Drive in setje voor c.a. 400 pers.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theuts
    • Nov 2010
    • 23

Ik ga toch door...

-2x SRM 450 v2 black
    -2x SRM 1801 Subwoofer

/
    of met extra budget (liever niet)

HK Audio ELIAS PX luidspreker

Specificaties:
    - totaal vermogen: 1600 Watt RMS
    - geschikt tot 400 personen
    - subwooferversterker: 400 W RMS versterker met DynaClip™ limiter
    - satellietversterker: 400 W RMS versterker met Opto Limiter
    - speaker subwoofer 15"
    - speaker satellite: 12"/ 1"
    - de subwoofers hebben elk vier blauwe transportwielen
    - totaalgewicht: 123kg
    - speciale mogelijkheden: geïntegreerde vliegpunten
    - de topkast is om te schakelen naar full-range
    - exclusief tussenpalen

zo nu jullie weer

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

HK Elias setjes zijn niet gek, maar of je er 400 man in een gymzaal mee red durf ik niet te zeggen...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by theuts
        Ik ga toch door...

-2x SRM 450 v2 black
        -2x SRM 1801 Subwoofer

/
        of met extra budget (liever niet)

HK Audio ELIAS PX luidspreker

Specificaties:
        - totaal vermogen: 1600 Watt RMS
        - geschikt tot 400 personen
        - subwooferversterker: 400 W RMS versterker met DynaClip™ limiter
        - satellietversterker: 400 W RMS versterker met Opto Limiter
        - speaker subwoofer 15"
        - speaker satellite: 12"/ 1"
        - de subwoofers hebben elk vier blauwe transportwielen
        - totaalgewicht: 123kg
        - speciale mogelijkheden: geïntegreerde vliegpunten
        - de topkast is om te schakelen naar full-range
        - exclusief tussenpalen

zo nu jullie weer
        Goed voor op café of huwlijksfeest waar de muziek niet te luid mag staan voor oma, of tante nonneke.
        Maar daar ga je geen 400 man mee bollen.

Comment

• theuts
          • Nov 2010
          • 23

Originally posted by frederic
          Goed voor op café of huwlijksfeest waar de muziek niet te luid mag staan voor oma, of tante nonneke.
          Maar daar ga je geen 400 man mee bollen.
          Ook niet met 4 extra toppen , verder in de zaal gezet.. (zo hoef ik voor minder hard te gaan ) ?

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Misschien eens goed nadenken wat dat is een fuif met 400 man.
            Dan zal je snel snappen dat je ofwel veel geld zult dokken voor een frontset, of je beter kunt huren.

Met 2500€ kom je er zeker niet.

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

Ook niet met 4 extra toppen , verder in de zaal gezet.. (zo hoef ik voor minder hard te gaan ) ?

zoals al vaker gezegt, het gaat niet alleen om je toppen die gaan over je publiek heen en rijken dus vele malen verder dan je subs. die komen in het publiek terecht en dat verdwijnt na een meter of 10.

meeste sets worden neergezet als 2x sub 1x top.

dus eerst maar een 2e sub erbij aan elke kant. en dan evt nog 2 topjes in het midden
              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• pjadskop productions
                • Nov 2008
                • 128

Heb je er ook al aan gedacht dat voor je van die fancy dingen zoals toppen vooruit zetten, en mogelijk ook voor de crossover, en limiters als je ze gaat verhuren, nog wat extra randaparatuur gaat nodig hebben? Voor te delayen en te filteren kom je het goedkoopste uit op een behringer dcx2496 (een van de weinige dingen waarvan ik wel tevreden ben ;-)) maar dat is toch weer 275 euro extra (en voor uw budget dus een grote hap)
                Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

We gaan er niet uitkomen vrees ik.
                  Wie niet horen wil moet ... zei mijn vader altijd.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Originally posted by pjadskop productions
                    Heb je er ook al aan gedacht dat voor je van die fancy dingen zoals toppen vooruit zetten, en mogelijk ook voor de crossover, en limiters als je ze gaat verhuren, nog wat extra randaparatuur gaat nodig hebben? Voor te delayen en te filteren kom je het goedkoopste uit op een behringer dcx2496 (een van de weinige dingen waarvan ik wel tevreden ben ;-)) maar dat is toch weer 275 euro extra (en voor uw budget dus een grote hap)

je praat over dumpprijs behringers in een thread.

en daarna processorfuncties als extern delayen en filteren om het te tunen.

nah, zieikniegebeurenofnuttigzijn
                    lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Ik vraag me wel af als je die Behringer luidspreker set ziet van de TS, vanaf wanneer kun je daadwerklijk spreken van misleiding van nietsvermoedende newbie geluidstechneuten?

