Muziek allemaal netjes kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LarsG
    • May 2006
    • 33

Originally posted by Dr. Edie
    Ik koop veel orgineel, via internet dan wel (ga niet snel meer naar de cd-winkels). Ik download vaak wat nummers van een cd om te horen of het bevalt, en vervolgens koop ik ze, serieus

Voor kleine feestjes (straatfeest of carnavalswagens) download ik het grotendeel gewoon.. Dat kleine risico neem ik dan maar.
    Heb jij een cd collectie per feest dan omdat je het zo zegt van voor kleine feestjes download ik het?

Het is trouwens het niet alleen een risico het is gewoon eigen broodroof zoals al eerder gezegd, als jij download verdient niemand er iets op en als er straks geen nummers meer uit kunnen komen kun jij niet meer draaien...

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

Ondanks dat ik zelf veel cd's koop geloof ik niet dat er nou echt veel klanten naar kijken, en ik ben toch veel op pad. En soms ontkom je er niet aan om te downloaden omdat sommige platen die bijv op tmf gedraait worden gewoonweg niet te bestellen zijn of nergens in de winkel liggen door de ingezakte single verkoop. En tegenwoordig zul je echt up to date moeten zijn want vooral de jeugd kent en heeft alle muziek zelf ook door de muziekzenders en het downloaden. Dat vind echt wel jammer van deze tijd, dat was vroeger toch anders..
      Overigens hebben we zelf cd compilaties gemaakt van elk genre. Dit werkt erg prettig en je hebt minder cd's bij je doordat je alleen de bruikbare nummers bij je hebt. En ook nieuwe dj's kunnen we simpel van muziek voorzien. Dus wat dat betreft is er wel heel veel veranderd tov bijv 10 jaar geleden!

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

Originally posted by LarsG
        Heb jij een cd collectie per feest dan omdat je het zo zegt van voor kleine feestjes download ik het?
        Als je voor een carnavalswagen muziek moet hebben is dat meestal van dat domme gebeuk. Daar zou ik m'n geld ook niet aan verspillen en dan maar wat van het web afplukken.

Ik lig er trouwens echt niet wakker van als ik een nummer van Robbie Williams, U2, Madonna download. Die verdienen genoeg en weten van gekheid niet wat ze met het geld aanmoeten.
        Zelfs van de kaartverkoop van de hun concerten kunnen ze zowat hun luxe leventje in stand houden.
        Iets anders vind ik kleinere artiesten die knokken voor iedere cent. Die moeten leven van de cd verkoop en concerten en kunnen soms maar net het hoofd boven wat houden.

Wat er nu weer over de kwaliteit van mp3's wordt gezegd is natuurlijk totale bullshit.
        Mp3 is een compressie vorm, ja dat klopt. En wav. dan? Juist is ook een compressievorm.
        Alle muziek op cd's en mp3's zijn digitaal. Ze zijn dus allen een compressievorm.
        Het verschil tussen een goede mp3 en een wav is niet te horen.
        Er zijn zoveel dj's die met mp3's draaien (ook voor groot publiek) via FS/Serato/oid.
        Dat klinkt toch ook goed.
        Iedereen die zegt dat een goede mp3 (320 kb/s) slechter klinkt dan een originele cd lult uit z'n nek.
        Last edited by mac tecson; 05-07-06, 17:07.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Mp3 is een compressie vorm, ja dat klopt. En wav. dan? Juist is ook een compressievorm.
          WAV is GEEN compressievorm (is daarentegen een raw-formaat)! En het verschil tussen een GOEDE MP3 en de originele WAV is inderdaad tegenwoordig klein maar op grote installaties kun je het wel horen als je moeite doet.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

nouja ok, dan is het geen compressievorm. maar het blijft een digitaal bestand. En daar zit het juist in

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Nouja, dan zit ik er wat betreft bestandsvormen naast, maar mijn punt blijft. Het zijn beiden digitale bestandsvormen en het verschil is met het blote oor niet waarneembaar.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by mac tecson
                Nouja, dan zit ik er wat betreft bestandsvormen naast, maar mijn punt blijft. Het zijn beiden digitale bestandsvormen en het verschil is met het blote oor niet waarneembaar.

Toch maar s met een goeie set op pad gaan, of je oren laten uitspuiten...

het aantal bitjes dat een nummer telt zou je al over de streep moeten trekken...
                origineel WAV (dus niet van een 64M128S-kbps Kazaa-mp3 getrokken) is toch ff iets dynamischer, en geeft veel beter geluid.

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Originally posted by laserguy
                  Behalve als je een Denon 9000 gebruikt: die valt over de kopieerbeveiliging van ORIGINELE CD's!!! Daar MOET je een copie gebruiken!
                  .
                  Oude software op de denon?
                  Ff software update doorvoeren en dat ding leest echt alles
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Originally posted by LarsG
                    Ik bedoelde meer; je krijgt vaak op het laatste moment te horen dat ze die en die muziek hebben, vaak vage muziek die ik dan weer net niet heb... En aangezien er vaak weinig budget is voor zo'n feestje, ik nog geen volledige cd-collectie heeft én ik die muziek veelal verder niet draai, download ik het gewoon ja.
                    Het is trouwens het niet alleen een risico het is gewoon eigen broodroof zoals al eerder gezegd, als jij download verdient niemand er iets op en als er straks geen nummers meer uit kunnen komen kun jij niet meer draaien...
                    Zo'n vaart zal dat niet lopen, als ik zie wat die sterren voor huizen hebben, om over de producenten/studio's maar ze zwijgen.. Niet dat ik daarom maar download hoor, het is vaak gewoon even snel gedaan.. De rest koop ik orgineel.
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by mac tecson
                      Ga eens naar de oorarts toe a.u.b.

