Jongeren Feest

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    #46
    Originally posted by serge
    nog tips qwa geluid afstellen van een gymzaal?
    Niet bang zijn dat je "te hoog" gaat stacken. Je hoorns mogen best op 4 meter zitten (en eventueel het kastje wat voorover kantelen, afhankelijk van afstraalgedrag verticaal). Zo poep je lekker ver naar achter. Over de eerste paar meter voor de stack hoef je je geen zorgen te maken: Daar staan alleen maar mensen die misselijk van het sub willen worden, of al doof zijn. Bovendien "lekt" daar genoeg hoog naartoe.

    Er lag tapijt? Bofkont!

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #47
      toch vindt ik het erg knap dat je met de El18SW lange afstanden kunt afleggen ( het is een bandpass kast ) en de toppen LONGTROW maken door het kantelen van de hoorn is ook niet echt longtrow ( je verandert alleen de spreiding van 100 terug naar 50 graden ( is niet erg longtrow ).

      het zal wel wat schelen dat wel maar echt longtrow zal het niet zijn.

      Gegevens hoorn RL15 :

      Directivity H/V 50º to 100º x 55º Rotatable Horn



      Gegevens van subwoofer :

      Directivity H/V OmnidirectionalFrequency response 38 Hz - 200 HzSensitivity 1W/1m 100 dB





      Setje is best wel aardig en deftig spul dat is het niet maar om hiermee een gymzaal van te voorzien met drukkende bassen EN 600man die uit hun dak gaan is toch wel erg overdrevenOok al zet je er een MD1 set bij van Master wordt het er niet echt beter van hoor het gaat wel harder mss maar vullend is het niet echt

      Ben zelf ook in het bezit van de EL serie maar met de setup die jij nu geeft durf ik geen stampende techno of housefeest mee te draaien zonder ellende te krijgen.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • serge
        • Jan 2006
        • 24

        #48
        Originally posted by Rolandino

        Setje is best wel aardig en deftig spul dat is het niet maar om hiermee een gymzaal van te voorzien met drukkende bassen EN 600man die uit hun dak gaan is toch wel erg overdrevenOok al zet je er een MD1 set bij van Master wordt het er niet echt beter van hoor het gaat wel harder mss maar vullend is het niet echt

        Ben zelf ook in het bezit van de EL serie maar met de setup die jij nu geeft durf ik geen stampende techno of housefeest mee te draaien zonder ellende te krijgen.

        Ja.. jij hebt natuurlijk al ervaringgen met deze set dus.. moeten we er dan misschien 2 MD6 subben bij doen? 18"

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #49
          Zoals ik al eerder aangaf zou ik een set neerzetten :

          6X MD218
          4X MD64 top
          5X DPU3K6

          Dan heb je een goed systeem staan wat voldoende is voor 600man en lekker veel laag in de hele ruimte plus goed mid en hoog.

          Weet niet wat je budget is maar om een feest neer te zetten voor 600man moet je wel wat geld hebben om een goed geluidset neer te zetten

          De EL18SW is een bandpass kast die iets verder draagt dan een reflexkast maar niet echt doordrukt na 10 = 15M dus met 4 van deze subs kun je echt niet een gymzaal volduwen met laag.

          Topjes hebben niet het rendement om een gymzaal met discovolume te vullen zeker niet met 600 man erin.

          Die MD1 set die je erbij hebt is best aardig maar niet geschikt voor stampende disco.

          MD6 basjes bijhuren is een optie maar je krijgt zo natuurlijk wel een stapel hout van allemaal verschillende kasten ( dat is ook vragen om problemen ).

          HEt is gewoon beter en verstandiger om een set te huren die goede prestatie's levert ( hoeft natuurlijk niet alleen MAster te zijn ) er zijn merken en verhuur bedrijven genoeg in je omgeving die hier op in kunnen spelen.

          Ik werk veel met Master en het is zeker geen slecht spul maar voor het serieusere werk zou ik in jouw geval de zwaardere MD serie gebruiken als je budget dat toelaat.

          EL serie is een goede serie ondanks dat het de budget serie is van Master.

          Zeker voor de prijs een goed systeem ( subjes kosten 325,00 topjes EL15 kosten 375,00 p/st )

          echt een aanrader als je begint met drive in disco of kleine PA. Zeker qua prijs en beter to de budget merken die oook in deze prijsklasse zit geprijsd PLUS je hebt een veel hogere restwaarde erop vanwege het merk.
          Last edited by Rolandino; 18-03-07, 12:36.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

            #50
            na 4 pagina's maar weer eens reageren, ik heb zoals meerdere mensen hier het idee dat onze meningen en bedenkingen niet ten harte worden genomen.. anders geschreven: jullie zijn erg eigenwijs. Prima, doen zoals jullie het denken dat goed is en dan na de tijd een eerlijk verslag schrijven over de afloop van het geheel.

