in de bus.

                          Kortom, is het PRO? Nee
                          Is het een leuke set voor de lokale geluidsboer bij een gemiddelde bruiloft of carnavals vereniging? Ja

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #73
                            Originally posted by Plukkie
                            Tja het is zoals men zegt allemaal relatief.
                            Ik heb voldoende Nexo en EV setjes gehoord die ruk klonken, alles staat of valt met degene die het bediend.
                            Ik werk zelf al 8 jaar met de dap pro x serie en kan er altijd wat moois mee maken.
                            Menige zanger(es) fronst zijn wenkbrauwen als een dergelijk set wordt vermeld, dat doe ik echter ook andersom als ik de kwaliteit van een dergelijk schnabbel succes zie ;-)
                            Na een soundcheck is men toch overtuigd en laat de eigen set in de bus.

                            Kortom, is het PRO? Nee
                            Is het een leuke set voor de lokale geluidsboer bij een gemiddelde bruiloft of carnavals vereniging? Ja
                            Er is een aspect die voor die doeleinden ook van belang is: hufterproof
                            Als er iets is die in carnaval situaties van belang is, is de stevigheid van de kistconstructie, en de beveiliging van de speakers.
                            Maw MDF bekisting raad ik sterk af.
                            Ook speakers waar je veel kunt instellen enz... is niet aan te raden. 1 knop aan en af moet voldoende zijn om de speakers te laten spelen.
                            Dat weet ik uit jarenlange ervaring in ons jeugdhuis.
                            Last edited by frederic; 05-11-12, 09:35.

                            Comment

                            • Plukkie
                              • Jan 2012
                              • 28

                              #74
                              Er is een aspect die voor die doeleinden ook van belang is: hufterproof
                              Als er iets is die in carnaval situaties van belang is, is de stevigheid van de kistconstructie, en de beveiliging van de speakers.
                              Maw MDF bekisting raad ik sterk af.
                              Ook speakers waar je veel kunt instellen enz... is niet aan te raden. 1 knop aan en af moet voldoende zijn om de speakers te laten spelen.
                              Dat weet ik uit jarenlange ervaring in ons jeugdhuis.
                              De dap pro serie is gemaakt van multiplex, ze raken weleens wat beschadigd met vervoer e.d. maar niks wat je niet met een potje warnex kunt oplossen.
                              Voor de rest ook niks aparts wat mis kan gaan, er zitten op de subs twee schakelaars voor de fase en het filter en op de x12t toppen voor mid/long throw, deze liggen echter verdiept en heb nog nooit meegemaakt dat men hieraan zit. (Zou ik ook niet erg op prijs stellen ;-)

                              Comment

                              • Robni7
                                • Jan 2012
                                • 20

                                #75
                                Ik had eens een catalogus van alle DAP en Showtec producten, en ik merkte op dat er twee verschillende logos op de luidsprekers worden geplakt, namelijk DAP Audio en DAP Pro, zou het dan zijn dat deze respectievelijk rotzooi en redelijk goed zijn? Ik was eens aan het kijken voor een leuk actief setje voor mijn drive-in en ik heb op Bax-Shop goede recensies gezien bij de Club Mate 15 op het gebied van geluidskwaliteit, en ter vergelijking vind men de MC-serie veel te schel klinken. Zit er een verschil in?
                                Sorry voor de spellingsfouten, ben Lisdectisch!

                                Comment

                                Working...