Jongeren Feest

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #16
    Originally posted by serge
    afgrijselijk grote ruimte..??
    vind ik nou ook wel meevallen..
    Ik ken een hele zooi discotheken waarvan de "grote zaal" nog niet eens de helft is van die gymzaal.

    Originally posted by serge
    Veel strobo's zou misschien leuk zijn.. maar veel mensen vinden het zwaar iritant als er de hele avond iets knippert.. bovendien hebben alle movingheads ook nog een stobe functie.
    Wie heeft het over de hele avond? Strobes zijn voor effecten, niet statisch licht. En die 6 moving heads halen in die ruimte ook niet veel uit met hun 250W lampjes.

    Originally posted by Jason
    in het donker ziet ten eerste niemand dat de truss niet helemaal vol hangt,
    Ik heb nooit beweerd dat ik wil zien dat die truss volhangt. Sterker nog: 14 meter truss op 2 statieven kan je niet eens veel voller hangen.

    Ik heb, naast het drive-in werk, anderhalf jaar in een discotheek gewerkt. Oppervlakte van de zaal was ook de helft van jullie gymzaal (ruwe schatting). Wij hebben altijd 7 HES Studio Spot 250's, ca. 30 parren en een zooitje extra effecten aan het plafon gehad (nog steeds overigens) en dat werkt gewoonweg heerlijk. Met minder wordt de lichtshow er niet bepaald interessanter op. Voor zo'n gymzaal raad ik dan ook ongeveer het dubbele in te hangen. Dit vraagt dan ook om een carré erbij te plaatsen in de zaal. Kijk wat je daar nog voor leuks mee kan doen (lees: wat je daar nog voor materialen in kan hangen). Dit blijft mijn advies.

    Comment

    • Jason_
      • Jun 2006
      • 98

      #17
      Originally posted by Watt Xtra
      Voor een housefeest met 4 18" bassen werken die 600 man van stampwerk moet voorzien?
      En nog 4* 15'' subs....
      dus totaal 8 subs..
      van 2600w subs per kant ( versterker vermogen..)

      Ik moet wel zeggen dat de El18sw's een ver dragende bass hebben hoor,
      en in het pand is het plafond van hout..
      en er ligt vloerbedekking....
      Last edited by Jason_; 16-03-07, 14:39.
      Einde bericht.

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #18
        Originally posted by Jason_
        en in het pand is het plafond van hout..
        en er licht vloerbedekking dus dit werk allemaal wel mee....
        Vloerbedekking en een houten plafond zorgen alleen voor extra demping van je geluid t.o.v. een betonnenvloer/plafond. Dus dit gaat niet helemaal op denk ik.

        Comment

        • Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

          #19
          600 man is bij ons een EV setje van 4KW per kant... en dan een 3 tal sixbaren (1000 watters) en een 8-12 spotjes (250w) en nog wat rand gevallen zoals strobo en of ACL set(jes)
          Hold on a second, relax and listen...

          Comment

          • Jason_
            • Jun 2006
            • 98

            #20
            Originally posted by Funmaker
            600 man is bij ons een EV setje van 4KW per kant...
            Ik snap eigelijk sowieso niet waarom iedereen zich altijd scheel kijkt op die wattages, ( niet beledigend bedoelt tov Funmaker maar in het algemeen)
            Het gaat tenslotte om de geluidsdruk.
            Einde bericht.

            Comment

            • ljkev
              • Nov 2005
              • 27

              #21
              Wat is je budget eigenlijk?

              Over geluid weet in nu niet zoveel maar ik denk dat het maar krap zal zijn...

              Nu over het licht ben ik niet helemaal met je eens.. ik zou meer in de lengte van de zaal werken. En 1 strobo extra zou inderdaad geen kwaad kunnen.
              Ik zou je lasers achter de dj zetten is altijd leuker
              En desnoods kan je nog 2 moving headjes bijplaatsen...hangt natuurlijk af van je budget.
              Een paar parretjes mogen er natuurlijk ook nog bij zorgt inderdaad voor een beetje afwisseling

              Dit is nu de manier waarop ik het zou doen.
              Als je nog vragen hebt mag je die natuurlijk altijd stellen.

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #22
                En vraagt iemand zich af wat voor een budget er voor deze klus beschikbaar is.
                Ik denk ook dat de geluidsset te licht is, maar als er geen budget is, dan houd het op.

                Comment

                • Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

                  #23
                  @Jason ik was nog aan het peinzen van zou ik wel dat schrijven als lichtnicht is dat eigenlijk mijn enigste referentie dus daar kijk ik eerst naar en daarna zal ik evt wel eens specs durven vragen die ik niet altijd begrijp maar bon
                  Hold on a second, relax and listen...

                  Comment

                  • lightzone
                    • Oct 2006
                    • 261

                    #24
                    als je nou effe logisch nadenkt zie je toch meteen dat het achter in de zaal totaal niet verlicht word!?

                    ik ben ook benieuwd naar jullie buget,

                    maar zo'n setje zou iig al wonderen doen!

                    Lichtset 4 DMX, par 56

                    t'is maar een idee he
                    jumping is not a crime

                    Comment

                    • Jason_
                      • Jun 2006
                      • 98

                      #25
                      Originally posted by Funmaker
                      @Jason ik was nog aan het peinzen van zou ik wel dat schrijven als lichtnicht is dat eigenlijk mijn enigste referentie dus daar kijk ik eerst naar en daarna zal ik evt wel eens specs durven vragen die ik niet altijd begrijp maar bon
                      haha was ook niet negatief naar jou bedoelt hoor..
                      leuk dat je het zelf toegeeft..
                      Einde bericht.

