Bekendheid in je regio (en daarbuiten??)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AllroundRoLo
    • Jan 2006
    • 52

Als de Mod het er allemaal niet mee een is zal ik het wat korter uitleggen.

Als je goede promo wil, moet je af en toe een beetje water bij de wijn doen. Ook eens een keer draaien voor wat minder geld.

Er staan is altijd een betere promo dan thuis op de bank zitten. Ik heb zelf vaker gratis of tegen een kleine vergoeding gedraaid op feesten maar daar kwamen wel een hoop mensen die voor mijn draai toekomst van belang konden zijn.

Maar als je zoiets doet moet je het wel met 100% inzet doen en niet op de manier van ze willen niet betalen dus doe ik ook maar niets. De gasten weten dat vaak niet maar zien jou wel staan en dan krijg je van die verhalen "zo he, wat een kl**te DJ"

Comment

• Full Effect

Originally posted by Drive inn tnt
      Dit is precies waarom ik 3 jaar geleden ben gestopt met drive innen in zeeland. Als ik een serieus aanbod deed aan een klant kreeg ik gelijk de volgende dag een reactie dat ze iets goedkopers hadden gevonden. viavia kwam ik er meestal wel achter wie en wat er stond. Daar word je toch wel verdrietig van. Al die goedkope zooi aan elkaar geplakt. En jij als serieuze drive in maar je best doen.
      Helemaal mee eens, daarom begrensen wij ons niet zo zeer tot zeeland alleen, ook brabant/ zuid-holland behoort tot de mogelijkheden. verder valt er over verdere afstanden altijd te praten (we hebben een offerte uitstaan in Limburg bijvoorbeeld)

Comment

• Full Effect

Originally posted by jurjen_barel
        Waarom de inspectie zo weinig controleert? Omdat het lastig is. Vaak zijn de agenda's op website maar erg beperkt, waardoor er geen duidelijk adres aan te hangen valt. Daarna zijn er nog een aantal andere argumenten mogelijk om niet zo hard te controleren.
        Het feit dat illegale drive-in shows websites hebben, duidt er op dat er gecontroleerd moet worden. deze mannen hebben complete fotoplayers en alles op de site, genoeg bewijs dat de boel doorlgelicht moet worden, vind ik dus niet echt een argument.

Comment

• Full Effect

Originally posted by Dj-Sjors
          Denk je nou echt dat als iemand net een drive in show begint en net 1 of 2 jaar aan het draaien is dat hij een legaal dj programma Bpm Studio of wat dan ook heeft. Met legale mp3's en allemaal orginele cd's!

Toen jullie begonnen hadden jullie toen ook direct het beste van het beste! En alles legaal!

Nee! Je moet ergens beginnen!!
          ja, alles is legaal, eerst investeren heet dat. 70.000 stuks legale nummers, inclusief betaalde mp3's, eigen licht, eigen spelers, eigen lichtpaneel, eigen mengpanelen. alleen de grote spullen aangeluid in de inhuur.
          we hebben het niet over een verjaardagje draaien voor vrienden.
          ik wil niet zeggen dat we het beste van het beste hebben, dat is een mening die ieder voor zich onderhoudt, ik vind het 1 goed, jij het ander, dat is duidelijk. maar als je een bedrijf opzet, doe je het legaal !!!!!!!

Verder: de prijzen pas je aan aan de gelegenheid die je draait, in een kroeg zet je nu eenmaal minder neer als in een hal voor een bedrijfsfeest met 300 man.

in ieder geval aalmaal bedankt voor de reakties, leerzaam !!!!!!!!!
          Last edited by Guest; 27-05-06, 11:16.

Comment

• renebiemans
            • May 2006
            • 156

Gelukkig heb ik een broer die al vrij veel muziek heeft geinversteerd waar ik nu dankbaar gebruik van maak en dat is wel LEGALE muziek.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Even een reminder, want het schijnt nogal moeilijk te zijn om op de originele vraag te reageren:

Ik ben nu enige tijd met een aantal collega's bezig onze drive in goed op de markt te brengen. Hoe zorgen jullie voor bekendheid? dus adverteren e.d. Dit kost allemaal klauwen als je effe niet op let, en ik steek mijn geld liever zo veel mogelijk in apperatuur om te kunnen blijven groeien.
              wat zijn dus goeie manieren van adverteren?

groeten en vast bedankt.

Ps, we staan nu in de telefoongids, de gouden gids, vermelding op Zeelandnetsite en op meerdere linksites maar dit is niet echt effectief.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• djsoete
                • May 2006
                • 1

naam verspreiden

Originally posted by moderator
                Even een reminder, want het schijnt nogal moeilijk te zijn om op de originele vraag te reageren:
                jepze,
                momenteel ben ik als (volgens mij nog altijd als beginnende dj) bezig met vooral mijn naam te verspreiden.

naamkaartjes, veel over spreken met mensen, plakkertje op bestelwagen..

Over de andere onderwerpen van de prijzen enzo:
                Ik ben momenteel overgestapt naar het enkel verhuren van materiaal omdat ik van mezelf vond dat ik niet dé dj ben,(alhoewel ik nog altijd gevraagd word) maar ik laat het liever over aan andere "proffesionelere" of juist beginnende dj's. Maar voor een gemiddelde discobar (drive in bij jullie(vanwaar trouwens die benaming drive in???)) vraag 150€(btw inc.), met juist het iets betere budget materiaal. JB, American dj, Stanton, Synq enzo.
                probeer maar eens origineel te zijn met je handtekening...

Comment

• AllroundRoLo
                  • Jan 2006
                  • 52

wat je ook nog kunt doen is je aanmelden bij diverse web-sites. bijvoorbeeld bruiloft gids of dergelijk. Deze sites zijn voor mensen die zelf geen of onvoldoende contacten hebben om een feest te regelen en die kunnen dan zoeken naar DJ Bands, feestzalen ed op zo'n site.

Comment

• Ronald de Gier
                    • May 2006
                    • 8

Ik heb alle pagina's doorgelopen, maar er zijn een aantal zaken die mij opvallen. Natuurlijk zul je tijd en geld moeten investeren om een goede drive in show op de markt te brengen. Waar ik op dit moment helemaal ziek van wordt, zijn die jochies die met een laptop drive in shows draaien. Ook de mp3 speler is niet aan een goede jock besteed. Helaas laat de BUMA/STEMRA het weer afweten. Als je legaal een download maakt en in een mp3 speler cq laptop zet dan mag dat. Voor eigen gebruik en niet voor openbare uitvoering. Een drive in show die op een besloten feest draaid moet voor de BUMA/STEMRA ook als openbare op/uitvoering worden gezien. Als je in een zaal/dancing/feesttent staat te draaien is dat ook openbaar, en zul je met originele exemplaren van de muziek moeten komen. Ook ik heb enkele recordable's in mijn koffers zitten. Deze zijn geindexeerd en genummerd, en alle originele uitvoeringen die daar op staan zijn bij mij thuis aanwezig. Als er een controle uitgevoerd wordt door de BUMA/STEMRA dan zijn zij verplicht mijn recordable's mee te nemen, afspraak maken bij mij thuis, controle uitvoeren en de recordable's bij goedkeuring bij mij mogen achterlaten. Je mag dus hierbij concluderen dat een ieder die met laptop en mp3 speler werkt de markt verziekt.
                    Als we praten over apparatuur dan kun je veel doen met goedkope cd spelers en mengtafels. Vroeger waren er vele drive in shows met draaitafels met armlift, en 5 kanaals mengtafel, een goedkope microfoon, waarbij het hoog/mid/laag en voorafluistering niet eens bestond. Gelukkig was ik binnen een paar klussen hiervan af maar toch, met 300 gulden en geleende luidsprekers en een paar lampen ging het ook. Binnen de 1000 gulden hadden we apparatuur gekocht en draaiden we een schuurfeest. Makkelijker is huren, iets duurder, maar geen zorgen.
                    En wat de websites betreft, laat de belastingdienst dan ook maar controleren samen met de auteursrechtenorganisaties. Wat gaan wij dan lachen, want de boetes liegen bij belastingontduiking niet om.

