Hallo!
Ik ben zelf een jongen van 15 jaar en ik ben op mijn 13e begonnen met het opbouwen van mijn drive-in. Mijn geluk zat em in mijn ouders,die in de band een dj nodig hadden,en daarom gelijk pioneers cdj 200's,blabla zo is het bij mij heel snel gegaan.de geluidsinstallatie moet je voorzichtig mee zijn,want daar vind je vaak goedkope troep (zelfbouw ofzo).Dat ziet er heel groot uit(en lijkt dus goed)maar uit een actieve geluidsinstallatie van tegenwoordig krijg je hetzelfde (vaak meer) uit 2 15" subs en 12" topjes.Het hoeft dus niet groot te zijn!!Als je het geluid een beetje op orde hebt,kun je verder kijken naar een stand (waar je achter staat te draaien) . Hier kan je zelf iets heel moois van maken met geluidsorgeltjes
ziet er leuk uit als dat gewoon in het front van de stand zet! als je dat mooi voor elkaar hebt, kijk dan eens eerst naar 2 analoge lichteffectjes (moonflowers ofzo) en een rookmachine!!want dan ziet het er al uit alsof je 4 moonflower hebt!een strobo in het midden.(zorg eerst voor een zelfgemaakte lichtbrug ofzo). Na analoog moet je verder gaan kijken naar dmx gestuurde lichteffecten,want anders wordt je lichtshow al snel een kermis!!Denk bij DMX aan 4 scannertjes ofzo,dan heb je een toffe basis.Wat je ook nog kan doen is een setje parren (wel met een switchpack!!)als het licht er al goed uit ziet wordt het toch wel tijd voor truss!!want anders krijg je een doorbuigende lichtbrug.tenslotte nog wind up statieven!!(anders verrop je jezelf door de volle truss omhoog te hijsen!!

Nou tot zover ben ik nu gekomen,en ik vind het al heel wat
ik hoop dat je er wat aan hebt!Succes verder!

Leave a comment: