Info voor beginnende Drive-In

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• masterbounzzz
    replied
    om maar even terug te komen op pagina 1

Leave a comment:

• masterbounzzz
    replied
    ik draai nu al een tijdje drive in (5 jaar)
    maar mijn zerro 88 lichttafel doet het nog steeds en wou ik tog niet meteen een B merk noemen,
    echt perfect is het misschien niet, maar als je vanmiddag een computer koopt is ie oud als je er de winkel mee uitwandeld.

Leave a comment:

• tinuhz
    replied
    Ik heb nu ook een geluidsset voor een goedkoop bedrag kunnen kopen. ik bebruik het overal voor mijn familie vraagt soms of ik bij ze op verjaardagen wil draaien ja natuurlijk nu bestaat mijn set uit 2 baskasten en 2 fullrangers versterker en mengpaneel en wat hifi cd spelers met mp3 discman. Nu beginnen ze mij ook te vragen op andere dingen zoals voor de kerk om te verhuren nou dat is ook wel snel verdienen. Ik huur de spullen altijd bij een goed bedrijf en langzaam maar zeker komt er wat meer spul bij.

Leave a comment:

• decibeat
    replied
    Hier ben ik het zeker mee eens. Ook 5 jaar gewerkt aan mijn eigen licht en geluidset. Inversteer eerder over een lange termijn goed dan in een zeer korte periode alleen maar skytek rommel te kopen!!!

Leave a comment:

• dj-nelis
    replied
    hiep hoi

ja het kan raar klinken maar ik zeg altijd maar zo ook al heb je b of zelfs c merk apperatuur als je er in stopt wat de klant wil horen is het beter dan dat je in een a merk muziek stopt waar de klant bij weg loopt, das toch waar de meeste starters aan kapot gaan
    mijn raad huur of koop in het begin niet te veel ( wel strak voor de dag komen natuurlijk) maar eerst aan kunnen voelen wat de menigte wil horen en dan komt het geld van zelf binnen om nieuwe apperatuur te kopen
    en voor al door zetten [8D]

groeten

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied
    Nou, en ?
    als die kosten voor de eigenaar van de zaal/zaak zijn , dan is het toch zijn probleem als-tie zijn parkeerterrein wil volbouwen?

Leave a comment:

• Dj Nvie
    replied
    voor Buma/Stemra rechten geld toch het aantal M2 waar het muziek ten gehore wordt gebracht als tarief?

Leave a comment:

• DJEM
    replied
    Zoals ik ooit zo mooi tegen kwam in dit topic over zoeken:

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...topic_id=11481

*** helaas doet om vrede reden koppie/pasta het niet[xx(]

Leave a comment:

• xsystems
    replied
    citaat:Geplaatst door john1968

Maar heeft iemand nu een voorbeeld contract??
    lees ewen pagina terug, dat hele buma/stemra verhaal kan je in 1 regel in je voorwaarden samenvatten, hoef je geen heel contract voor te maken:

De kosten van auteursrechten, te heffen door BUMA/STEMRA zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Leave a comment:

• john1968
    replied
    jurjen_barel ik heb gezocht via de zoek functie en kom dan alleen contracten tegen voor de verhuur van apperatuur en niet specifiek voor een drive in met bediening. En het lijkt mij handig om samen eens te kijken wat nu een goede text is. Van elkaar kan je leren.

Leave a comment:

• jurjen_barel
    replied
    John...

Is het zó moeilijk om...
    1) de zoekfunctie te gebruiken??? of
    2) eens zelf erover na te denken???

Beide zijn retorisch bedoeld... [}] En indien je dat woord niet kent, snap ik eindelijk waarom je een voorbeeld nodig hebt...[)]

Sorry hoor, maar ik denk dat bijna iedereen zijn eigen contractje in elkaar heeft gesleuteld. Dat moet jou ook kunnen lukken. Gewoon je eisen, wensen, overeenkomsten, e.d. netjes onder elkaar zetten en het op jou idee van een contract laten lijken... THAT'S ALL, FOLKS!

Veel suc6!

Leave a comment:

• djbirdie
    replied
    zie je eigen topic....

Leave a comment:

• john1968
    replied
    Maar heeft iemand nu een voorbeeld contract??

Leave a comment:

• jurjen_barel
    replied
    Het gaat idd ook om het aantal bezoekers. Verder heb ik ook nooit nummers op hoeven schrijven.

Maar het gaat wel degelijk ook om de muziek. Op de site van de buma/stemra kun je invullijsten downloaden waar je als DJ de nummers op kan schrijven. Deze moet worden ingeleverd bij Buma/Stemra en dan kunnen de rechten worden betaald. (details op http://www.buma.nl )

Leave a comment:

• xsystems
    replied
    citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Ik denk dat meerdere mensen op dit forum zo'n contract hebben.
    Hoe het zit met de rechten betalen:
    de DJ schrijft alle nummers op die hij draait (lees: ter gehoren laat brengen) en overhandigd deze lijst aan de opdrachtgever.
    De opdrachtgever moet dan vervolgens naar de Buma/Stemra om de rechten te betalen...
    Heb het ook in het contract staan, maar alle nummers opschrijven heb ik nou nog nooit gedaan... Het gaat d8 ik niet om het aantal nummers maar eerder om het aantal bezoekers. Voor 600 man moet je meer afdragen als voor 200. Verder is het geen heel contract dat de meeste drive-in shows hebben maar gewoon 1 regel in de voorwaarden, bij mij is deze hetvolgende:

Opdrachtgever is ten alle tijde volledig verantwoordelijk voor het afdragen van BUMA/STEMRA.

Leave a comment:

Working...