Jongeren Feest

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #31
    En INEENS toegeven dat een volgeladen carré beter is en INEENS toegeven dat de zaal toch wel aan de grote kant is? Voor je geluid is dit vrij makkelijk op te lossen door een setje delay-topjes in te hangen.... Aan dat carré dat er eigenlijk toch al aan zat te komen, bij voorkeur. Zit je niet meer met statieven en dergelijken. Of voor de zekerheid toch maar een paar subkasten erbij, omdat je subjes inderdaad niet long-throw zijn, zoals Roland hierboven al aangeeft.

    Jullie stellen je trouwens wel op als een clubje dat verstand van zaken heeft. Probeer het dan eens over 'vermogens' te hebben ipv over 'wattages', dat komt geloofwaardiger over.

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #32
      Even nog terug komend op de vermogens van de versterkers :

      DX1000 is 2X 750W op 4ohm
      DX2000 is 2X 1300W op 4ohm

      Je hebt 4X EL18SW ( 400W RMS per stuk 8ohm )
      Je hebt 2X EL15 kasten ( 250W RMS op 8ohm )

      DX2000 is voldoende voor de subs ( in theorie 1,5 X 800 = 1200W RMS )
      DX1000 gebruik je dus voor je toppen en is ook voldoende ( 1,5 X 250 is 375W RMS )

      De De DPU2K5 is 1250W op 4ohm RMS

      Op zich heb je redelijk wat staan maar voor een VETTE disco te produceren vindt ik van niet ( maar dat is mijn mening )

      De gehele set is frontloaded en is uit ervaring na een meter of 10 aan het minderen.

      Ik zou als er budget is een vettere set bijhuren.

      Succes met je opzet.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • ljkev
        • Nov 2005
        • 27

        #33
        Ik ben het nu niet volledig eens met Rolandino (no offence) maar ik vind dat je met scans beter een deftige dj-booth maakt... zoals wij altijd doen... ieder zijn eigen smaak natuurlijk...

        30mw vind ik al deftig voor een fuifje van 600 man wij hebben 4 fuiven gedaan waar 1500 man komt ook met 30mw lasertjes (Stealth laser JB) Nu zijn we aan de 6 de editie en dit is natuurlijk geen 30mw meer gebleven. Nu gebruiken wij ongeveer 370mw en het heeft inderdaad wel een mooier effect maar het kost ook meer... en ik weet niet of dit voorzien is in het budget.

        Als het budget het zou toelaten zou ik ook meer headjes gebruiken ipv parren en mss een cirkel als constructie ipv een carré...

        Zo zou ik het in elk geval doen Laat ons iets weten Ă©

        Comment

        • serge
          • Jan 2006
          • 24

          #34
          Originally posted by jurjen_barel
          En INEENS toegeven dat een volgeladen carré beter is en INEENS toegeven dat de zaal toch wel aan de grote kant is? Voor je geluid is dit vrij makkelijk op te lossen door een setje delay-topjes in te hangen.... Aan dat carré dat er eigenlijk toch al aan zat te komen, bij voorkeur. Zit je niet meer met statieven en dergelijken. Of voor de zekerheid toch maar een paar subkasten erbij, omdat je subjes inderdaad niet long-throw zijn, zoals Roland hierboven al aangeeft.

          Jullie stellen je trouwens wel op als een clubje dat verstand van zaken heeft. Probeer het dan eens over 'vermogens' te hebben ipv over 'wattages', dat komt geloofwaardiger over.


          als je vind dat wij niet geloofwaardig overkomen, zeur dan niet verder over dit topic en ga naar een andere ofzo.. ik vind het best dat je meer weet, maar gebruik dat dus ergens anders

          Comment

          • serge
            • Jan 2006
            • 24

            #35
            Originally posted by ljkev

            Als het budget het zou toelaten zou ik ook meer headjes gebruiken ipv parren en mss een cirkel als constructie ipv een carré...

