Bekendheid in je regio (en daarbuiten??)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Full Effect

Bekendheid in je regio (en daarbuiten??)

Ik ben nu enige tijd met een aantal collega's bezig onze drive in goed op de markt te brengen. Hoe zorgen jullie voor bekendheid? dus adverteren e.d. Dit kost allemaal klauwen als je effe niet op let, en ik steek mijn geld liever zo veel mogelijk in apperatuur om te kunnen blijven groeien.
    wat zijn dus goeie manieren van adverteren?

groeten en vast bedankt.

Ps, we staan nu in de telefoongids, de gouden gids, vermelding op Zeelandnetsite en op meerdere linksites maar dit is niet echt effectief.
    Last edited by Guest; 21-05-06, 17:28.
  • Proav
    • Apr 2006
    • 5

promo

1 Foto's maken
    2 Promomap maken
    3 De weg op naar scholen, sportverenigingen, etc.

Visitekaartjes en/of flyers bij je hebben tijdens je eigen feesten.

Drie tot vier jaar flink je best doen en net dat beetje meer klantvriendelijk zijn, HOU JE PRIJZEN OOK PROFFESIONEEL, anders kom je nooit uit het klooitjes circuit. En dan ineens beginnen klanten jouw te bellen zonder dat je er ene R**T voor hoeft te doen.

De wereld is oneerlijk verdeelt, in het begin moet je jezelf suf investeren in apparatuur en dure reclame, en als je eenmaal alles op orde hebt en dus wat geld over beginer er ineens dingen vanzelf te lopen.

RECLAME MAKEN VIA DURE ADVERTENTIES, UITGEVERIJEN, niet doen!!!
    Naar beneden lukt altijd

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by Full Effect
      Ik ben nu enige tijd met een aantal collega's bezig onze drive in goed op de markt te brengen. Hoe zorgen jullie voor bekendheid? dus adverteren e.d. Dit kost allemaal klauwen als je effe niet op let, en ik steek mijn geld liever zo veel mogelijk in apperatuur om te kunnen blijven groeien.
      wat zijn dus goeie manieren van adverteren?

groeten en vast bedankt.

Ps, we staan nu in de telefoongids, de gouden gids, vermelding op Zeelandnetsite en op meerdere linksites maar dit is niet echt effectief.
      Het grote probleem is de verzadiging van DJ's .
      Bij mijn weten zijn er in mijn streek ( regio Gent , Eeklo, Zeeuws-Vlaanderen , en ook Zeeland méér dan 1000 DJ's )
      Dit in alle klassen : zeer goeie en zééééééééééééér slechte , vooral dit laatste is jammer genoeg schering en inslag
      Iedereen doet zijn best hoor , laten we daar eerlijk over zijn !
      MAAR , de kans dat je gevraagt wordt , wordt steeds kleiner .
      Goed voor mij want ik ben muzikant en ik merk dat
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Mijn ervaring in zeeland: AFGELADEN vol met drive in shows etc.
        Alleen in het dorp waar ik woon (ongeveer 3000 inwoners) zitten er al een stuk of 10. Teminste, ze hebben de spullen. Nooit klusjes. Er zitten hier ook al een paar bedrijven die het grootste gedeelte van de klussen doen.
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj full effect
          • May 2006
          • 35

wij van proberen ons wel af te scheiden van de rest door het op de legale manier te doen, kvk en dat soort dingen.. hoe kijken jullie hier tegen aan?

ps. ik ben de collega van de topic starter.. het bedrijfje is van ons 2en ;-)
          full effect, just party!

Comment

• MC Party
            • Sep 2003
            • 481

Bovenstaande is toch ook heel logisch. Beetje drive in beginnen kost niet veel meer sinds het showtec/dap tijdperk is aangebroken.

Men koopt een oude pa set op marktplaats of een dap setje in een van de webwinkels. paar oude par(koek)blikken erbij met simpele aansturing. Onze grote vriend kazaa zorgt voor de muziek et voila. Jaar later (3 klussen verder) gaan de htk cd spelers eruit en komt er een mooie 2e handse low budget dubbele cd speler (zonder anti shock) en maak het verhaal voor 2 jaar verder zelf maar af..

