Kwaliteit DAP audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #16
    Originally posted by sjig
    Wit licht. Concert van Marco Borsato - Wit Licht werd compleet door alleen maar DAP, SHOWTEC, DMT spullen gebruikt. Klonk verder nergens naar, heel pieperig hoog en deed gewoon pijn aan je oren.

    Maar voor drive-in en feestjes vind ik het prima kunnen.
    uhmm pardon, borsato gebruikt echt geen DAP! weet niet ik welke fabeltjeskrant je dit gelezen hebt.
    misschien dat de led lampjes van showpech waren maar meer denk ik ook niet.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #17
      Ik denk zelf niet dat alles van dap/showt... was. Maar het meeste wel hoor.
      Op de hoofdpagina van Highlite heeft het een tijdje gedaan. En bij de bar (vip) stond ook een dap sub/top systeempje. Tevens bij de restaurants en ingangen hing dap audio (ben er overigens zelf geweest).

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4516

        #18
        het bijzondere dan een merk als DAp is dat er nergens op dit forum zo veel over kwaliteit gesproken wordt als in DAP threads.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #19
          Originally posted by showband
          het bijzondere dan een merk als DAp is dat er nergens op dit forum zo veel over kwaliteit gesproken wordt als in DAP threads.
          En behringer dan?

          Comment

          • daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

            #20
            Originally posted by sjig
            Ik denk zelf niet dat alles van dap/showt... was. Maar het meeste wel hoor.
            Op de hoofdpagina van Highlite heeft het een tijdje gedaan. En bij de bar (vip) stond ook een dap sub/top systeempje. Tevens bij de restaurants en ingangen hing dap audio (ben er overigens zelf geweest).
            ja misschien dat ze dat setjes hebben gebruikt voor achtergrond muziek enz bij de restaurants en andere plekken waar het geen roggel boeit wat er hangt. ( waarschijnlijk sponsordeal ofzo) kan me namelijk niet voorstellen dat een serieus p.a verhuur bedrijf dap in het assortiment heeft/ zou ophangen.
            wellicht was die zooi van de cateringboer
            maar er is echt geen dap gebruikt in het show systeem!
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #21
              Geloof mij op m'n woord dat het DAP spul was. Bij alle ingangen van de arena (concertzaal?) hingen van deze speakertjes.

              Denk zelf ook wel dat het ook door higlite was gedaan want welk verhuur bedrijf investeert in de line array van dap audio op zo'n schaal?

              Comment

              • qvt
                • Oct 2009
                • 721

                #22
                Marco Borsato zaalgeluid is D&B J-Series van Peak, lijkt me sterk dat er opeens DAP gebruikt wordt..
                There is no substitute for imagination

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #23
                  Wanneer was dit dan, jaartal? Ik meen toch echt dat dit dap audio was. Bij andere concert van Borsato (symphonica in rosso) werd er wel d&b gebruikt.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #24
                    Volgens mij heeft sjig niet altijd zijn bril op.
                    Dap kan zelf Pro op zijn producten zetten maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat ze ook pro zijn.
                    Het is een merk dat zich heel duidelijk op de onderkant van de markt richt en zeker niet op de markt van de stadiongigs.
                    Over smaak kun je twisten, kwaliteit is echter een heel ander verhaal.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • sjig
                      • May 2012
                      • 909

                      #25
                      Dat DAP audio geen pro is begrijp ik, kan me ook niet herinneren dat ik dit verteld heb...

                      Misschien wel ietwat offtopic?
                      Last edited by sjig; 07-09-12, 06:20.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #26
                        Originally posted by sjig
                        Misschien wel ietwat offtopic?
                        Nee, juist heel erg on-topic....
                        Zoals ik al eerder schreef is dit een forum voor professioneel licht en geluid en ik zet er mijn vraagtekens bij of je DAP daarbij kunt rekenen.
                        Dap is een merk dat vooral door beginnende hobby drive-inns en bandjes wordt gebruikt, mogelijk kom je hier en daar nog wel eens een verdwaald product in een kroeg tegen maar daar houdt het dan echt mee op.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #27
                          Originally posted by sjig
                          Geloof mij op m'n woord dat het DAP spul was. Bij alle ingangen van de arena (concertzaal?) hingen van deze speakertjes.
                          Nee ook ik geloof je niet op je woord;

                          J-serie ziet het Witte Licht
                          The PA supplied by Peak Audio, is all d&b audiotechnik's J-Series loudspeakers

                          Bij de concerten wit licht staat er o.a. op FOH een Midas XL8 en dan over DAP mixen, dacht het niet.
                          Leg je dikke duim weer even op het nachtkastje en prik die ballon door om met beide beentjes op de grond te komen.
                          Last edited by vasco; 07-09-12, 14:29.

                          Comment

                          • sjig
                            • May 2012
                            • 909

                            #28
                            Oke, nu ben ik wel overtuigd. Wel vreemd dat dit op de highlite site stond. Maar misschien zat ik er naast, zal nog even zoeken of ik daar wat over kan vinden.


                            edit: Hierbij mijn excuses. Kwam dit tegen...
                            Het enige wat ik wel raar vind dat het geluid werkelijk waar slecht klonk. Terwijl d&b (meen ik) juist zo bekend staat om goede kwaliteit.
                            Last edited by sjig; 07-09-12, 15:39.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #29
                              Originally posted by sjig
                              Oke, nu ben ik wel overtuigd. Wel vreemd dat dit op de highlite site stond. Maar misschien zat ik er naast, zal nog even zoeken of ik daar wat over kan vinden.


                              edit: Hierbij mijn excuses. Kwam dit tegen...
                              Het enige wat ik wel raar vind dat het geluid werkelijk waar slecht klonk. Terwijl d&b (meen ik) juist zo bekend staat om goede kwaliteit.
                              Ik ben ooit eens promofoto's van Bose tegengekomen waarbij ze hun paaltjes aan het showen waren op een concert van Mancini.
                              Bleek dat achter het gordijn een echte PA set stond opgesteld.

                              Comment

                              • daviddewaard
                                • Mar 2008
                                • 627

                                #30
                                Originally posted by sjig
                                Oke, nu ben ik wel overtuigd. Wel vreemd dat dit op de highlite site stond. Maar misschien zat ik er naast, zal nog even zoeken of ik daar wat over kan vinden.


                                edit: Hierbij mijn excuses. Kwam dit tegen...
                                Het enige wat ik wel raar vind dat het geluid werkelijk waar slecht klonk. Terwijl d&b (meen ik) juist zo bekend staat om goede kwaliteit.
                                ik zei toch dat er alleen wat lampjes van highlite hingen....
                                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                                Comment

                                Working...