En de een is groter of goedkoper dan de ander, en de een heeft meer geluk of zit in een betere omgeving dan de ander.
Ik draai nu ook ruim 3 jaar intensief naast m'n werk als geluidstechnicus ( een heerlijke uitlaatklep noem ik het draaien
, lekker in discotheken, tentfeesten en cafe's )En onder DJ versta ik niet alleen het draaien van platen, maar een apres ski dj heeft wel 't lef nodig om de mic. te gebruiken om de zaal op de kop te krijgen. En waarom zou je met Apres Ski geen skills nodig hebben. Net zo goed, ja wat minder dan een populaire house dj... maar een DJ is niet alleen plaatjesdraaier, maar naar mijn mening ook entertainer.
Publiek wil nou eenmaal vermaakt worden, en dat moet je wel kunnen door je mic voor een volle zaal...
en ik heb zoveel drive-in's gezien waar er 2 jongens achter de booth staan, maar niet 1 woord durven te zeggen door de mic.
Dus snap je nou mijn punt van marktverzieking?
Het is niet dat ik het niemand gun. Leuk als iemand wat van de grond kan krijgen en t loopt goed.
Maar tegenwoordig moet je gewoon aan wat "eisen" voldoen, wil je ertussen komen.

[LIST][*]Werk veilig.[*]Goed soundchecken besteed aandacht aan de klank. NIET scherp en schel.[*]Zorg voor een goede eq geen b-merk.[*]Zorg dat alles er top uit ziet, dus koop afrok doek, zwarte gaffa etc.[*]Neem zwarte bekabeling, netter.[*]Zorg dat alles goed en netjes wordt onderhouden, geen stress op locatie. Maak spullen schoon de dag na de show.[*]Bereid alles goed voor en wees zuinig op je spullen, verwacht dat ook van de mensen om je heen.[*]Koop bewust, kijk ook eens naar tweedehands materiaal van een a-merk.[*]Denk vanuit de mensen op je feest, niet vanuit jezelf.[*]En niet onbelangrijk zorg ervoor dat alles op wielen staat en maak of koop flightcases. Spullen en jij zelf gaan een stuk langer mee.[/LIST]
!!!
Leave a comment: