Alweer prijs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

citaat:Geplaatst door Airwave

Moet je dan die 4 scans van JB (die nog perfect werken!) op de brandstapel gooien? Volgens mij is dit geld (letterlijk) verbranden [xx(]!
    Stel: je krijgt 1200 euro voor die scans (oeh, zo veel???[)])
    Vervolgens wordt een beginnertje dat de scans van jou heeft overgekocht ingehuurd voor alle feesten in jullie plaatselijke jeugdhuis. 1 feest per maand dat jij tot dat moment voor €350,- draaide.
    Die inkomsten ben je dus kwijt, op jaarbasis €4200,-
    Ineens wordt het heel aantrekkelijk om die scans te verbranden...[}]
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

excuseer, ik wilde bewerken maar heb per ongeluk een nieuw bericht gepost.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

waar ik voornamelijk last van heb, zijn de jongens met hun goedkope niet klinkende setjes, die ook nog eens ver onder een normale prijs werken. Dat zij dat willen vind ik prima, maar blijf van mijn vaste adressen af..

Gelukkig is de eigenaar van 3 van mijn vaste adressen nogal blij met mij, en er staat dus ook heel zelden een ander (alleen wanneer ik niet kan eigenlijk). Het grote voordeel voor mij is, dat die eigenaar erg veel contacten heeft, en ik er via hem een aantal locaties bij heb, waarvan 3 vast.

Mijn Behringer set is ook niet top of the bill, maar met wat EQ-en krijg je er toch een nette sound uit, waar de prijs ook naar is. Ik vraag niet teveel voor de set, maar ben ook zeker niet goedkoop. En ik krijg keer op keer te horen dat ik absoluut een nette set aflever voor het geld wat ik ervoor vraag. Zo af en toe krijgen die locaties dan ook een leuke korting, want vaste klanten verdienen voordeel vind ik.

Ik blijf dus gewoon actief op mijn locaties, en laat de locaties die 'de concurrent' doet mooi voor wat het is, want als er zo'n setje staat, mag het niks kosten en ben ik niet van plan onder mijn prijs te werken. Ik heb een standaard prijs, waar ik niet veel van afwijk voor nieuwe klanten, pas als ze vaste klant geworden zijn, wil ik wel wat schappelijker zijn met de prijs.

Comment

• Airwave
          • Dec 2005
          • 71

[/quote]
          Stel: je krijgt 1200 euro voor die scans (oeh, zo veel???[)])
          Vervolgens wordt een beginnertje dat de scans van jou heeft overgekocht ingehuurd voor alle feesten in jullie plaatselijke jeugdhuis. 1 feest per maand dat jij tot dat moment voor €350,- draaide.
          Die inkomsten ben je dus kwijt, op jaarbasis €4200,-
          Ineens wordt het heel aantrekkelijk om die scans te verbranden...[}]
          [/quote]

Ik zeg het: je zit met een zéér groot dilemma !
          Airwave S&L
          Cause we are different...

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

waar "wij" IK het hier over hebben zijn volgens mij niet direct de "discoboys" die van hun krantenwijk een leuk muzieksetje aanschaffen en hiermee op kleine verjaardagsfeestjes gaan draaien. Ja hiervan heb ik ook concurrentie maar hierdoor heb ik anderzijds ook inkomsten. zij komen immers ook wel eens inhuren en komen ook wel eens kopen. Het is begonnen met het voorbeeld van Tim, zo'n set voor 300 euro wegzetten is "marktverzieken"!! die "discoboys" hebben hieraan een hobby en zullen op een gegeven moment of stoppen of verder groeien en ook verder willen. Jongens die een set aanbieden met oa. movingheads, jbl geluidsset (5kw) enz. dat zijn diegene die de markt verzieken, want hier staat wel een kwalitatieve set voor een "SCHEET" en DAAR IS NIET TEGEN TE CONCURREREN, want de kwaliteit, (aan apparatuur) is er en de prijs is belachelijk laag. En ja wordt deze set ergens ingehuurd, dan is de verhuurder ook een grote marktverzieker!!
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Niek...
              • Nov 2001
              • 1094