Nu is alles een keer vervangen en is alles netjes showtec, gemini, dap en adj. Ze gaan wat meer vragen en komen op schoolfeesten, feesten & partijen en sportclubs te staan met 16 parren en bende effecten achter de behringer tafel.

Dat is toch wat er gebeurt !

Om simpel te bekijken Eerder betaalde je voor een simpele lichttafel al snel 1000 gulden (2e hands) want er was alleen maar ma/nsi etc. Tegenwoordig koop je ze van een van de oem fabrikanten voor 100 euro.

Toch zie ik hier in het oosten (niet allemaal deze kant op komen :-) dat er eerder gebrek is dan overschot aan goede dj's. Er zijn dj's zat maar wanneer het om een bruiloft of schoolfeest gaat wordt het al een heel stukje minder met potentiele dj's die ook werkelijk een show/feest kunnen maken.

Diegenen die weinig werk hebben gaan vaak prijsstunten, de rest heeft daar geen belang bij want werk zat, en ach wanneer een klant voor goedkoop gaat zie ik 9 vd 10 keer dat het tegenvalt en dat de klant zo weer bij je aan komt kloppen om te vertellen dat je helemaal niet duur bent.

De mensen die te weinig met het spul on the road zitten verkopen het al snel want er komen andere zaken in het leven kijken die geld/ruimte vragen etc etc. De profesionele drive in shows heben de naamsbekendheid nog en kunnen zich klaar maken voor een nieuwe generatie drive in show lieden...

En de cirkel is weer rond.. :-)

Amen
            Last edited by MC Party; 22-05-06, 18:18.
            Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by MC Party
              Toch zie ik hier in het oosten (niet allemaal deze kant op komen :-) dat er eerder gebrek is dan overschot aan goede dj's. Er zijn dj's zat maar wanneer het om een bruiloft of schoolfeest gaat wordt het al een heel stukje minder met potentiele dj's die ook werkelijk een show/feest kunnen maken.

Amen
              Klopt, heb de laatste paar weken weer een paar enorme discussies gehad met DJ's van 35 euro op n avond, die ff een complete ge-smaarte M.-pa gingen afkraken, wegens de versterkers die maar K.. waren... Als je ze vervolgens vraagt hoeveel zakgeld ze krijgen wordt het wel weer wat stil aan t front, maar ondertussen is de zaal al wel weer leeggelopen.

denk dat ik de heren maar 200 nummers op n Ipod zet, met een Ipodmixer eraan, en uit die 200 nummers moeten ze kiezen.

Comment

• dj full effect
                • May 2006
                • 35

ik denk dat we heel mc party zn verhaal wel kunnen schrappen aan gezien het niet de manier van denken is bij ons...

zoals ik al zei hebben wij ons aangemeld bij kvk, wat vele niet doen...

dat dap, gemini, marktplaats verhaal kan je ook schrappen... wij proberen (lees: doen) alles op de pro manier... goeie apparatuur in degelijke flightcases....

truss spanband werk doen wij niet aan.. houte plaat als dj booth, doen wij niet aan....kazaa werk, doen wij niet aan....

dit allemaal omdat we hopen dat de belastingsdienst ooit is wakker geschut wordt en complete razias gaan houden en al die ali illegalie djtjes hard aanpakken!!

ik zie dit allemaal niet als "FF een drive innetje voor de lol op bouwen" ik zie dit als mijn toekomst, mijn brood verdienst... en daarom de vraag... wat was voor jullie de weg om "naams bekendheid" op te bouwen ;-)

waarschijnlijk krijg ik nu veel boze gezichten over het belastingsdienst verhaal, maar dat is mijn mening..;-) en ik denk stiekem dat er vele pro's op dit forum die mijn mening volledig steunen...
                full effect, just party!

Comment

• tuurKE
                  • Jan 2005
                  • 252

Zorgen dat je een goed produkt levert voor een goede prijs!!! dan krijg je vanzelf werk. Ik heb de eerste 5 jaar alleen maar wat naamkaartjes uitgedeeld en had toch snel meer dan 50 feestjes per jaar. Intussen wel wat reclamepanelen staan bij plaatselijke sportclubs en een website gemaakt, maar ik heb dit niet echt nodig voor meer naambekendheid, meer voor de belastingen.