Als je die speakers ziet in uitzicht en in vermogen (op papier) zou je denken waw, dat ziet er interessant uit.
                      Want geef toe een speakerconcept, van 4 subs en 2 toppen zouden idd 400man moeten aankunnen.

Ik zou dit eerlijkgezegt als commersant niet durven verkopen, omdat het verwachtingen schept die niet kunen waargemaakt worden.
                      Last edited by frederic; 29-07-11, 11:22.

Comment

• djskype
                        • Mar 2011
                        • 25

peavey hisys 3xt

ik heb zelf 2xpeavey hisys 3xt 2xpeavey hisys 118xt komt flink wat geluid uit ik denk zelf dat je met 4xpeavey hisys 3xt 4xpeavey hisys 118xt makkelijk 400 man aankunt ik denk zelf wel 600 man maar jullie zijn de profs en ik vraag aan jullie , hoeveel man kun je met 2xpeavey hisys 3xt 2xpeavey hisys 118xt en een peavey pv2600 2x900 watt versterker aan
                        en hoeveel met twee pv2600 versterkers ik hoop dat jullie me kunnen helpen al vast bedankt en behringer is gewoon niks tweedehands zijn die speakers voor 100 euro te krijgen dan verwacht je toch gewoon niet dat ze goed geluid hebben ??????

mvg matti graus

Comment

• Tommes
                          • Sep 2005
                          • 60

koop 4x 18" speaker van RCF (LF18X400 of LF18G400) of beyma 18G50 of 18G550.
                          maak hier 4 BR kastjes voor en schilder ze voorlopig gewoon zwart (afwerken kan achteraf nog altijd)

Ben je ongeveer 1500 kwijt en als voordeel dat je deze componenten binnen 20 jaar nog kan vinden om eventueel uit te breiden.

koop 2 deftige topkasten (kijk eens bij dB (Arena-reeks), 4AC (FCS-reeks) of DAP (X-reeks) .

ben je nog eens ongeveer 1000 kwijt.

huur voorlopig een versterkerrackje met twee versterkers (één voor laag en één voor top) en een actieve cross.

En koop dit later, wanneer er budget, is gewoon zelf.

Zeker weten dat je daar een heleboel mensen mee kan doen dansen

Ha die Sis, lang geleden.
                          Klopt wat je zegt van JBL JRX, is echt niet wat je van JBL verwacht.
                          If it ain't broken, don't fix it.

Comment

• theuts
                            • Nov 2010
                            • 23

Nou ,, na al het commentaar is het mij toch gelukt om een set te kopen!

Ik laat (als ik het eens opzet) zien wat ik in huis heb gehaald.

Mvgr. Tom

Comment

• dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

Nou ,, na al het commentaar is het mij toch gelukt om een set te kopen!

Ik laat (als ik het eens opzet) zien wat ik in huis heb gehaald.

Mvgr. Tom

dan kun je ons vast al wel laten weten wat je daadwerkelijk aanhebt geschaft voor een systeem.......?
                              merk type ed?

ben benieuwd
                              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1086

Originally posted by djskype
                                ik heb zelf 2xpeavey hisys 3xt 2xpeavey hisys 118xt komt flink wat geluid uit ik denk zelf dat je met 4xpeavey hisys 3xt 4xpeavey hisys 118xt makkelijk 400 man aankunt ik denk zelf wel 600 man maar jullie zijn de profs en ik vraag aan jullie , hoeveel man kun je met 2xpeavey hisys 3xt 2xpeavey hisys 118xt en een peavey pv2600 2x900 watt versterker aan
                                en hoeveel met twee pv2600 versterkers ik hoop dat jullie me kunnen helpen al vast bedankt en behringer is gewoon niks tweedehands zijn die speakers voor 100 euro te krijgen dan verwacht je toch gewoon niet dat ze goed geluid hebben ??????

mvg matti graus
                                Kan je je interpunctie alsjeblieft verbeteren? Het is een onleesbaar stuk tekst. Ik haak bij de eerste regel al af.

En de overdaad aan vraagtekens aan het eind compenseert daar niet voor!

@lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...