Muziek allemaal netjes kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LarsG
    • May 2006
    • 33

Muziek allemaal netjes kopen

Nadat er in het American Audio topic werd begonnen over legale en illegale muziek kwam ik op het idee dit topic te openen, hoe heb jij het geregeld? Koop je al je cd'tjes netjes zoals het hoort of ben je een echte die-hard downloader?

Ben welleens benieuwd hoe dat hier gedaan wordt...
  • LarsG
    • May 2006
    • 33

De aftrap

Zal zelf maar beginnen dan Ik ben iedere week te vinden in de CD winkel (heb geen eigen drive-in show maar ga met verschillende shows mee en draai ieder weekend voor vast in een cafe). Ik koop eigenlijk al het nieuwe wat ik in mijn ogen goed kan gebruiken.

Daarbij download ik mp3tjes van een legale muziek site waar ik ongeveer 1,30 per nummer betaal .. Heb dus bij elkaar ongeveer 300 legale cdtjes altijd bij me

Overigens las ik laatst iets over een regeling die met Buma/Stemra getroffen moet worden om deze legale mp3tjes te mogen draaien op feestjes, heeft iemand zich hiervoor aangemeld?

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Je zou een muziekcontract kunnen afsluiten voor 5000 nummers per jaar bijvoorbeeld.

Wordt vaak gedaan in combinatie met BPM

Comment

• tinuhz
        • Apr 2005
        • 48

Ik heb zelf nu ook een drive in probeer zoveel mogelijk cd's in te slaan. Nu ben ik nog niet zo lang bezig en moet zeggen soms neem ik weleens een MP3 cd'tje mee dit omdat ik nog niet veel CD's heb kunnen kopen en er ook het een en ander van het geld naar mn apparatuur toe gaat. Zijn het standaart feestje heb ik geen gedownload muziek bij.
        Martijn

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

ik denk dat iedereen af en toe wel eens een nummertje van het net haalt... zeker beginnende drive-ins hebben wel wat MP3... wat wil je nou!? het kost niets en ze kunnen al hun geld steken in de aankoop van materiaal...
          zelf download ik ook wel eens een nummertje... maar meestal gewoon om te beluisteren hoe het klinkt. als ik het dan echt wil zoek ik naar een cd waar het opstaat of haal ik de single gewoon. in m'n cdkoffer is niets meer te vinden dat ooit de extensie .mp3 had k heb geprobeerd alles te legaliseren en het is me best wel mooi gelukt
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

Ik koop bijna geen cd's meer in de winkel en koop alles lekker via internet: beter aanbod en goedkoper.

Ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat je in een drive-inn alleen maar met in de winkel gekochte cd's moet draaien.
            Bovendien is veel muziek helemaal niet te vinden in cd winkels en moeten ze het bestellen en dan moet je het nog eerst horen om er een oordeel over te geven.
            Nee, laat mij maar lekker online shoppen.

Ik snap ook niet dat mensen er trots op zijn dat ze geen enkele cd-r (met gekochte muziek) in hun koffer hebben. Iedere oetlul weet dat je tegenwoordig muziek via internet kunt kopen.
            En omdat te bewijzen kun je ook gewoon een aantal factuurtjes van je creditcard mee nemen om te laten zijn dat het gekochte muziek is. Buma/Stemra is ook niet gek en weet ook dat muziek zo gekocht kan worden
            Last edited by mac tecson; 04-07-06, 15:38.

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

Hebben hier mp3 of 15.000... allemaal geripped van gekochte cd's of van betaalde mp3 sites gehaald.

Paar jaar geleden besloten om alleen nog maar met originele cds te gaan werken en werkt tot nu toe vrij goed, in het begin was het soms wel zoeken naar cd's van bepaalde artiesten en nu nog, maar beter dan een brak kwaliteit mp3tje downloaden.
              Vitality Show

Comment

• Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

Originally posted by Roeltej
                ....maar beter dan een brak kwaliteit mp3tje downloaden.
                Ik download alle liedjes die ik wil. Maar ik gebruik ze niet voor drive-in. Mijn vriend (waarmee ik samen de drive-in doe) heeft alleen maar legale Mp3tje's. En over de kwaliteit, ik moet niet klagen hoor. Ik ben behoorlijk een audiofreak (maar vind licht leuker) maar ik heb nooit te klagen over de kwaliteit van programma's.

Greetzz en cheersss
                I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• LarsG
                  • May 2006
                  • 33

Ik vind het ook zeker z'n voordelen hebben, een originele cd slaat niet zomaar over terwijl een gebrande cd dat al makkelijker doet.. Zoiezo is de kwaliteit van een originele cd vaak ook veel beter dan van een mp3tje

En zeg nou zelf, het ziet er toch veel mooier uit: een kist of map vol met originele cd's dan allemaal gebrande en geprinte hoesjes.. heeft toch een meerwaarde vind ik

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

je bent in iedergeval wel origineel !!!

Zal ook een hoop problemen minder zijn bij de cd-spelers .................

in de verhuur heb je veel klachten dat de cd niet pakt enzo als ik dan de cd bekijk die worden gebruikt zijn het bijna altijd kopies !

Dj beweert dan dat het niet aan zijn kopies kan liggen want die zijn net gebrand ................

Duhuh !!!!!

kopieren is gewoon slecht de een brandt 1 op 1 de andere met 2 speed of meer.

Zowieso zijn ze slechter kwa geluid en kwaliteit dan een originele en laten ze een gruis achter in je cd speler.

Wat ook erg is dat heel veel drive ins tegenwoordig de volle mep vragen terwijl ze 5 euro muziek bijhebben die ook nog eens slechte kwaliteit heeft !

MP3 is en blijft illegaal ook al betaal jer voor dan heb je het recht om te gebruiken in gesloten kring en niet voor commerciele doeleinden. Daarvoor moet je apart betalen !

To LJDWAIN : Je zou een muziekcontract kunnen afsluiten voor 5000 nummers per jaar bijvoorbeeld.

met dat kontrakt ben je geen eigenaar van de MP3 "s maar je betaalt alleen het recht om ze te mogen gebruiken !

Doe je geen update meer vervalt de geldigheid van de MP3 zo werkt het ook bij Xenox

Is gewoon weggegooid geld kun je beter cd kopen ben je A bezitter van de muziek en je mag het gebruiken.

Bij Xenox betaal je rond de 4800 in een 4 jaar contract daarvoor koop je niets !

Alleen de huur van de computer en een deel gebruikersrecht voor het gebruiken van de MP3 !

Voor 4800 kan je heel wat kopen en in eigen beheer houden !
                    Last edited by Banned; 04-07-06, 18:40.

Comment

• jens
                      • Aug 2004
                      • 1067

ik ben begonnen met disco's draaien toen ik 14 was nu z'n 8 jaar geleden.

vanaf die tijd ben ik alle gaan sparen op cd's omdat er toen simpelweg geen brander was of nog duur toen de tijd.....

ik heb door de jaren heen een aardige colectie opgebouwt waar ik wel een feestje mee kan draaien het meest is hier van orgineel.

wat ik nu doe is dat ik een cd'tje brand van de nummers die net uit zijn als ik moet draaien. verder spaar ik de welbekende albums als bijvoorbeeld tmf hitzone of de dance smasch hits.... als nummers echt wat langer blijven hangen dan verschijnen ze daar toch wel op.....en dan gooi ik me kopietje weer uit me koffer....

ik koop weinig of geen singels omdat ik hobbymatig draai en niet elke week op pad ben....en dan vind ik het zonde om me halve draai inkomst uit te geven aan single's die je 3 maanden later toch net meer hoort.

ik ben iig niet een discjockey die ze laptop meneemt met 5000 nr er op en 10 gewone cd's, ik vind het gewoon leuk om met cd's te draaien en je eigen keus te gaan bepalen hangent over je koffer met cd's en op de laatste 20 seconden toch nog maar effe je plaatje wisselen en maar hopen dat je hem op tijd ken instarten......ipv een lijst te selecteren met wat je allemaal gat draaien en daarmee al 20 nr's vooruit loopt, en ze dan nog eens automatisch aan elkaar laat mixen.....

Comment

• Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

Ik koop veel orgineel, via internet dan wel (ga niet snel meer naar de cd-winkels). Ik download vaak wat nummers van een cd om te horen of het bevalt, en vervolgens koop ik ze, serieus

Voor kleine feestjes (straatfeest of carnavalswagens) download ik het grotendeel gewoon.. Dat kleine risico neem ik dan maar.
                        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

in de verhuur heb je veel klachten dat de cd niet pakt enzo als ik dan de cd bekijk die worden gebruikt zijn het bijna altijd kopies !
                          Behalve als je een Denon 9000 gebruikt: die valt over de kopieerbeveiliging van ORIGINELE CD's!!! Daar MOET je een copie gebruiken!
                          Zowieso zijn ze slechter kwa geluid en kwaliteit dan een originele en laten ze een gruis achter in je cd speler.
                          En dit is onzin
                          Is gewoon weggegooid geld kun je beter cd kopen ben je A bezitter van de muziek en je mag het gebruiken.
                          Dit is FOUT: je hebt dezelfde rechten op een betaalde MP3 als op een gekochte CD: je mag die afspelen in huiselijke kring! Waarom denk je dat organisatoren SABAM betalen? Juist! Omdat zo die extra "uitzendrechten" betaald worden.
                          Toch graag een beetje correct blijven ondanks de hitte graag.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Ik heb 't laatst al ergens in een topic verteld, maar ik koop dus tegenwoordig alles netjes op cd in de winkel. Heb nog wel een 40-tal cd-r's van toen ik ooit begon, een jaar of 5 geleden, maar daarvan probeer ik langzaam alles te vervangen door originele exemplaren.

Mp3z download ik alleen nog (illegaal) om te horen wat voor lied het is. Daarna kan ik beslissen of het de moeite is om te kopen. Cd-r's kan ik nog zo goed branden, maar toch levert het nog wel eens problemen op en dat risico wil ik niet lopen. Daarnaast ken ik zo'n beetje alle cd-hoesjes uit mn hoofd, vaak met bijbehorende tracklists, waardoor ik echt razendsnel alles kan vinden. Verder vind ik het veel netter tegenover de klant als ik originele cd's mee heb, in plaats van een paar zilverkleurige schijfjes met een regeltje eigen gekrabbel erop.

Meeste cd's die ik koop zijn albums en verzamelcd's. Singles koop ik soms voor de lol, omdat er dan meer versies op staan die me dan aanspreken. Vooral dance-nummers kun je dan relaxter aan/in elkaar mixen.

Ik ken ook jongens die komen met 5 koffers aanzetten, allemaal gebrande cd's met illegaal gedownloade mp3z, afgezien van dat je hoort dat er 128kbps tussenzit, vind ik dat gewoon niet netjes.

Comment

• LarsG
                              • May 2006
                              • 33

Dat is zeker geen onzin dat een mp3 een slechtere kwaliteit heeft dan een wav bestand op een CD, een mp3 heeft een compressie en die compressie haalt de kwaliteit omlaag, dat is altijd zo! Je klant zal het misschien niet 1,2,3 horen maar als ik kan kiezen tussen de volle kwaliteit en een mp3 kwaliteit dan doe mij maar de volle kwaliteit

En inderdaad staat het netter en professioneler als je met een mooie cd kist of map vol met originele cd's aan komt zetten

Comment

Working...