Nee zonder gekheid, jij hebt het verschil nog niet op een echte set gehoord of je wil het niet horen (wat meer voorkomt onder de mp3 generatie. Het lijkt wel of veel mensen met steeds minder voor meer geld (mp3's downloaden bij shops bv) genoegen nemen. Doe mij maar de originele CD's, die zijn als je gaat zitten rekenen net zo duur maar heb dan wel een doosje en het drukwerk erbij.

[CENTER]compressie = verlies[/CENTER]

[LEFT]Als ik jou was zou ik eens een boek lezen over digitale recording. In dat soort boeken staat haarfijn uitgelegd welke formaten, wat hun voor en nadelen zijn en waarom het ene formaat beter blijft/klinkt dan het andere.[/LEFT]
                      Last edited by vasco; 05-07-06, 19:31.

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

maar als je dingen verliest die je toch niet hoort... hoor je verschil niet...

en je hebt ook lossless audio formaten, kleiner, maar geen verlies van kwaliteit.

Daarbij wil ik best test doen en kijken of er mensen verschil horen tussen originele cd en een 320kbps mp3 of mp3 op hoogste kwaliteit vbr.

128 is te horen, 192 word moeilijk (maar merkte ik wel toen ik hogere kwaliteit ging encoden), daarboven haast onmogelijk.

En dan is het nog maar de vraag in wat voor kwaliteit een nummer op cd staat, op cd's kunnen ook enorm slechte opnames staan.
                        Vitality Show

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Oude software op de denon?
                          Ff software update doorvoeren en dat ding leest echt alles
                          Neen dus. De originele die erop stond was 1 puntje ouder. Ik heb dan de nieuwste erop gezet maar zelfde probleem. De drives in de 9000 zijn volgens mij DVD-drives en die vallen over copieerbeveiliging (ja, ook firmware van de drives geupdate)

Een MP3 van 320kbps is inderdaad al heel goed maar op een grote set (en zo groot hoeft dat niet te zijn: ik heb hier een Zeck subje met twee zelf gemaakte AK-topjes actief aangestuurd door een Zeck versterker) kun je toch nog verschillen horen als je heel intensief luistert. Natuurlijk doet geen kat dat op een live-event maar verschil blijft toch hoor. De losless formaten heb ik nog niet geprobeerd maar die zouden dus exact moeten klinken als het origineel (theorie). Ik discussieer niet over de uiteindelijke kwaliteit als absolute waarde maar als een nummer op CD perfect klinkt moet de MP3 dat ook doen en als de CD inderdaad een slechte opname is dan moet voor mij de MP3 dat ook zijn. Dat bepaalt de kwaliteit van de encoder.
                          Last edited by laserguy; 05-07-06, 23:54.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

je hoort de MP3 vooral aan zaken als stereospreiding en detaillering. Draai maar eens zoolook van jarre o.i.d. hard. Dan hoor je het echt wel.

Maar met veel huidige muziek praat je over producties die door DJ's die zich producer noemen in mekaar geplakt worden op homestudio's. Veel van die platen hangen van samples aan mekaar. En hoe kom je aan die samples? download mp3's van internet of draai een oude plaat van de markt even op een platenspeler af via een waardeloze RIAA-USB convertor.

Nou die "megamix" met alle lampjes in het rood in een 16-bit PC omgeving naar stereo zal dan heus .wav geen haar beter klinken dan op .MP3.
                            lekker belangrijk!

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Originally posted by laserguy
                              Neen dus. De originele die erop stond was 1 puntje ouder. Ik heb dan de nieuwste erop gezet maar zelfde probleem. De drives in de 9000 zijn volgens mij DVD-drives en die vallen over copieerbeveiliging (ja, ook firmware van de drives geupdate)
                              Vreemd...
                              DN9000 las hier echt ALLES na de update. CD's van bv Clouseau had ie daarvoor moeite mee en weigerde die steeds door de kopieerbeveiliging.
                              Kan je zeggen dat er in die DN9000 reeds 1000-den cd's zijn afgespeeld, waaronder er met diverse kopieerbeveiligingen.
                              Mailtje naar denon en ze helpen je wel verder.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jozef
                                • Jul 2003
                                • 52

Ff over de mp3, ik ben van mening dat het vanaf 256 goed te gebruiken is, ik gebruik zelf geen mp3 (op een paar nummers na die niet meer op cd te krijgen zijn) ik koop alles op singel en verzamel maar ik moet zeggen dat ik de kwaliteit zowiezo bar slecht aan het worden is. de meeste liedjes worden zo zwaar gecompresd dat het maar zo hard mogelijk lijkt. maar je kan me toch niet wijs maken dat ze in de studio tijdens het masteren het echt zo willen hebben? een paar liedjes waar het echt te erg is zijn, kylie, say say say, en zij van destini child - up on it. heb eindelijk een set die super klink draai je die bagger er over en dan schaam ik mij toch een beetje kapot.

met de 9000 heb ik nog geen klachten gehad, ik heb hem in de verhuur en daar trappen ze er toch van alles in...

grtz

Comment

Working...