Comment

• DJP-BIM
                      • Jan 2004
                      • 289

DIe discussie is al vaker gevoerd hier op het forum.
                      als ik me niet vergist ging de bdienst dit jaar toch de entertainment sector bekijken?
                      bimshowequipment.nl

Comment

• dj full effect
                        • May 2006
                        • 35

Originally posted by DJP-BIM
                        DIe discussie is al vaker gevoerd hier op het forum.
                        als ik me niet vergist ging de bdienst dit jaar toch de entertainment sector bekijken?
                        ik hoop het.... en ik ben het totaal met ronald eens...het zou goed zijn als de bdienst de boel zou bekeuren enzo deze sector zou uit dunnen.. zodat de serieuse en legale mensen wel gewoon hun werk kunnen doen en brood kunnen verdienen... in plaats van dat dat wordt afgepakt door de bekende 13 jarige (en natuurlijk ook ouders) illegale mannetjes

maar goed... zoals de moderator ook al zei... dit was niet waar dit topic over ging...
                        full effect, just party!

Comment

• Ronald de Gier
                          • May 2006
                          • 8

Nou, het begon met "Hoe zet ik mijn drive in show in de markt en maak ik naamsbekendheid om werk te kunnen krijgen". Mijn opmerkingen gaan daar wel degelijk over. Als je namelijk je zaken goed voor elkaar hebt, en de wettelijke regels kent, ben je al goed bezig. Het is niet blind beginnen, maar ook weten waar je mee bezig bent. En als je serieus overweegt te beginnen weet je ook welke investering je moet maken en de gevaren en risico's die er aan vast kleven. Dus wel topic minded.

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Ronald schrijft in zijn stukje wat een heleboel "professionele" shows ervaren.
                            Op het vlak van niet netjes met een MP3 systeempje kunnen werken voor echte jocks slaat hij de plank volgens mij finaal mis. Wellicht een beetje vastgeroest in ingesleten patronen? of de klap van de overstap van vinyl naar cd nog niet helemaal te boven?
                            Zonder dollen: Werk tegenwoordig met pcdj op een dac3 controller, tis even werk voordat de hele cd collectie gedigitaliseerd is, geindexeerd is en daarmee bruikbaar voor gebruik op feesten.

Ieder optreden buitenshuis is voor de wet een publiekelijk/openbaar optreden. Of dat nu bij een vriendje in de tuin is, op een klassefeest, bruloft van tante Mien allemaal openbare optredens.

De wetgeving loopt, nog steeds, achter bij de actualiteit. Toen de wet- en regelgeving aangaande muziekdragers geschreven is was de compact cassette zo'n beetje de laatste innovatie.
                            Durf te wedden dat de mensen tussen de 12-15 jaar niet eens meer zo'n ding in hun handen hebben gehad ( en jullie missen er echt niets aan!).

Dat je dus geen gebruik zou mogen maken van een solid state opslagmedium ( moeilijke meer omvattende naam voor een usb stickie etc.) houdt bij geen enkele rechter stand.
                            De magistraten in ons land toetsen naast wet en regelgeving ook aan wat gangbaar is.

Bovenstaande is geen pleidooi voor het toestaan van illigaal verkregen muziekbestanden. Wel een bij buma/stemra getoetst en bevestigd gekregen verhaal.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Originally posted by Ronald de Gier
                              Als je legaal een download maakt en in een mp3 speler cq laptop zet dan mag dat. Voor eigen gebruik en niet voor openbare uitvoering. Een drive in show die op een besloten feest draaid moet voor de BUMA/STEMRA ook als openbare op/uitvoering worden gezien. Als je in een zaal/dancing/feesttent staat te draaien is dat ook openbaar, en zul je met originele exemplaren van de muziek moeten komen.
                              Ook voor legaal aangekochte CD 's geld volgens mij dat deze alleen voor "huishoudelijk" gebruik gebruikt mogen worden, niet voor openbare vertoning. Dus daarin zit weinig/geen verschil lijkt me.

Comment

• dj full effect
                                • May 2006
                                • 35

Originally posted by MarkRombouts
                                Ook voor legaal aangekochte CD 's geld volgens mij dat deze alleen voor "huishoudelijk" gebruik gebruikt mogen worden, niet voor openbare vertoning. Dus daarin zit weinig/geen verschil lijkt me.
                                zover ik weet mag een orginele cd.(dus niet gebrand) of wel gebrand maar dan betaald gedownload bij bijvoorbeeld id&t.com( dus dan ben je in het bezit van een factuur) gewoon zolang je maar die buma gebeuren betaald... nu is het feit dat het betalen ervan bij je klant ligt...(heb ik hun voor gebeld en hun vertelde dit aan mij...) wij hebben dit dus ook opgenomen in onze algemene voorwaarden...
                                full effect, just party!

Comment

Working...