Drive in setje voor c.a. 400 pers.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theuts
    • Nov 2010
    • 23

Drive in setje voor c.a. 400 pers.

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen:
    Ik ben Tom Heuts, 15 jaar, woon in Schin op Geul (z-lb)

Na ongeveer 4 jaar te draaien heb ik al een aardige drive in....

Licht :
    2x t-4 bar par 64 500 w (ook nog een paar losse parren 64 1000 w)
    4x lightmaxx ultra bright wash
    1 x Led lamp GEM (voor een disco effect)
    1x Led Mushroom (voor een disco effect)
    4 x Showtec Club Scan 4 Kanal DMX 250 watt
    1x rookmachine antari z-80 (800w)

Geluid:
    2 x behringer 215A eurolive 400 watt boxen

Nu ben ik nog op zoek naar een paar extra boxen (2 toppen, 2 subs) voor een capaciteit van ongeveer 400 mensen (grote gym-zaal,vooral tijdens de carnaval).

Ik zat zelf aan een van deze 2 setjes te denken:

set 1: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...-watt-rms.aspx

set 2: 2x Behringer Eurolive B815NEO actieve luidspreker
    4x Behringer Eurolive B1800D-PRO actieve subwoofer

Welke van deze zou ik pakken?

Of eventueel een andere set.

Commentaar welkom,

Mvgr. Tom Heuts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

voor 400 man op carnaval vind ik dit niet zo een goed plan. Die toppen gaan dat niet halen.
    lekker belangrijk!

Comment

• world sound
      • Jan 2007
      • 77

Hoe vaak ga je deze set gebruiken ?
      Als het alleen voor die 3 dagen met carnaval is kun je toch beter een kwaliteits set huren, er zitten genoeg bedrijven in de buurt van schin op geul.
      Mocht je de set ook willen gaan verhuren zou ik verder sparen en voor een ander merk gaan.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by world sound
        Hoe vaak ga je deze set gebruiken ?
        Als het alleen voor die 3 dagen met carnaval is kun je toch beter een kwaliteits set huren, er zitten genoeg bedrijven in de buurt van schin op geul.
        Mocht je de set ook willen gaan verhuren zou ik verder sparen en voor een ander merk gaan.
        ²

Ok, het is maar 1500€, maar 1500€ voor speakers waar je niet veel me bent, is wel 1500€ teveel.

Als je beschikt over een backline, kun je gewoon op maat een frontset huren (en doorrekenen) volgens de situatie, en jou backline inprikken.
        Voor 100-250€ heb je al een goeie frontset in de verhuur.
        Last edited by frederic; 27-07-11, 10:51.

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

wat noem jij een grote gymzaal.?

10x20 ?
          20x40 ?
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

Jij geeft aan dat je een speaker setje wilt kopen met een bas en top. het moet 400 man aankunnen in een gymzaal ( 12x22 m ) gok ik? en het budget is 1500-2000 euro ( wat de set ongeveer kost)

Ik denk dat dat niet samen gaat.

Wel denk ik dat je aan een nieuwe set toe ben voor je drive in. als je daarvoor een budget heb van 1500-2000 euro dan zou ik zeker eens kijken bij h&k audio. Die hebben de PR:O serie ...voor een kleine 2000 euro heb je een prima setje van een sub en top wat ook zeker kwalitatief 3 stappen hoger ligt dan berhinger. Ook kan je dat later altijd uitbereiden.

Voor de 400 man 3 dagen met carnaval...lekker huren.

Comment

• theuts
              • Nov 2010
              • 23

Niet alleen carnaval,, ook zo eens een keer draaien op feesten,, wat is er zo slecht aan behringer (1e set heeft al eens een keer gestaan in die zelfde zaal.. dat was toen ruim voldoende!) plus ik heb nog 4x bose 802 er beschikking en uiteraard mijn 2 behringers..

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by theuts
                Niet alleen carnaval,, ook zo eens een keer draaien op feesten,, wat is er zo slecht aan behringer (1e set heeft al eens een keer gestaan in die zelfde zaal.. dat was toen ruim voldoende!) plus ik heb nog 4x bose 802 er beschikking en uiteraard mijn 2 behringers..
                Je gaat die Bose omroeptuiters toch niet vergelijken met die Tehringerspeakers?

