Drive in setje voor c.a. 400 pers.
Collapse
X
-
-
Foutje
Hier 2 van JBL JRX 115 250Watt, 8Ohm, 15" Pas
Hier 2 van JBL JRX118S
Maar ik denk dat ik voor deze ga:
Hier 2 van JBL JRX 125
Hier 2 van JBL JRX 118S 350Watt, 4Ohm Passiv Sub
(eventueel 4 x JRX 125 ... )Last edited by theuts; 27-07-11, 15:38.Comment
-
Comment
-
Je moet voor jezelf eens nagaan hoevaak je deze set gaat gebruiken op jaarbasis.
Zorg eerst dat je dj-spul( zoals cd spelers, laptop, mixer)in orde is, koop dan eventueel 2 fatsoenlijke toppen van een meerk waar je bij jou in de buurt makkelijk kan bijhuren.
Er komt altijd meer bij kijken dan alleen een setje kopen zoals kabels, is duurder dan je denkt, versterkers en natuurlijk het transport.Comment
-
Dj spul heb ik,,Je moet voor jezelf eens nagaan hoevaak je deze set gaat gebruiken op jaarbasis.
Zorg eerst dat je dj-spul( zoals cd spelers, laptop, mixer)in orde is, koop dan eventueel 2 fatsoenlijke toppen van een meerk waar je bij jou in de buurt makkelijk kan bijhuren.
Er komt altijd meer bij kijken dan alleen een setje kopen zoals kabels, is duurder dan je denkt, versterkers en natuurlijk het transport.
2 x pioneer cdj - 400
behringer xenyx X2442USB
en nog wat..Comment
-
nee idd toch niet,
een fullrange kast geeft alle tonen weer en moet dus zijn vermogen opdelen voor de bass de mid en het hoog,
de woofers kunnen nu niet hun volledige vermogen pompen in de bass waardoor er in deze kasten dus nauwlijks voelbare bass zit.
+ het feit dat ze 15" zijn levert al helemaal niet genoeg druk voor dat aantal mensen.
de genoemde rcf set is idd een veeel betere keuze maar daar betaal je 2e hands nog ruim 3000/4000 euro voor,.
dus dat ga je niet redden met joun budget,
ik zou als ik jou was een kleinere set aanschaffen die eerst tot 200 man voldoening geeft en dan later uitbreiden naar een dubbele set bijvoorbeeld
dat voorkomt kwaliteit verlies en dan heb je gewoon een echt goede set.
dan maar voor die paar keer eerst wat bijhuren ( betaald de klant toch,.,,,
)Comment
-
Comment
-
Comment
-
Het gaat over actieve speakers (zitten versterkers in naar mijn bescheiden mening, maar je mag het mij onderbouwd uitleggen als dat anders is ik leer graag bij) waarbij theuts zelf class D aanhaalt.
Daar reageer jij op dat class D slechter zou zijn dan class C. Hierop haal ik jouw weer aan (zelfs inclusief je eigen quote waaruit blijkt dat het er in dit topic over gaat) daar dit onjuiste info is welke ik vervolgens corrigeerde binnen hetzelfde topic. Wat is daar verkeerd aan?
theuts en andere welke niet weten waar dit voor staat stuur jij anders met een kluitje het riet in.Last edited by vasco; 28-07-11, 16:26.
Comment
-
[FONT=Verdana]Mensen moeten toch echt eens leren met hun voeten op de grond te staan.
[/FONT]
[FONT=Verdana]Als je geluid wil voorzien voor 400man, en je hebt maar een budget van 2500€, moet je begrijpen dat anderen hier met kennis van zaken de aankoop negatief zullen adviseren. Omdat dit gewoon onmogelijk is.
[/FONT]
[FONT=Verdana]Voor dat geld koop je geen degelijke installatie voor die omvang punt.
Dan komen er een aantal met termen zwaaien die op geen 100uren weten wat ze willen zeggen, is de discussie compleet. [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Als het antwoord negatief is, aanvaard dit dan toch gewoon?
Moeten we zeggen, ja this goed koop maar als we weten dat je een kat in een zak aan het overwegen bent?[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT][FONT=Verdana]Dit is al de zoveelste topic die op die manier uitdraait.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Het zou interessant zijn om bij startertopics een aantal verplichte velden toe te voegen: Onderwerp, capaciteit, en budget. Weet iedereen onmiddelijk waar de klepel hangt. Als de combinatie van die 3 niet evenredig is, weten we dat we kort kunnen antwoorden: neen.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]Comment

Comment