Welke Boxen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-Sjors

    #31
    Hoezo fatsoenlijk nederlands iedereen op dit forum snapt me dus... probelemen mee....

    Comment

    • Devotion
      • Feb 2005
      • 82

      #32
      Originally posted by Dj-Sjors
      Hoezo fatsoenlijk nederlands iedereen op dit forum snapt me dus... probelemen mee....
      Na 3x je zinnen gelezen te hebben snapt iedereen het wel ja. Laat die msn taal nu maar achterwegen en stap over op normaal ABN.
      Ben je nog cool als je heet bent ???

      Comment

      • Dj-Sjors

        #33
        oke ik zou het proberen maar het gaat automatisch dus. Nou ja dit is in ieder geval al beter

        Comment

        • Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

          #34
          Dat het automatisch gaat is wel ernstig. Ik = ook msn-skaapje en ik kan nog steeds abn typen. Gewoon wat beter opletten dus.
          SR20DET

          Comment

          • Dj-Sjors

            #35
            Ik heb deze boxen nu op het oog ik wou even weten wat jullie hier van vinden en welke ik het beste zou kunnen kopen?

            Omnitronic BX-1850
            Behringer B1500X

            Link Behringer:
            http://www.behringer.com/02_products...1500x&lang=eng of

            Zijn dit allebei goede merken?
            En welke kan ik het beste kopen

            Comment

            • Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

              #36
              Originally posted by Dj-Sjors
              Ik heb deze boxen nu op het oog ik wou even weten wat jullie hier van vinden en welke ik het beste zou kunnen kopen?

              Omnitronic BX-1850
              Behringer B1500X

              Link Behringer:
              http://www.behringer.com/02_products...1500x&lang=eng of

              Zijn dit allebei goede merken?
              En welke kan ik het beste kopen
              Omnitronic is leuk voor kleine feestjes, max 50 man.. Niks professioneels, en al helemaal niet voor buiten o.i.d.

              Die Behringer's zijn bijna niet meer leverbaar, ikzelf vind ze ook niet klinken, maar waarom luister je niet eens bij je discoboer ? Moeten wij voor jou beslissen gaan? In dat geval, voor weinig geld, zeg ik de K115 die ik erg lekker klonken vond (na modificatie) én best hard ging.
              Mit freundliche grube,

              Edie

              Comment

              • Dj-Sjors

                #37
                Hallo,

                Ik ben van plan binnenkort nieuwe boxen te kopen en ben er uit welke boxen 2x de Dap AX-18B als Basbox en topjes koop ik 2x de Dap AX-15.
                Met als versterker de Dap 1200.

                Alleen ik ben er nog niet uit waar ik ze ga kopen,
                wil ze namelijk wel zo goedkoop mogelijk kopen dus mijn vraag.
                Is weten jullie een internet site in nederland waar ik deze boxen kan bestellen?


                Alvast bedankt,


                Sjors

                Comment

                • Max
                  • Feb 2003
                  • 680

                  #38
                  Originally posted by Dj-Sjors
                  Hallo,

                  Ik ben van plan binnenkort nieuwe boxen te kopen en ben er uit welke boxen 2x de Dap AX-18B als Basbox en topjes koop ik 2x de Dap AX-15.
                  Met als versterker de Dap 1200.

                  Alleen ik ben er nog niet uit waar ik ze ga kopen,
                  wil ze namelijk wel zo goedkoop mogelijk kopen dus mijn vraag.
                  Is weten jullie een internet site in nederland waar ik deze boxen kan bestellen?
                  Sjors
                  www.licht-geluid.nl

                  Niet netjes om voor een ander bedrijf reclame te gaan maken !!

                  Comment

                  • Dj-Sjors

                    #39
                    nou en???????

                    Comment

                    • Max
                      • Feb 2003
                      • 680

                      #40
                      Originally posted by Dj-Sjors
                      nou en???????
                      Nou en? J&H heeft het mogelijk gemaakt dat jij dit forum kunt gebruiken om zaken te leren en om vragen te stellen, niet om reclame te maken voor andere bedrijven! Als jij zo nodig voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten ga je maar naar een dozenschuiver!

                      Comment

                      • Baszza91
                        • Oct 2005
                        • 476

                        #41
                        Originally posted by Max
                        Nou en? J&H heeft het mogelijk gemaakt dat jij dit forum kunt gebruiken om zaken te leren en om vragen te stellen, niet om reclame te maken voor andere bedrijven! Als jij zo nodig voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten ga je maar naar een dozenschuiver!
                        Mooi gezegd

                        2 sjors ga eens googlen: tik in welke producten je wilt en krijgt een lijst met allemaal webshops en andere dingen, zoek daar eens voor jou de goedkoopste winkel uit om je stuff te kopen.
                        Last edited by Baszza91; 25-01-06, 21:40.
                        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                        Comment

                        • Dj-Sjors

                          #42
                          Hallo,


                          Nou ik heb n0gh wat gevonden:

                          Ik zit er over te denken om aan te schaffen:

                          1x Dap Pro Soundmate 1 (€445,-)

                          of

                          2x Dap AX-18B (€240,- per stuk)
                          2x Dap AX-15 (€245,- per stuk)

                          Het voordeel van de Dap Pro Soundmate 1 is dat hij in totaal veel g0edkoper is en de basbox is actief gestuurd nadeel de basbox van de soundmate (300 watt rms) heeft veel minder vermogen dan Dap Ax-18b (500watt rms) en de topjes ook Soundmate (150 watt rms) en de Dap Ax-15 (300 watt rms). En de reden omdat ik geen soundmate 2 of 3 koop is omdat die gewoon weg te duur zijn want de soundmate 1 staat op internet 2e hands en de Dap Ax-18B en Dap Ax-15 ook. Welke zou ik beter kunnen kopen en waarom?



                          Gegroet,


                          Sjors


                          Alvast Bedankt

                          Comment

                          • Baszza91
                            • Oct 2005
                            • 476

                            #43
                            Hallo,
                            Als je voor en soundmate gaat, is het lastig uitbreiden .
                            En rms belastbaar heid is je continu belastbaar heid. En trouwens je moet kijken naar SPL 1W/1M. Dus voor die soundmate is dat

                            sub
                            SPL 1W/1M 101db
                            Dus als ie rms word belast is dat 121db
                            Correct me if I wrong

                            1 101
                            2 104
                            4 107
                            8 110
                            16 113
                            32 116
                            64 119
                            128 121
                            256 124
                            512 127
                            etc

                            Links het vermogen in watt en rechts het aantal db. Hier gaat natuurlijk de regel: dubbel het vermogen plus 3 db (eigenlijk 2,5 db) in op. En voor de ax-18b

                            1 96
                            2 99
                            4 102
                            8 105
                            16 108
                            32 111
                            64 114
                            128 117
                            256 120
                            512 123
                            etc

                            Dus kwa hardheid hoef je niet te kiezen, want zegaan ongveer even hard. Voor de topjes mag je dat ff zelf gaan doen. De een heeft alleen meer vermogen nodig. Zie dit voor achtergrond info over de ax serie. Als je goed heeft gelezen, dan presteert de 15'' beter als de 18''. Dus ik zou voor de 15'' gaan, want
                            het is beter voor je budget
                            je bent mobieler (kleiner sub)
                            je hebt minder vermogen nodig en vooral
                            hij klinkt beter

                            Wat ikzelf zou doen is
                            Als top de DAP AX-12 voor € 229
                            En als sub de DAP AX 15B voor € 198
                            En als versterkers deze op de tops (8ohm)
                            En deze op de subs (8ohm)
                            En als cross-over deze
                            Zo nu heb je een leuke setje met veel meer rendement als die soundmate. Het is alleen veel duurder. Je moet ook nog kabels en flightcases kopen. En niet te vergeten een equalizer. Voordelen van deze set tegenover de soundmate zijn

                            Je hebt veel meer mogenlijk heden
                            Je bent veel mobieler
                            het geluid is naar alle waarschijnlijkheid beter als die sounmate geval.

                            Zo de rest mag jij nu uitzoeken, ben hier een half uur met bezig geweest.

                            Greetzz en cheerss
                            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                            Comment

                            • Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

                              #44
                              Originally posted by Dj-Sjors
                              whooh wrm post i 3 x
                              Verwijder ff een paar
                              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                              Comment

                              • Mars2005
                                • Nov 2005
                                • 21

                                #45
                                Originally posted by Dj-Sjors
                                whooh wrm post i 3 x
                                Omdat je waarschijnlijk, omdat je zo ongeduldig was, 3 x op "Antwoord verwerken hebt geklikt", of omdat je scheef klikte op "Voorbeeld van bericht"

                                En even on-topic, ik vind dat je erg snel van het een op het andere overgaat. Ga eerst eens goed kijken wat je nu werkelijk wilt.

                                Gaan vragen welke "beter" is heeft ook niet zo heel veel zin, iedereen heeft hier zijn eigen mening over. En ook maakt het uit waarvoor je het gaat gebruiken. Zo denk ik zelf dat de SoundMate 1 meer bedoeld is voor kleine bandjes dan voor DJ's. Ook zitten beide keuzes van jou in een totaal verschillende prijsklasse heb ik het idee.

                                Originally posted by Dj-Sjors
                                en de basbox is actief gestuurd nadeel
                                In de basbox van de SoundMate 1 zit ook de versterk voor de toppen.

                                Je kunt het beste dus zelf ergens eens gaan luisteren hoe ze klinken. (Maar mij lijkt het het beste om nog even door te sparen...)

                                [CENTER] [/CENTER]

                                Comment

                                Working...