            Iedereen tevreden? prima, veel commentaar ontvangen over het geheel? eigen schuld. De opkomst was minder en er waren maar 200 bezoekers? dan voldoet je setje zeker.

            Het klakkeloos combineren van bassen geeft wel een grotere stapel hout maar of het er ook beter op gaat klinken is een tweede..

            Jongens succes met het geheel, wij kijken uit naar het verslag, evt met een enkele foto?

            *Kom er verder ook bijzitten, mag dat?? .. Kratje bier meenemen??
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

            Comment

            • ruurd
              • Sep 2005
              • 95

              #51
              Om nog even enig duidelijkheid te geven (poging althans):

              Topic starter vraagt om advies over zijn huidige plan. Hij ziet het liefst een bevestiging.

              Uit de gegeven reacties kun je opmaken dat een meerderheid twijfels heeft bij de volgende 2 punten:

              1. Geluidsdruk
              Gezien de set die er staat is volgens de meerderheid de geluidsdruk wat aan de lage kant. Dit kan problemen geven, vooral achterin de zaal (na 10 meter) (te weinig druk) maar ook voorin de zaal; mensen blazen weg. Oplossing zou kunnen zijn (gertgeluid) de tops gaan vliegen op c.a. 4 meter en behoorlijk horizontaal naar achteren stralen.

              2. Licht
              Men heeft overwegend ook wat twijfels bij het de capaciteit van het licht. Er wordt ingeschat, door een meerderheid, dat dit wat aan de krappe kant is. Ook voor achterin de zaal. 2x 4bar bijhangen zou wenselijk zijn.

              Nu is het aan de toppic starter om dit ter harte te nemen en zelf te beslissen of hij hier wat mee gaat doen. Hij heeft al aangegeven dat hij wat extra licht bij gaan hangen, gezien de reacties lijkt me dit een juiste beslissing. Geluid heeft TS zelf nog wat moeite mee, daar komt hij dan vanzelf achter.

              Einde bericht. Over en sluiten. (dit bericht dan )

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #52
                Wanneer is dat feest trouwens ?

                mocht het inmiddels al geweest zijn ben ik benieuwd naar de foto's
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • Jason_
                  • Jun 2006
                  • 98

                  #53
                  Originally posted by Rolandino
                  Wanneer is dat feest trouwens ?

                  mocht het inmiddels al geweest zijn ben ik benieuwd naar de foto's
                  Het is op 12 mei,
                  Als het geweest is zullen we zeker foto's plaatsen !

                  Ook voor achterin de zaal. 2x 4bar bijhangen zou wenselijk zijn.

                  Er komen nu 4 fourbarren bij ..
                  Last edited by Jason_; 23-03-07, 12:15.
                  Einde bericht.

                  Comment

                  • Jason_
                    • Jun 2006
                    • 98

                    #54
                    nu we het toch over licht hebben,
                    er komen 10 heads ipv 6...
                    nu komen er 8 Explorers 250 , ( 4 spot, 4 wash )
                    en 4 fourbarren...2 strobe's bij.
                    alles op visual dmx..
                    En we hebben jullie tips opgevolgt, er komt een carré van 6x6m.
                    Einde bericht.

                    Comment

                    • Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

                      #55
                      Dan ben je qua licht in ieder geval een aardig eind op weg voor wat leuks, helemaal in tegenstelling tot wat je eerst van plan was.

                      Goed bezig.

                      Comment

                      • mollight
                        • Mar 2007
                        • 5

                        #56
                        Ik moet ook zeggen dat je het met de el'etjes niet gaat redden. Wij hebben laatst 4 el15's gekocht, maar ben er niet echt over te spreken. Ze gaan nu mee als dj monitor. Maar dan nog. Succes!

                        Comment

                        • GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

                          #57
                          Originally posted by Jason_
                          nu we het toch over licht hebben,
                          er komen 10 heads ipv 6...
                          nu komen er 8 Explorers 250 , ( 4 spot, 4 wash )
                          en 4 fourbarren...2 strobe's bij.
                          alles op visual dmx..
                          En we hebben jullie tips opgevolgt, er komt een carré van 6x6m.
                          Met het licht gaat het dus wel goedkomen.

                          Heb je alleen ook al andere plannen voor het geluid?