Dus goed produkt leveren en afspraken nakomen want mond tot mond reclame is nog altijd de beste reclame!

greetz Tuur
                  Maar wij hebben.......
                  .......chamsys!!

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

Dit is precies waarom ik 3 jaar geleden ben gestopt met drive innen in zeeland. Als ik een serieus aanbod deed aan een klant kreeg ik gelijk de volgende dag een reactie dat ze iets goedkopers hadden gevonden. viavia kwam ik er meestal wel achter wie en wat er stond. Daar word je toch wel verdrietig van. Al die goedkope zooi aan elkaar geplakt. En jij als serieuze drive in maar je best doen.
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• MC Party
                      • Sep 2003
                      • 481

Originally posted by dj full effect
                      ik denk dat we heel mc party zn verhaal wel kunnen schrappen aan gezien het niet de manier van denken is bij ons...
                      Had misschien even moeten quoten maar zoals je kan lezen slaat mijn verhaal op " verzadigen van de dj markt in Zeeland"
                      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• dj full effect
                        • May 2006
                        • 35

dat snap ik ook wel, maar ik snap niet waarom een instantie als belastingsdienst niet ingrijpt, volgens mij is dit een behoorlijke goud pot...

maar goed, buiten dit hebben we nog steeds niet echt een antwoord op de aller eerste vraag vind ik
                        full effect, just party!

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Ik denk dat McParty's verhaal niet genegeerd mag worden. Het is immers een stukje van 'ken je concurrent'. Dat jullie KvK willen aanvragen kan ik alleen maar netjes noemen.

Waarom de inspectie zo weinig controleert? Omdat het lastig is. Vaak zijn de agenda's op website maar erg beperkt, waardoor er geen duidelijk adres aan te hangen valt. Daarna zijn er nog een aantal andere argumenten mogelijk om niet zo hard te controleren.

Maar om aan de originele vraag te beantwoorden: maak je naam zichtbaar, zorg dat je opvalt! Een makkelijke naam en een catchy ondertitel doen het erg goed. Zorg dat je een volwassen en betrouwbare uitstraling hebt en dan zullen serieuse klanten je wel tot je richten. Op de klussen zelf kun je letterlijker ingaan op de tip "maak je naam zichtbaar" en dat kan op tig manieren. Maar, zoals al eens is aangedragen, ga niet beginnen aan adverteren in kranten/tijdschriften of vergelijkbare dingen, dat levert in verhouding vrij weinig op. De show moet zichzelf verkopen en dat zal niet lukken met een lullig tekstje met mini-foto op een pagina waar 90% in hoog tempo langsbladert.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

to mc party, jij komt uit het oosten en hebt geen last van concurrentie van jonge gasten met een "dj-sleur"?? Wij hebben vele jaren disco avonden verzorgd op vele scholen, echter werd het steeds moeilijker doordat scholen aanbiedingen kregen met prijzen waarvoor ik de bus niet eens inlaad. Zie ook het topic van t*m Leurink, Hij zet met zn maten een set neer voor 300 euro, wij deden deze scholen ook, alleen voor een heel ander bedrag. Wij hebben op een gegeven moment de mixer en cd-spelers in een hoek gegooid en zijn ons gaan richten op het versterken van bandjes, deze komen vooral in de achterhoek enorm op. Voor leuk geld is er live muziek in cafe's, kleinere zalen en festivals.
                            Nu verhuur ik de discoset nog weleens, meestal aan jongens die voor weinig geld draaien, eigen set net te klein is en dus komen huren, houden zij zelf erg weinig aan over. En zelf met de disco op pad: jewel alleen wanneer men heel goed betaalt, en een goede show wil hebben, dan laden wij de bus nog wel eens in. Denk hierbij vooral aan kermissen, dan is een live band net te duur en wil men wel een deftige drive-inn.

Maar to topic starter, zorg dat je kwaliteit levert en laat zien dat men bij een ander zeker niet beter uit zal wezen. En dan kan het wel eens zijn dat je "nee" moet verkopen, dit kan wel eens werken. Succes...
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• timleurink
                              • Mar 2005
                              • 121

Hey wil je mijn naam hier niet noemen, straks krijg ik hier een nog grotere naams bekendheid.
                              We hebben onze prijs trouwens verlaagd naar 200 euro

Comment

Working...