QSC-Audio GX serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

QSC-Audio GX serie

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de QSC-Audio GX5 versterker? Ik wil deze gaan gebruiken voor zelf bouw toppen van ongeveer 500 watt op 8 ohm. En misschien voor mijn HK-audio setje per kant 900 watt op 4 ohm.

Willem
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

Hallo Willem,

Je zult waarschijnlijk nog weinig reacties uit de praktijk krijgen. Deze amps zijn pas sinds een week of drie leverbaar bij de nederlandse dealers. Maar voor het geld zijn het zeker leuke amps. Zeker nu de dollar zo gunstig is voor de prijs. Voor dat geld kan je weinig overkomen, het is immers wel een QSC amp.

Greetz
    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Ik bezit zelf ook nog een QSC RMX 2450, ben er echt te vreden over. Ik krijg wel eens te horen dat dat ding niks is omdat hij uit de zelfde fabriek komt als Behringer, de EP 2500 geloof ik. Ik wil ze wel eens langs elkaar zetten en vergelijken.
      De GX serie heeft wel een lage Dempingsfactor ong. 100. De RMX 2450 heeft >300. Dus ik weet niet of het laag er zo fantastisch uit komt?

Comment

• subbass
        • Sep 2006
        • 78

QSC kun je niks verkeerd mee doen, betrouwbaar als de pest die dingen lopen over 10 jaar nog, mits je hem niet al te zeer mishandeld
        Geluidsweergave van de QSC en andere merken, is gewoon ieder zijn eigen ding. Alternatieven voor de QSC mogen er best wezen !

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

hebben deze GX versterkers clip limiters?
          in de specs staan enkele vage dingen over "guardrail" protectie

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

En als je dan nog even verder had doorgeklikt dan was je alles te weten gekomen:

What is GuardRail? Is it just a fancy name for a clip limiter?

GuardRail is a combination of two protective systems, clip limiting and thermal limiting. QSC recognizes that many of our users want to squeeze the last drop of dynamic range from their amplifiers, and the reality is that this means the amps will sometimes be pushed to clipping. Just as a drag race wouldn't be the same without the roaring engines and screeching tires, high energy music isn't the same without some evidence that the gear is giving its maximum peak performance. Therefore, QSC's Guardrail is not intended to prevent all clipping, just as you wouldn't want a race car to stop short of full power. However, we don't want our users "spinning out" or damaging their gear, so some kind of backstop is desirable - a guardrail, if you please. The GX measures the onset of clipping, using the activity of the Clip LED, which is driven whenever the global feedback loop detects that the output is no longer able to track the input. This method automatically takes into account all variables of load impedance, AC voltage, and power supply dynamics. Mild triggering of the Clip LED does not trigger clip limiting. Prolonged, heavy clipping causes a "slow" limiter to gradually reduce volume until the percent of clipping is reasonable. This method does not change the beat-to-beat dynamics, and allows for momentary clipping, but intervenes as gently as possible if gross overload is detected.

Similarly, if the amplifier overheats, the gain will be gradually reduced to prevent the need for thermal muting. The combination of these two features keeps the show "on the road" without limiting the dynamics of the performance any more than absolutely necessary. Users are encouraged to monitor the Clip LED to determine if they are overdriving the amp, but we recognize that during a show, your attention is most likely to be focused on giving the best possible performance, and the amplifier should basically take care of itself.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DvE
              • Jul 2004
              • 61

En; zijn er ondertussen al mensen die ervaring hebben met de nieuwe serie ampjes van QSC?

Comment

• relax
                • Aug 2007
                • 106

[FONT=Verdana]Enkel met de QSC PL380, en daar ben ik zeer tevreden over .
                [/FONT]
                Ik draai er 4 subs mee (8 x 18" Neodymium PHL's) en dat gaat heel fijn.

Misschien wel een andere prijsklasse, maar het blijft een recente QSC.

Comment

• subbass
                  • Sep 2006
                  • 78

QSC PL380 en GX dragen hetzelfde logo maar hebben in de verste verte niets gemeen. PL380 is een zeer deftige versterker en aan de andere zijde heb je dan de super budget GX die waarschijnlijk alleen profiteert van het logo dat erop staat. Vrees dat een Dapje, helaas, niet zal onderdoen

Mocht ik de GX eens zien en beleven dat zal ik het posten

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Vrees dat een Dapje, helaas, niet zal onderdoen
                    Nou dit is toch overdreven hoor. Tot zo laag zal een man als Pat Quilter zich nooit verlagen. Kan ook niet want dat zou hun o zo goede merknaam kunnen beschadigen.
                    Ik ben wel akkoord dat er een hemelsbreed verschil zit tussen de PL380 (is ook totaal andere technologie) en de GX-reeks. Maar zelfs dan nog zal er een duidelijk verschil zijn tussen de GX-reeks en DAP (schroef ze maar eens open allebei). Ooit trouwens DAP 6 jaar garantie zien geven? Bij je GX kun je gratis 6 jaar garantie krijgen als je je toestel registreert... . Ik ben ervan overtuigd dat de GX-reeks een deftige versterker voor zijn geld is! Of ik er blij mee ben dat QSC zo low budget gaat is een andere discussie.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• subbass
                      • Sep 2006
                      • 78

Dag Laserguy,

De GX vergelijkingen zullen denk ik vanzelf opduiken want in deze budgetklasse is er zeer veel te vinden. Tot die tijd wie weet wat overdreven , wie weet ook wel niet.
                      Deze budget amp zal ook wel gewoon uit een fabriek ergens uit China komen en de Chinees heeft altijd een pen en papier bij de hand.

De QSC betrouwbaarheid ben ik van op de hoogte, 6 jaar is strak en dat is een feit.

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

Laserguy,

ben je zeker van die 6 jaar garantie?
                        Ik heb het ooit nagevraagd en QSC geeft 3 jaar "limited warranty".

Die 6 jaar garantie door productregistratie is enkel geldig in de US.

6-Year Warranty Registration
                        U.S. Domestic Customers only.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Of ze nou hier of ginder 6 jaar geven maakt toch niet uit? Ook in America durf je toch geen 6 jaar garantie geven als je niet overtuigd bent van je product?

Comment

• PowerSound
                            • Nov 2001
                            • 1892

GX en de RMX reeks komen allebei vanuit China...
                            PSL Bvba powered by
                            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                            Yahama LS9-32 / MC7L-48
                            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• subbass
                              • Sep 2006
                              • 78

GX en de RMX reeks komen allebei vanuit China...
                              I know.
                              Verder ook niets mis mee mits het allemaal voor mekaar is van performance tot betrouwbaarheid.
                              Dat je van een dergelijk laag geprijsde budget amp geen wonderen mag verwachten dat mag toch voor iedereen duidelijk wezen .

Hoe dan ook, zal met plezier de updates blijven volgen.

Comment

Working...