Alweer prijs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

er worden meer schoolfeesten gedaan met DAP en JB dan je denkt hoor ! Geloof me maar.

Er zijn in nederland genorg mensen die goede spullen hebben prive die voor een paar centen jouw klanten wegtrekken.

Meestal is het allemaal via via enzovoort.

in de prowereld heb je minder concurentie hoor dan met die jongens die het lekker zwart doen en voor een paar centen.

We kunnen hier nog wel langer over doorgaan maar het feit is dat het gewoon gebeurt en dat we er weinig of niets aan kunnen doen !

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

kijk maar eens naar tim en zijn cornuiten!! wel kvk nummer, dus zwart lijkt me sterk. Maargoed ik maak me ook niet meer zo druk hoor, doe bijna geen drive-ins meer, maar het woord "Marktverziekers" wordt hier dus wel eens verkeerd gebruikt en dat stoort mij. En zit nu vooral met bandjes in cafe's en dergelijke. Daar is zeker leuk werk te vinden en krijgen en wordt beter betaald.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Airwave
        • Dec 2005
        • 71

citaat:Geplaatst door timleurink

Ik vind de meesten hier nogal zeer negatief lopen praten. Marktverziekers worden we genoemd. En wanneer we in de problemen zouden zitten hier goed gebruik van proberen te maken.
        Toevallig hebben wij een hele goede band met euro train. Deze drive in show draait o.a. voor satis & fy. Hij heeft zijn vaste klanten, en ziet ons dus absoluut niet als concurrentie.
        Volgens mij begrijp je niet goed wat we hiermee bedoelen. Als je met zo een set voor zo een kleine prijs buitenkomt kan het niet anders dat de klanten bij jou blijven komen. In onze buurt zitten we ook met zo een discobar. Die kerel had tijd niks te doen totdat hij zijn prijzen verschrikkelijk laag zette. Gevolg: weer veel boekingen met een grote set voor een prijs van niks.

De klanten zijn waarschijnlijk wel tevreden over jullie geleverde werk, maar ze zullen je hoofdzakelijk boeken voor je goedkope prijs denk ik. Wanneer je er in slaagt om ze voor je goede kwaliteit (en je vraagt een eerlijke prijs uiteraard) te laten boeken, dan ben je goed bezig!
        Airwave S&L
        Cause we are different...

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Stel als ik als drive in show 400 euro boek voor een show bij een voetbalclub ( stel 6X per jaar )

Ze bellen me af omdat er iemand op de club komt voor 75,00 vindt ik dat verziekerij !!

jij bent je klant kwijt ( 2400 euro )

En dan kan ik mss wel geen concurentie hebben van die persoon maar hij heeft wel een deel beleg van me brood geroofd !

komt hij in mijn plek voor 500,00 kun je spreken van concurentie !

Maar dat gebeurt bijna nooit !!

ik bedoel hiermee dat als jij als serieus verhuurder een vast project kwijtraakt omdat er een bepaald iemand voor minder geld die klus klaart of dat nu wel of niet zwart is is dat gewoon balen !

PUNT UIT ! ik vindt deze discussie op niets uitlopen want degene die de klus nu heeft vindt dit probleem vrij normaal en diegene die de dupe is is het er niet mee eens !

dus dit wordt in mijn ogen een eindeloze discussie.

me petje af voor diegene die voor een paar centen spullen leveren in de verhuur zonder de arbeid en uren en verbruik en vervoer te berekenen. Die kunnen me niet zeggen dat ze verdienen zeker niet als ze een kvk hebben ( gaat er nog BTW vanaf en dan hou helemaal niets meer over ) vooral diegene die vor deze prijzen WIT aanbieden zijn ook verziekers van de markt !

Maar ja wat doe je er tegen > helemaal NIETS dus voor mij is dit einde discussie !

als mijn klanten goedkoper kunnen zijn ze vrij om te gaan ik kan ze niet verplichten om meer centen uit te gaan geven !

Ik maak een prijs kunnen ze elders voordeliger Mij ook goed !

Ik ga er in ieder geval niets op toeleggen want ik moet mijn boterham ervan betalen en me huur betalen bla bla bla van mijun inkomsten.

Comment

• Airwave
            • Dec 2005
            • 71

Ja, maar als je zo blijft redeneren ben je om de duur al je klanten kwijt omdat het ergens anders dan goedkoper is [B)]. Ik denk dat het toch wel belangrijk is om er goed bij na te denken wat de gevolgen kunnen zijn als je er niets aan doet.
            Airwave S&L

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

daar ben ik het niet mee eens hoor, de klanten die ik nu heb blijven bij mij omdat ze weten wat ze krijgen !

Voor iemand die goedkoper is kun je niet altijd verwachten dat hij dezelfde kwaliteit levert !

Het belangrijkste is dat de klant tevreden over jou is van hoe je de klus klaart enzo DAT is belangrijk !

Die klanten blijven dus en zijn betrouwbaar !

PLUS ik ga niet onder mijn prijs werken zou ik dat ook gaan doen wordt ik ook een van de verziekers voor mijn concurerernde collega's

Ook heb ik geleerd dat mijn manier van zaken doen de beste weg is die mij op de been houdt !

Mijn lasten worden netjes betaald mijn rekeningen en mijn BMW's kunnen rijden dus ik mag niet klagen !