Comment

• theuts
                  • Nov 2010
                  • 23

Originally posted by frederic
                  Je gaat die Bose omroeptuiters toch niet vergelijken met die Tehringerspeakers?
                  ?
                  omroeptuiters ? (ik denk niet dat je weet hoe goed die zijn..)
                  Tehringerspeaksers ?

en wat bedoel je met vergelijken...

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

de bose 802 serie is bedoeld voor spraakweergave.
                    en ja ik weet wel hoe "goed" deze zijn aangezien we ze bij de verhuur afdeling ook verhuren bij ons. dit is absoluut geen drive in spul.

hij zegt "theringer" omdat behringer gewoon "tering" spul is, daar is geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen.

is allemaal c-kwaliteit

Comment

• theuts
                      • Nov 2010
                      • 23

Nou,,

Wat de bose 802 betreft; deze zijn al vaker voor dit soort feesten gebruikt en blijven goed..

Behringer: daar heb ik een andere mening over , ik vind nl. dat deze goed zijn.

maar zoals ik al eerder zij is set 1 (1e bericht) al eens gebruikt voor deze zaal tijdens cv.

verder denk ik dat set 2 (actieve) toch wel aardig goed zijn.

p.s. overal staat class-D

Comment

• dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

Nou,,

Wat de bose 802 betreft; deze zijn al vaker voor dit soort feesten gebruikt en blijven goed..

Behringer: daar heb ik een andere mening over , ik vind nl. dat deze goed zijn.

maar zoals ik al eerder zij is set 1 (1e bericht) al eens gebruikt voor deze zaal tijdens cv.

verder denk ik dat set 2 (actieve) toch wel aardig goed zijn.

p.s. overal staat class-D

naja als dat joun mening is alá,
                        de pro's hier hebben daar een andere mening over en weten wat kwaliteit is.

class-d zegt niets.

wat ik bedoel met een c-merk is dinkie toy spul als, skytec etc hieronder valt ook het grootste gedeelte van behringer.

een b- merk is hier jbl etc.

een a merk 'l acoustics

met een setje van 1500 euro ga je gewoon weg geen 400 man van fatsoenlijk geluid voorzien. het is wel hoorbaar maar de kwaliteit en de geluidsdruk neemt al af bij een meter of 10 van je geluids stack,

wil je een set voor 400 man mag je er wel iets meer geld voor uit trekken.

ps: de klasse worden aangegeven van goed naar slecht. dus class d = slechter als class c.

Comment

• theuts
                          • Nov 2010
                          • 23

Originally posted by dj-inkognito
                          naja als dat joun mening is alá,
                          de pro's hier hebben daar een andere mening over en weten wat kwaliteit is.

class-d zegt niets.

wat ik bedoel met een c-merk is dinkie toy spul als, skytec etc hieronder valt ook het grootste gedeelte van behringer.

een b- merk is hier jbl etc.

een a merk 'l acoustics

met een setje van 1500 euro ga je gewoon weg geen 400 man van fatsoenlijk geluid voorzien. het is wel hoorbaar maar de kwaliteit en de geluidsdruk neemt al af bij een meter of 10 van je geluids stack,

wil je een set voor 400 man mag je er wel iets meer geld voor uit trekken.
                          Wat / hoeveel dan?

Comment

• dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

Wat / hoeveel dan?
                            deze set van peavey - 4x 118xy en 4x hisys 3XT

kun je 400/500 mee van geluid voorzien afhankelijk van de zaal en type muziek.

dit is 2e hands voor een relatief laag bedrag nog te krijgen,

Comment

• theuts
                              • Nov 2010
                              • 23

en dit :

Hier 2 van JBL JRX 125
                              Hier 2 van JBL JRX 118S 350Watt, 4Ohm Passiv Sub

of :
                              Hier 2 van JBL JRX112M
                              Hier 2 van JBL JRX118S

wat is het verstandigste

p.s. als het een ander merk word, JBL