QSC-Audio GX serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj kevin kd
    • Jul 2004
    • 74

gx3 of gx5 voor 4 x bose 802

hey

ik zou graag met deze qsc gx versterkers enkele bose 802 fullrange luidsprekers aansturen.
    nu welke neem ik een gx3 of een gx 5 ?
    die gx 5 lijkt me alle sinds meer als voldoende.

Maar die gx3 weet ik zo niet.
    technisch ben ik niet zo sterk in zulke keuze's.

een bose 802 geeft zo'n 240 watt rms vermogen.
    dus met zo'n gx 3 versterker kom ik er wel toch voor 2 x bose 802 ?
    Maar is dit ook zo'n als ik van 2x 802's doorlink naar nog 2 x 802's.
    dus in 8 ohm gaat gaan werken.

kwa prijs zitten ze allesinds mee.

let me know

grtzz

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

lees ik daar 4 speakers op 8 ohm??
      Je kunt toch met vier speakers op 4 ohm werken,
      waardoor je amp meestal bijna 2x zo hard gaat??
      correct me if i'm wrong!!

Jeroen van Geffen
      Jeroen van Geffen

Comment

• dj kevin kd
        • Jul 2004
        • 74

Originally posted by DMiXed
        lees ik daar 4 speakers op 8 ohm??
        Je kunt toch met vier speakers op 4 ohm werken,
        waardoor je amp meestal bijna 2x zo hard gaat??
        correct me if i'm wrong!!

Jeroen van Geffen

ja sorry da bedoel ik eenmaal ik doorlus van de eerste 2 speakers naar de andere 2 gaat de versterker in 4 ohm werken.

zou deze gx3 dan genoeg zijn ?

Comment

• Ideedeluxe
          • Sep 2002
          • 84

Ik geloof, dat ik dan 1 van de eerste gebruikers ben... Heb de GX5 voor een budgetsetje aangeschaft, met als vaste partners de RCF ART 312 (passieve versie). Heb sinds half augustus de GX5 in gebruik.

De volgende dingen zijn mij opgevallen:

1. Lekker licht, het ding weegt 12 kilo, ongeveer.
          2. Beetje onhandig, de transformator zit aan 1 kant van de behuizing, de print aan de andere, hierdoor is hij aan de ene kant zwaarder dan aan de andere kant.
          3. De koeling loopt niet, zoals bij veel versterkers gewoon is, van voor naar schter, maar van linksvoor naar rechtsvoor. Een ventilator in het midden van de behuizing zorgt voor de luchtstroom.
          4. De warmteontwikkeling is minimaal. De versterker wordt na een avond gebruik op bovenstaande speakers niet warm.
          5. De klank is, als je naar de prijs kijkt, best wel goed. Geen scherpe randjes, gewoon recht in je bek. Hij is niet warm te noemen, maar dat zoek ik ook eerder in hifi.
          De versterker zit degelijk in elkaar en is goed afgewerkt.

Dat is, wat ik in de korte tijd van deze eindbak kan zeggen. De tijd zal leren, of hij op de lange termijn ook betrouwbaar is.
          When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Zou je de bovenkant er af kunnen schroeven en wat foto's van de binnenkant kunnen maken en die hier plaatsen? Als plaatsen hier niet lukt, wil (waarschijnlijk) een van de Mod's je wel helpen en/of ruimte bieden.

Alvast bedankt...

(het frustrerende is namelijk dat ik 'm al wel in m'n handen heb gehad maar niet heb kunnen horen en van binnen heb kunnen bekijken)

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Als meepak oplossing voor het plaatsen van 4 of 8 speakertjes voor het afdraaien van een simpele CD of als monitoramp hebben wij twee GX3's in een rackje van 4HE. Heel hanteerbaar. Amps werken prima en leveren echt de power die belooft wordt. Ook twee weg actief aansturen is mogelijk en erg makkelijk als je bijvoorbeeld een simpel sub/top combinatie wilt aansturen.
              Tot nu toe tevreden dus.
              d&b Audiotechnik

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Volgens mij hebben jullie ook van alles in de loods liggen! Xti's, GXjes, D6jes, D12jes, enz.

Doe mij een lol en haal die bovenkant eraf en schiet er wat plaatjes van! Begin nu erg verdomd nieuwsgierig te worden naar de binnenkant!...

It's what's on the inside that counts...

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

It's what's on the inside that counts...
                  Men neme een zaklamp en men piepe door de gaatjes?
                  Het is best allemaal zichtbaar door de openingen vooraan en achteraan hoor.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Originally posted by laserguy
                    Men neme een zaklamp en men piepe door de gaatjes?
                    Het is best allemaal zichtbaar door de openingen vooraan en achteraan hoor.
                    Als ik er 1 in de buurt had, ja. Alhoewel de deksel er dan onverbiddelijk af zou gaan!

Comment

Working...