Voor iemand die zulke klussen neerzet voor 300 eurie kunnen alleen van dit niet leven !

BElasting / sociale lasten / kosten / arbeid voor de klus ( wat hou je dan nog over ?? van die 300,00 ?

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

je hobby!! en verder waarschijnlijk niets!! en iets om over te poggen natuurlijk, je kunt immers zeggen en laten zien dat je veel feestjes hebt!! maja we gaan gewoon door.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Bastisito
                  • Sep 2004
                  • 185

Wat veel mensen vergeten is dat je prijs niet het enige middel is om te concurreren.
                  Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Airwave
                    • Dec 2005
                    • 71

citaat:Geplaatst door mephisto

Voor iemand die goedkoper is kun je niet altijd verwachten dat hij dezelfde kwaliteit levert !
                    Dat is nu juist het probleem. In dit geval wordt er kwaliteit geleverd en is het goedkoop, en als het dan nog in orde is ook zou ik als klant toch eens overwegen om over te stappen.

Misschien dat een of andere commissie eens minimumprijzen moet maken, maar dit zou men dan ook alleen kunnen controleren bij de ingeschreven discobars, maar het zal misschien toch al een beetje helpen...
                    Airwave S&L

Comment

• Ahmed Al Dayri
                      • Oct 2005
                      • 354

citaat:Geplaatst door Airwave

citaat:Geplaatst door mephisto

Dat is nu juist het probleem. In dit geval wordt er kwaliteit geleverd en is het goedkoop, en als het dan nog in orde is ook zou ik als klant toch eens overwegen om over te stappen.

Misschien dat een of andere commissie eens minimumprijzen moet maken, maar dit zou men dan ook alleen kunnen controleren bij de ingeschreven discobars, maar het zal misschien toch al een beetje helpen...
                      En als je je nou als discobar niet inschrijft? Dan kun je evengoed nog een aardig concurrent zijn...

Comment

• Airwave
                        • Dec 2005
                        • 71

Wat ik hiermee bedoel is dat wanneer je ingeschreven bent men je factuurbedragen kan gaan vergelijken met de minimumprijzen die vastgelegd zouden zijn ( [^] ). Wanneer je niet ingeschreven bent schrijf je geen facturen uit, dus kan men je bedrag ook niet controleren of zal dit in elk geval moeilijker gaan. De klant zou dan op de hoogte moeten zijn van de minimumprijzen, maar ik denk dat dat bij de meeste niet het geval zal zijn.
                        Airwave S&L

Comment

• Ahmed Al Dayri
                          • Oct 2005
                          • 354

Ik denk persoonlijk dat de meeste drive-in-shows die ingeschreven staan wel redelijke prijzen vragen (dit omdat ze meer kosten hebben). De gene die niet ingeschreven staan zijn juist het probleem.

En een klant zal alleen maar juigen als hij iemand kan krijgen die (ver) onder de minimuum prijs werkt en goed kwaliteit levert....
                          Hun gaan echt niet denken aan "marktverzieken"...

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

ja jongens als je reageert is dat goed, daar is een discussie voor maar lees dan ook alles en reageer dan. Want er worden dingen geschreven die kompleet scheef zijn met de feiten die voor worden gelegd. het voorbeeld is ingeschreven bij de kvk en heeft een kwalitatieve goede set en levert deze voor een veel te lage prijs naar onze mening. Waar zij dan weer heel anders over denken want ze verdienen er naar hun zeggen ook nog eens goed mee! Maarja, ik richt mij wel op andere dingen en verdien daar mn brood ook mee, het is zeker jammer dat je je klussen kwijt raakt aan dit soort jongens maar je doet er niets aan en je hoopt heel stiekem dat er eens iets gruwelijks mis gaat waardoor zij met een financiele strop komen te zitten waardoor die klanten misschien wel weer terug komen. En dan kun je je slag slaan en moet je het maximale uit die klus zien te halen, zowel voor jezelf maar ook naar de klant toe. Zodat zij het idee krijgen dat je wel een stabiel bedrijf bent en continue kwaliteit kunt leveren.

Comment

• timleurink
                              • Mar 2005
                              • 121

Volgens mij snap jij er vrij wijnig van! De klanten krijgen bij ons ook continue kwaliteit voor een lage prijs en eveneens eens een stabiel bedrijf.
                              Als we even kijken naar scholen, wie is dan volgens jou de klant? Misschien was het vroeger de directeur, maar tegenwoordig is het de jeugd die de feesten organiseren en de drive in show dus uitzoeken.
                              Als je eenmaal GOEDE KWALITEIT levert zullen ze voor jou drive in show kiezen, daarnaast is de lage prijs natuurlijk ook nog eens een voordeel.
                              Ik denk dat jullie het eens anders moeten gaan bekijken en niet steeds over marktverziekers spreken.

Groeten Tim

Comment

• som
                                • Nov 2002
                                • 787

wat mij stoort is dat de jongeren die komen vragen hoe ze er "tussen" moeten komen diverse adviezen krijgen.
                                meestal in de trend van kijken en leren biedt jezelf maar gratis aan en vraag lage prijzen voor je spullen.
                                maakt ie dan opeens een vlucht en veranderd in een serieuze in-de-wegloper word ie bestempeld als marktverzieker,
                                en das typysch nederlands, eers vertellen hoe het moet daarna zeuren[V]
                                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...