            Zo zou ik het in elk geval doen Laat ons iets weten Ă©
            Cirkel zou zeker mooi zijn! maarja, dit is ook weer duurder.. en we zitten nou tohg wel aan onze limiet.. jammer!

            Comment

            • beyma
              • Oct 2002
              • 1614

              #36
              Originally posted by serge
              als je vind dat wij niet geloofwaardig overkomen, zeur dan niet verder over dit topic en ga naar een andere ofzo.. ik vind het best dat je meer weet, maar gebruik dat dus ergens anders
              Woohoo !
              Het lijkt er op dat jullie indruk wilde maken op de gemiddelde "drive-in" jongens die hier op dit forum zitten, alleen zitten hier ook mensen die zaaltjes als Ahoy , Arena en Gelredome voorzien van licht en geluid...
              En tja, die zijn niet zo snel onder de indruk, maar om die nu op deze manier uit een topic te schoppen komt...euuhmmmm...niet geloofwaardig over.....


              *pakt een zak chips en wacht af hoe deze soap verder gaat*
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

              Comment

              • serge
                • Jan 2006
                • 24

                #37
                Originally posted by beyma
                Woohoo !
                Het lijkt er op dat jullie indruk wilde maken op de gemiddelde "drive-in" jongens die hier op dit forum zitten, alleen zitten hier ook mensen die zaaltjes als Ahoy , Arena en Gelredome voorzien van licht en geluid...
                En tja, die zijn niet zo snel onder de indruk, maar om die nu op deze manier uit een topic te schoppen komt...euuhmmmm...niet geloofwaardig over.....


                *pakt een zak chips en wacht af hoe deze soap verder gaat*
                ik wil m der niet uitgooien.. maar nu even niet..
                bij deze sluit ik deze soap dan maar

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #38
                  wat een stress ineens hier,
                  Topic starter vraagt om advies bij een klus die hij moet doen en ja dan krijg je soms zulke opmerkingen.

                  Maar ikzelf heb ook het idee dat de TS geen adviezen wilt aannemen van andere forummers terwijl hij dat vraagt.

                  De antwoorden die hij krijgt zijn persoonlijke meningen geen uitingen naar de TS toe.

                  Weet niet waar je huurt en met welk budget je kan werken ( er is altijd wel iets te regelen ) maar een feest voor 600 man op house gebied moet vindt ik wel een goede sound en een redelijke lichtshow hebben en met een laag budget is dat zeker moeilijk.
                  Last edited by moderator; 17-03-07, 10:46.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

                    #39
                    Of (serge) reageer op je mail

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #40
                      Originally posted by beyma
                      *pakt een zak chips en wacht af hoe deze soap verder gaat*
                      *pakt zijn koffers en installeert zich aan de zijlijn om toe te kijken, terwijl hij een chipje meepikt bij beyma*

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #41
                        Wows....even een berichtje vanuit de moderating kant:

                        Het doen van aanbiedingen met: als je het bij mij huurt, dan heb ik wel wat beters...

                        Dat gebeurt rond dit onderwerp en voor alle duidelijkheid: dat in niet de bedoeling!

                        Als je adviezen wenst te geven dan doe je dat via het forum.

                        Overige aanbiedingen via pm etcetera worden gezien als reclame en je weet zelf als geen ander hoe daar mee om wordt gegaan op het forum!

                        prettig weekeinde
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • gertgeluid
                          • Dec 2006
                          • 520

                          #42
                          Wat een vette theekrans hier! Gezellig!

                          Nog even een duitje in het zakje van mijn kant en dan houden we op.

                          Als je besluit om het geluid te gaan doen met wat je nu hebt gepland, zou het misschien niet eens zo slecht zijn om daar even een "mannetje" bij te halen die verstand heeft van systeemtechniek. Het is nu eenmaal geen zeldzaamheid dat sommige combinaties in sommige zalen een verre van vlakke respons geven. Als je die in ieder geval wat rechter kunt krijgen, klinkt de set vele malen prettiger en is de gevoelsmatige beleving al stukken groter. Liever 95 dB en lineair, dan 100 dB ellende.

