Is de beste limiter dan niet gewoon het opvoeden van een DJ? Vorige week stond ik nog ergens tussen twee DJ's in wat vullers te draaien, en die lui waren stomverbaasd dat ik 'beschaafd' draaide. Ik kon niet naar 0dB toe, want de andere lui konden alleen maar +12dB uitsturen, als ik dus ineens in volume zou zakken zou iedereen het ook merken.
Sommige DJ's schijnen te denken dat het publiek beter meekomt als HIJ harder draait, of ze zijn gewoon doof. Ze snappen in ieder geval niet dat een PA echt niet harder gaat als hun knopje op de DJM verder rechtsom gaat. Anders is er wel een geluidstech die hun 'standje 11' wel even teniet doet.
Sommige DJ's schijnen te denken dat het publiek beter meekomt als HIJ harder draait, of ze zijn gewoon doof. Ze snappen in ieder geval niet dat een PA echt niet harder gaat als hun knopje op de DJM verder rechtsom gaat. Anders is er wel een geluidstech die hun 'standje 11' wel even teniet doet.



Comment