Info voor beginnende Drive-In
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Met andere woorden, koop jij cd's in de winkel, dan mag jij ze nog niet voor open publiek draaien? -
René... je kan cd's in de winkel kopen, maar dan zul je nog steeds rechten aan Buma/Stemra moeten afdragen! Ook met Mp3z. Ik laat dat aan mijn klant over of hij het legaal wil doen of niet.Leave a comment:
-
En misschien vergeten jullie het belangrijkste van de drive in: Muziek. In verhouding een erg duur punt vindt ik. Want je moet óf het risico aandurven om illegaal te draaien, óf je koopt alleen maar nieuwe CD's (wat erg duur is), óf je koopt rechten bij de BUMA (wat kost dat eigenlijk?!).Leave a comment:
-
Als je belasting wil betalen moet je je bij de KvK inschrijvencitaat:Geplaatst door dj ThunderXplosion
Wat hebt ge eigenlijk nodig voor de belastingen en zo?
Formuleer je vraag nu eens duidelijk
Leave a comment:
-
dat is gewend zijn denk ik. persoonlijk heb ik altijd met pioneer gewerkt, als je dan eens een denon voor je krijgt[:0].
maar na een tijdje wennen beide systemen wel hoor.
mvg
ronnyLeave a comment:
-
Ik heb met andere merken gewerkt waarbij de cue op een (voor mij) veel lekkerdere manier in is te stellen.Leave a comment:
-
en wat versta jij dan onder die rotcue?citaat:Het nadeel van Pioneer vind ik dat ze een rotcue hebben
mvg
ronnyLeave a comment:
-
Het nadeel van Pioneer vind ik dat ze een rotcue hebben. Als je dan toch zo'n soort ding wil, kun je in mijn opzicht beter Gemini nemen. De kwaliteit is iets minder, maar toch weinig aan op te merken. Gemini kost bovendien aanzienlijk minder, en dat is één van de belangrijkste factoren van beginners.citaat:Geplaatst door DJ Hitmeester Fons
CDJ 100 s van Pioneer zijn niet te dure en toch goede cd spelers.Leave a comment:
-
[8)]
Ik ga al wat jaartjes mee en ik zou het volgende adviseren:
Koop telkens een onderdeel voor je drive in, zo heb ik het ook gedaan. Bijvoorbeeld CDJ 100 s van Pioneer zijn niet te dure en toch goede cd spelers. Voor het geluid (vooral kleine zaaltjes) heb ik (nog steeds, maar ik ga andere kopen) behringer 300S aktieve luidsprekers. Ze klinken wat scherp, maar voor dit geld (plm 400 euri per stuk incl. 2 eindtrappen) heb ik nog geen beter alternatief gezien...
Een mushroom van showtec heb je voor een paar tientjes en het lijkt al meteen heel wat.
Ga vooral voor je platen/cd's: dát is de beste investering.Leave a comment:
-
veeeel te duur voor hetgeen wat je krijgt. niet aan beginnen. voor dat bedrag koop je liever wat minder maar wel beter spullen. ga je langer plezier aan hebben.
mvg
ronnyLeave a comment:
-
Hallo,
Ik heb een complete drive-in gezien voor 2000 euro, maar nou ben ik net een beetje begonnen in die handel en ik weet dus niet of die spullen dat waard zijn. Hieronder een beschrijving...
Complete dj-set bestaande uit:
2 Speakers A.D.J.
2 Nieuwe cd spelers Skytec
1 Dubbele cd speler D.A.P.
1 Mengpaneel D.A.P.
1 Versterker Stageline 500watt
1 Draadloze microfoon nady
Complete lichtshow(Parre, spots, stroboscoop enz.)incl. statieven met ophangsysteem.
Geheel wordt verkocht incl. dj meubel en opbergkist voor cd's, lichtshow en bekabeling.
Graag een reactie van een kenner..
Bedankt alvast,
Gr WilardLeave a comment:
-
Zozo, je hebt vooruitgang geboekt, je hebt een punt gebruiktcitaat:Geplaatst door dmxman
zerro 88 is zijn de dimmers een b merk van .
!!!
Maar je zin klopt weer niet.
Leave a comment:

Leave a comment: