Bekendheid in je regio (en daarbuiten??)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timleurink
    • Mar 2005
    • 121

Ben je DJ en treed je op tijdens een Dance-Event ? Dan is het volgende van belang om te weten !

[FONT=Verdana]De organisator heeft met Buma een overeenkomst gesloten waarmee hij tegen betaling het recht heeft gekregen muziek openbaar te maken.[/FONT]

[FONT=Verdana]Het geïncasseerde geld wil Buma graag verdelen over de auteurs/componisten van de op het evenement gebruikte muziek.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Hiervoor heeft Buma opgaven nodig van de gebruikte muziek.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Als DJ speel je een belangrijke rol in het verzamelen van deze informatie![/FONT]
    [FONT=Verdana]Want, jij weet als geen ander welke muziek tijdens het optreden is gebruikt.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Zeker wanneer je zelf muziek schrijft en draait, loont het de moeite Buma te voorzien van een opgave van het gebruikte repertoire.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Aan de hand van de opgaven kan Buma de gelden uitkeren aan de auteurs/componisten van het gebruikte repertoire, waaronder wellicht jezelf[/FONT]

Comment

• Full Effect

maar even back on topic:

ik wordt nu regelmatig benaderd door managementbureau's die hun diensten aanbieden, is dit een optie. werkt iemand hiermee, en zo ja: wat levert het op?

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Originally posted by Full Effect
        maar even back on topic:

ik wordt nu regelmatig benaderd door managementbureau's die hun diensten aanbieden, is dit een optie. werkt iemand hiermee, en zo ja: wat levert het op?
        Werk

Ik denk dat je het hebt over boekings bureaus?
        De term managementbureau is niet echt van toepassing denk ik?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DjFx
          • May 2004
          • 307

Nou, ze ziet steeds meer "manager bureaus" , ze bieden een manager die voor jou klussen binnen haald, ze houden xx% van factuur bedrag in.
          Snel geld verdienen noemen we het ook wel.

Comment

• LarsG
            • May 2006
            • 33

1. Hou je prijzen professioneel, als jij je klanten een bod doet voor 150 euro terwijl ze net 5 anderen hebben gebeld die pas vanaf 300 euro eens hun voordeur open wouden doen dan gaat je klant ook denken "issie wel zo professioneel?"

2. Zorg dat je of een professioneel ogende website of een professioneel ogende map hebt waar je je klanten naar kan verwijzen voor een impressie van jouw show (waar ze alles dus nog eens rustig na kunnen lezen en foto's kunnen bekijken).

3. Wat ook goed werkte bij mij was een klein gastenboekje op de website waar ik klanten altijd om vroeg om een reactie in achter te laten over wat ze van het feest vonden.

4. Je zult het toch grotendeels van mond op mond reclame moeten hebben, ik zelf ben ook ooit met een simpele drive-in begonnen en had toen al mijn boekingen via mond of mond reclame.. Het gebeurd héél weinig dat je klanten via een website o.i.d. gaan bellen, iedereen kent wel weer iemand die ooit een drive-in show in heeft gehuurd.

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

4. Je zult het toch grotendeels van mond op mond reclame moeten hebben
              Geen id wat jij voor showconcept onderweg hebt, maar ik wil met het overgrote deel van mijn klanten beslist GEEN mond op mond reclame doen...

Comment

• LarsG
                • May 2006
                • 33

Je weet toch zelf hoe dat gaat bij beginnende shows, zolang jij je klanten geen website of promo map met een dijk aan referenties en foto's kan tonen is die klant nog niet zomaar overtuigd dat die show degene is die hun feest helemaal super gaat maken..

Dus zeker in de beginfase zul je het naar mijn mening van mond op mond reclame moeten hebben Maar ralph mag daar anders over denken

Comment

• vasco

• Oct 2003
                  • 2568

Originally posted by LarsG
                  Maar ralph mag daar anders over denken
                  Ik ga net als Ralph ook liever voor mond tot mond reclame hoor.
                  Behalve als de opdrachtgever een hele mooie vrouw is natuurlijk dan kan mond op mond ook prima

Comment

Working...