                          Nu hoef je niet meteen een Soundweb in te huren... Met een beetje serieuze 31 bands kun je al een hoop problemen oplossen.

                          Nogmaal: ga niet klakkeloos wat bandjes op en neer hakken als je niet weet waar je mee bezig bent. Je moet een indruk achterlaten op de klanten die je van meer werk moeten voorzien. Jammergenoeg is het voor jongeren niet echt prioriteit #1 dat het hifi klinkt (als het maar hard gaat, met veel basssss), maar het is een goede discipline om aan te houden.

                          Waar je goede mannetjes vandaan haalt? Geen idee. Zoek er een die NIET in zwarte kleren rondloopt, geen leatherman aan zijn broek heeft hangen, maar wel een laptop heeft en een langwerpige microfoon waar B&K op staat

                          Misschien heb je hier iets aan. Het is hoogstwaarschijnlijk gratis (of geef die vent een fles wijn) en het geeft de indruk dat je de klus serieus neemt. De tijd van bassen en toppen stacken en "GAAAAAN" is nu toch echt voorbij.

                          (ik vrees dat hier een nieuw topic over gestart gaat worden hahahah)

                          Laters,
                          Gert

                          Comment

                          • lightzone
                            • Oct 2006
                            • 261

                            #43
                            Originally posted by moderator
                            Wows....even een berichtje vanuit de moderating kant:

                            Het doen van aanbiedingen met: als je het bij mij huurt, dan heb ik wel wat beters...

                            Dat gebeurt rond dit onderwerp en voor alle duidelijkheid: dat in niet de bedoeling!

                            Als je adviezen wenst te geven dan doe je dat via het forum.

                            Overige aanbiedingen via pm etcetera worden gezien als reclame en je weet zelf als geen ander hoe daar mee om wordt gegaan op het forum!

                            prettig weekeinde
                            nog gelukkige verjaardag he (toch? )
                            jumping is not a crime

                            Comment

                            • serge
                              • Jan 2006
                              • 24

                              #44
                              Originally posted by gertgeluid
                              Wat een vette theekrans hier! Gezellig!

                              Als je besluit om het geluid te gaan doen met wat je nu hebt gepland, zou het misschien niet eens zo slecht zijn om daar even een "mannetje" bij te halen die verstand heeft van systeemtechniek. Het is nu eenmaal geen zeldzaamheid dat sommige combinaties in sommige zalen een verre van vlakke respons geven. Als je die in ieder geval wat rechter kunt krijgen, klinkt de set vele malen prettiger en is de gevoelsmatige beleving al stukken groter.
                              We hebben het idd aan iemand gevraagt die er verstand van heeft.. en ook al ruime ervaring.
                              Volgens hem komt geluid zo helemaal goed.. de EL18SW's hebben een ver bereik. Om het strak te houden doen we er ook nog 4 15" bassen bij.

                              We hebben 2 soorten toppen.. de EL15's en de MD toppen
                              De EL's hebben we op long throw gezet..(het hoog) en de MD toppen hebben een hele brede straal. We willen d.m.v. de EL toppen zo ook mooi hoog in de achterkant van de zaal te krijgen..

                              Comment

                              • serge
                                • Jan 2006
                                • 24

                                #45
                                Originally posted by gertgeluid

                                Nogmaal: ga niet klakkeloos wat bandjes op en neer hakken als je niet weet waar je mee bezig bent. Je moet een indruk achterlaten op de klanten die je van meer werk moeten voorzien. Jammergenoeg is het voor jongeren niet echt prioriteit #1 dat het hifi klinkt (als het maar hard gaat, met veel basssss), maar het is een goede discipline om aan te houden.

                                Wij zijn ook altijd erg van een goed geluid! mede daarom dat we dit topic ook zijn gestart.
                                We nemen altijd de tijd om het geluid goed op te stellen.. het is tohg iets wat iedereen hoort!

                                nog tips qwa geluid afstellen van een gymzaal?

                                Comment

                                Working...