                          ( Als ik naga dat ik gisteravond met stevige house op 300man 2* Das st218 bassen(dubbel 18") had met 2 st215 toppen(dubbel 15"/2") en er dan écht geen 600man hadden moeten staan.. )
                          lala..

                          Comment

                          • Jason_
                            • Jun 2006
                            • 98

                            #58
                            Originally posted by GoTMoRe
                            Met het licht gaat het dus wel goedkomen.

                            Heb je alleen ook al andere plannen voor het geluid?

                            ( Als ik naga dat ik gisteravond met stevige house op 300man 2* Das st218 bassen(dubbel 18") had met 2 st215 toppen(dubbel 15"/2") en er dan écht geen 600man hadden moeten staan.. )
                            Ik dacht dat Serge het volgende in gedachten had:
                            Complete Master MD6 set,( 18''+15''+15''/2'' top per kant )
                            En EL set (2x18'' + 15''/1,5'' top , per kant)
                            Einde bericht.

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #59
                              dan heb je geen komplete MD6 staan hoor .....................

                              Top is 30 graden dus voor een goede spreiding moet je er 3 per kant hebben.en deze 3 toppen gebruik je 3 dubbel 18 of 6 losse 18 kasten per kant voor disco

                              In veel set up wordt de MD6 top verkeerd gebruikt omdat deze een horizontale spreiding heeft van 30graden. ( komt wel lekker ver maar niet op kort afstand )

                              De kwaliteit van het geluid ligt ook vele maler hoger dan de EL15 PLUS een heel ander rendement ( kwa DB ligt de MD6 een pak hoger dan de EL15 )

                              Ik weet uit ervaring dat een top met 2 bassen per kant geen goede set up is ook niet met de EL serie als aanvulling ( MD6 top gaat een heel stuk harder dan de EL15 ( je hebt dus 2 verschillende geluidskwaliteiten staan wat ook niet samen als een geheel werkt.

                              Ik weet niet waar jij je Master huurt ofzo maar in mijn ogen wordt er daar maar wat verhuurt. ( met de gedachte van het levert weer geld op )

                              Zoals ik al aangaf om een goed stevig systeem te zetten :

                              3X MD218
                              2X MD64

                              LET wel PER kant en dit aansturen met 5X DPU3K

                              Geluidsdruk en kwaliteit is dan voor 600 man ruim voldoende !

                              ( maar in de meeste gevallen : geluid is er nooit genoeg ) uitspraak van de DJ of een uitbundig publiek.

                              Maar goed, informeer eens bij je verhuurder of hij deze set-up ook heeft.

                              Als hij een echte Master verhuurder is heeft hij deze ook of kan hij dit voor een goiede prijs regelen ( Master Rent werkt momenteel in 3 landen samen met de serieuse gebruikers )

                              Snap dan niet dat hij als gebruiker van Master je deze set aanbied voor een House feest van 600 man !
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              • serge
                                • Jan 2006
                                • 24

                                #60
                                Ze hebben de MD6 set vaker gebruikt in dit soort situaties, laatst ook nog in een indentieke zaal. Dit was een hard-dance party. Het geluid ging daar hard genoeg, mensen die misselijk willen worden van de bas staan vooraan, en achter was er ook een goede bas.. Ik neem aan van hun dat deze set EN de EL set wel voldoende zal zijn..

                                Afgelopen weekend was er in de zaal van ons een voorstelling, er stond een HK pro setje.. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en gevraagt of tie even op vol vermogen mogt.. Het ging vrij hard en dit was in de hele zaal, wij hebben 1/3 ervan

                                Ik snap dat het heel anders is qwa opstelling e.d.. maar er komt wel veel meer vermogen te staan dan dat HK setje wat al loeihard ging..

                                De EL subs hebben we laatst ook nog in een ruimte gehad van ongv. 40m lang
                                De bas was voor in de zaal goed strak en voelbaar, en achter ook nog! je zou denken dat het in het midden minder word maar dat viel heel erg mee.. de subs werden toen belast met 450w per kant.. nu staat er 7/800 w op per kant..

                                Een grotere MD set past helaas niet in het budget.. anders had ik het advies zeker opgevolgt!

                                Opstelling:
                                We hadden het idee om aan beide kanten naast het podium de MD set te plaatsen, en op het podium (75cm) de EL's te doen.. is dit handig? of moeten we de el's ook naast het podium doen..?

                                Ik zat net trouwens met het idee om in het carre nog 2 topppen te hangen, richting de achterkant van de zaal..? Dit zijn mijn oude toppen, peavey pro 15 belast met 450w 4Ohm...

                                hoor het wel!

                                Groeten

                                Comment

                                Working...