                      Comment

                      • serge
                        • Jan 2006
                        • 24

                        #26
                        Originally posted by ljkev
                        Wat is je budget eigenlijk?

                        Over geluid weet in nu niet zoveel maar ik denk dat het maar krap zal zijn...

                        Nu over het licht ben ik niet helemaal met je eens.. ik zou meer in de lengte van de zaal werken. En 1 strobo extra zou inderdaad geen kwaad kunnen.
                        Het geluid lijkt krap als je naar de wattages kijkt.. maar denk ook aan de db! dit ligt rond de 130db.. de subs zijn hoorngeladen.. longthrow

                        Trussing over de lengte kan wel.. maar dan zit je met een statief midden voor je podium, en aan de andere kant van je zaal staat er ook een.. als we trussing konden vliegen hadden we dit zeker gedaan!
                        maar het is gewoon onhandig, je zou ook 3 statieven moeten hebben.. anders buigt hij denk ik té ver door.

                        Comment

                        • serge
                          • Jan 2006
                          • 24

                          #27
                          Originally posted by lightzone
                          als je nou effe logisch nadenkt zie je toch meteen dat het achter in de zaal totaal niet verlicht word!?

                          ik ben ook benieuwd naar jullie buget,

                          maar zo'n setje zou iig al wonderen doen!

                          Lichtset 4 DMX, par 56

                          t'is maar een idee he

                          We doen er dan tohg maar 2 fourbarren bij.. hebben we idd achter ook wat!

                          bedankt

                          Comment

                          • Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

                            #28
                            Vliegen is dus niet mogelijk, da's jammer. Ik zou zeggen, carre'tje erin, paar MH's erin, paar four/six barren erin, beetje strobe erbij, lasertjes achter de dj, beetje frontlicht vanuit het carre voor de dj, klaar ben je.

                            Overspanning van Prolyte om ff in te haken op de vraag: max overspanning Prolyte X30D is 16m, met aan elke kant 2 meter buiten de statieven. Dus tussen de statieven 12 meter. Dit soort gegevens zijn allemaal op te vragen bij je fabrikant.

                            Qua geluid ben ik er bang voor, ik denk dat je net iets te weinig komt, vooral achterin de zaal. Voorin een bak teringherrie en achterin te weinig geluid/druk.

                            //edit: 3e statief betekend een hele andere berekening dan de 75% regel, was je bekend mee?

                            Comment

                            • serge
                              • Jan 2006
                              • 24

                              #29
                              Originally posted by Melo-G
                              Vliegen is dus niet mogelijk, da's jammer. Ik zou zeggen, carre'tje erin, paar MH's erin, paar four/six barren erin, beetje strobe erbij, lasertjes achter de dj, beetje frontlicht vanuit het carre voor de dj, klaar ben je.

                              Overspanning van Prolyte om ff in te haken op de vraag: max overspanning Prolyte X30D is 16m, met aan elke kant 2 meter buiten de statieven. Dus tussen de statieven 12 meter. Dit soort gegevens zijn allemaal op te vragen bij je fabrikant.

                              Qua geluid ben ik er bang voor, ik denk dat je net iets te weinig komt, vooral achterin de zaal. Voorin een bak teringherrie en achterin te weinig geluid/druk.

                              //edit: 3e statief betekend een hele andere berekening dan de 75% regel, was je bekend mee?
                              carré is nog helemaal niet zo'n slecht idee.. we hadden het eerst ook bedacht.. maar toen zaten we nog met het budget.. we kunnen dit wel doen nu..
                              bedankt voor je idée! top

                              Ik denk dat we dan een carre van 6*4 maken, en 4m hoog.. met 40 trussing

                              Geluid;
                              Achterin zal de bas denk ik ook hard zijn, omdat ze hoorngeladen zijn..
                              het hoog zal misschien wat minder zijn.. maarja dat is het lastigge van zo'n lange zaal..

                              Comment

                              • Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

                                #30
                                Uit wat basseer je dat die MAster subs hoorngeladen zijn ?

                                De baskasten van de MD1 set zijn reflex kasten en de EL18 subs zijn bandpass kasten.

                                Ik denk dat je met deze geluids-set tekort komt to die 600man ( zeker als je een discovolume wilt hebben )

                                Ik ben jaren grootgebruiker van Master Audio en op zulke soort feestjes gebruik ik minimaal :

                                6X MD218
                                4X MD64 top
                                5X DPU 3K6

                                Dit is mijn minimale disco-set tot hoogstens 1000 man.


                                Uit ervaring weet ik dat dit een minimale vereiste is om een lekker dik geluid te geven voor een man of 600.

                                Moet wel zeggen dat het nooit hard genoeg gaat op zullke feestjes.

                                Qua licht is het ook vrij weinig vind ik ( een ruimte voor 600 man is snel 200m2.

                                ik zou toch minimaal een caree zetten, minimaal 4 4bars liefst meer, GEEN movingheads ( liever scans vanwege de snelle bewegingen ) een stuk of 8 of meer en met 2X 30mw lasertjes zul je geen indrukwekkende SHOW kunnen geven

                                Voor laser in een ruimte van 200m2 heb je snel 200mw nodig ( 1mw per m2 ) om een echt laser-effect te creeren met toch wel een wow effect.

                                ( dan moet er wel een goede omgevingslicht en rookverdeling zijn )
                                Last edited by Rolandino; 16-03-07, 20:45.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                                Comment

                                Working...