Ik zoek een nieuwe geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

Ik zoek een nieuwe geluidsset

Hallo allemaal.

Momenteel heb ik de volgende set.
    2x Gem sound tr 120 450w 8ohm
    2x Gem sound tr 150 600w 8ohm
    1x Skytec tec-480 2x 240w 4ohm

Nu wil ik eigenlijk gaan uitbreiden, en deze set gaan verkopen.
    Ik wil ongeveer 400 euro apart leggen voor de hele set excl kabels.
    Bij deze verkoper heb ik ook mijn set gekocht: is dit dan goed of is dit echte bullshit!
    Marktplaats.nl > Speakers 2 x 500 Watt RMS! Groot vermogen, massief geluid! - Muziek en Instrumenten - Speakers

Ik ben geen echte PRO dj maar meer gelegenheidsdj ( buurtfeesten, kinderfeestjes enz.)

Het is wel een grote hobby van mij en voor thuisgebruik in mijn barretje wil ik mooi en warm geluid hebben.

Weet iemand een leuke set?

en nog een vraagje: hoe zit het nou met het aantal watt.
    Je hebt sets van 525w per kanaal (zoals ik nu heb), en je hebt sets van bijvoorbeeld 180w per kanaal. wil dat nou persé zeggen dat dat zachter gaat als de 2x525w? want je ziet veel versterkers van ongeveer 2x120w

m.v.g. Niels
    Last edited by nls-nls; 01-06-09, 18:31.
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

Wat is nou je budget? die €400 of €400+het geld dat je hoopt te krijgen voor je oude set?

En over de set van marktplaats, hier moet dan ook nog een versterker bij!!
    en ik zou je deze niet adviseren.

Mijn advies(en waarschijnlijk van vele anderen) spaar nog even door totdat je een redelijke set kunt kopen. En dan met name van een beter bekend en gewaardeerd merk.

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Los van de kwaliteit... wat kan die verkoper zagen en mekkeren! Quote: Universeel toepasbaar!..... Dat bestaat dus niet!

Priet praat verkooppraat, aan de taal te zien verkoopt hij zelf zijn schoonmoeder voor een lekker model!

Kijk ook even bij deze advertentie van de verkoper Marktplaats.nl > Volvo C70 cabrio 194 pk Nederl. Auto! prijs fors verlaagd! - Auto's - Volvo

Best leuke dochters maar wat een slap gelul
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• nls-nls
        • Dec 2008
        • 128

OK, als ik doorspaar. wat zou dan de set zijn die het beste bij me past bij het minste doorsparen

ik wil best wat meer geld wegleggen maar wat vinden jullie de grens van bagger en redelijk voor mij. dus kom met voorbeelden graag

Alvast bedankt!
        Niels

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Bullshit dus. Wij noemden dat destijds konijnenhokken.... Stak je er trouwens een speaker in met hoger rendement zodat er nog een beetje veel geluid uit kwam dan kwam de kast los
          Waar de grens ligt tussen kwalitatief en rommel: dat zie je meestal (maar uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk...) als er bij rendement iets staat opgegeven >=96 dB dan heb je meestal al een goede speakerbouwer en ook mag het woord piëzo liever niet voorkomen.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• laptop
            • Jan 2009
            • 187

Wat leuke setjes zijn voor jouw doel, dat zul je zelf moeten bepalen. Maar wij kunnen je wel enkele suggesties doen. Wat dacht je van deze:

of:

of:
            JBL Combi JRX Duo Set: 2 x JRX115 topkast + 2 x Luidspreker statief TS100 - J&H Licht en Geluid + American Audio V-4001 power versterker - J&H Licht en Geluid

Zoiets dus. We horen wel wat je er van vind en wat je ZELF weet te vinden.

mvg.

ps. @mod: het gaat om de setjes niet om de site`s

Comment

• nls-nls
              • Dec 2008
              • 128

net iets te duur, maar wel een mooie set.

Ik ben zelf ook druk op zoek.
              ik zal posten als ik wat zie

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

Goedkoop is duurkoop...da's toch iets waar mensen het lastig mee hebben he.

zonder iemand voor zijn hoofd te stoten maar de aangeboden sets zitten al aan de onderkant van de markt, maar zullen voldoen voor hetgeen je ermee wil doen. je laat doorschemeren te weten wat je wil, dan is luisteren het devies, maar als het mogelijk is (zal wel niet) zet dan die set van die volvoverkoper (leuke auto!) eens naast zo'n HK setje.

wie weet lijkt die goedkopere set zelfs wel harder te gaan..totdat je besft dat je oren bloeden, de achterkant van die speakerkast lostrilt en de speaker ineens loskomt van zijn basket...

Goed geluid kost geld!

Comment

• stijn
                  • Feb 2009
                  • 67

Natuurlijk kun je ook gaan voor de dat soundmate 1 mkII, klinkt super!!!!
                  djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• nls-nls
                    • Dec 2008
                    • 128

Ik heb mijn budget uigebreid naar 700 euro!

hier is zeker wel een mooi setje voor te halen, niet?

Ik heb een paar leuke dingen gezien:
                    Behringer B210D actieve 2-weg luidspreker voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | E 200,- tot E 500,-

Marktplaats.nl > HK audio Soundhouse one geluidset (nieuw) - Muziek en Instrumenten - Speakers

maar vooral deze:
                    Marktplaats.nl > K115 speakerset incl Studiomaster D1600 amp, evt mixerset - Muziek en Instrumenten - Speakers

welke set is het beste, of is er iets wat veeel mooier is voor dit geld.

ps:
                    Marktplaats.nl > Gem sound tr-150 en tr-120 inclusief versterker - Muziek en Instrumenten - Speakers

groetjes Niels

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

Originally posted by nls-nls
                      ......Ik heb mijn budget uigebreid naar 700 euro!

hier is zeker wel een mooi setje voor te halen, niet?.....
                      dit meen je niet?
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• laptop
                        • Jan 2009
                        • 187

die behringer boxen lekker van afblijven, deze kunnen weinig aan. de set van HK audio is de beste die je er bij hebt staan, dit zou ook mijn keuze worden.
                        de dap boxen zijn ook wel redelijk alleen wet minder geliefd door sommigen.

mvg.

Comment

• nls-nls
                          • Dec 2008
                          • 128

ok, maar hoe is jullie ervaring met aktieve boksen.

Heb je dan echt geen versterker meer nodig?
                          of zitten er ook veel nadelen aan?

ps. heeft iemand nog een andere set gezien voor me?

Comment

• geenstijl21
                            • Jan 2008
                            • 462

Originally posted by nls-nls
                            ok, maar hoe is jullie ervaring met aktieve boksen.

Heb je dan echt geen versterker meer nodig?
                            of zitten er ook veel nadelen aan?

ps. heeft iemand nog een andere set gezien voor me?
                            Voor actieve boksen moet je hier zijn: www.boksen.nl - Home
                            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

700 euro is nog steeds vrij weinig om een goede kwaliteits set mee te kopen.
                              Uit je rijtje, zou ik inderdaad voor de HK set gaan.
                              Maar als ik in jou schoenen stond wachtte ik gewoon tot ik een groter budget
                              had en dus ook meer voor kwaliteit kon gaan.

TIP: Kijk ook eens naar American Audio.

Over het actieve verhaal. Daarvoor is de zoekfunctie. Ik geloof dat er ergens een topic is over de voor en nadelen van een actieve set vergeleken met actief.

Groeten Jasper
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...