Kunnen we ophouden over dat "verkoop geneuzel"? Dat is een mening van Mac, en iedereen drentelt daar leuk achteraan... Beoordeel zelf hoe JIJ het zou doen [}]
              <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

volgens mij heb ik dat al wel degelijk laten horen hoe ik hieraan werk en wat ik ervan vind. En ergens achteraan lopen,? niet voor mij he??
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Airwave
                  • Dec 2005
                  • 71

sjah, wat kunnen we er aan doen....
                  Airwave S&L

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

helemaal NIETS ...............

als je als serieuze geluidsbedrijf verhuurt KUN je niet tegen die HOBBIEISTEN op die hetzelfde zouden aanbieden voor een veel lagere prijs !

Alleen maar hopen dat er ooit iets fout gaat en die jongens je opbellen van kun je me even helpen ................

Dan lach jij als bedrijf het hardst !

Heb het zelf meegemaakt met een organisatie die feesten doet.

Heeft onder tafel een honkie tonkie drive in neergezet op een feest waar een bepaald budget voor is betaald.
                    ( ik ben te duur )

Maar mij wel bellen om tijdens die avond even wil komen om voor vervanging te zorgen !

Had toevallig tijd ( Kon ook NEE verkopen )maar er naar toegegaan en een gewone rekening gestuurd. ( huur apperatuur en vervoer ) rekening was hoger dan de hele zooi kostte !

Maar uiteindelijk toch een deal kunnen sluiten voor de feesten die hun organiseren !

GOEDKOOP is toch altijd DUURKOOP !

Comment

• Airwave
                      • Dec 2005
                      • 71

Heb je dan mooi voor mekaar gekregen! Klant zal ook wel beseffen dat hij bij jou betere kwaliteit zal krijgen. Ga bij ons plaatselijk jeugdhuis ook proberen te overtuigen om bij mij te komen huren. Nu kunnen ze kleine discobar gratis bij de gemeente huren. Bij mij moeten ze ervoor betalen, maar heb dan ook betere service (beter materiaal en kom het zetten en terug ophalen) wat bij de gemeente niet het geval is.
                      Airwave S&L

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

klanten die naar een ander gaan omdat die ander voordeliger wil niet altijd zeggen dat deze aanbieders slechter zijn hoor, dat wil ik niet zeggen.

Maar er zijn organisatie's die proberen altijd om voor de voordeligste manier te gaan ( wat ook terecht is hebben ze meer winst ) Alleen staan ze er dikwijls niet bij stil wat er gebeurt als er iets misgaat. betalen ze achteraf iets meer kosten dan dat het feest naar de klote is en de persoon in kwestie gedupeerd is !

Zeker de jongeren verenigingen.

Die organiseren disco's voor de jongeren en kunnen de spullen gratis van de gemeente krijgen ! Mooi meegenomen toch ? Ze moeten het wel zelf halen en brengen opbouwen en afbreken maar toch hebben ze die kosten verdient !

Tijdens de avond gaat het een en ander kapot maar ze kunnen niet aankloppen bij de gemeente ( die zijn lekker dicht ) toerledokie !

en nu ?? laten we toch maar even bellen naar dat ene bedrijfje die zo duur was !

MEestal kunnen ze 2 antwoorden verwachten of NEE of JA met een normale rekening !

Comment

• timleurink
                          • Mar 2005
                          • 121

Zoals ik al eerder zei is het bij ons hobby matig begonnen. Op het moment hebben we een volle agenda en verdienen we er leuk geld mee. En ja ook deze lage prijs kan bij ons uit. We worden zelfs aan de andere kant van Nederland ingehuurd omdat wij alsnog goedkoper zijn.

En vaste klanten blijven ons niet huren om de lage prijs, maar om de goede kwaliteit die zij krijgen.
                          Ik denk dat na 7 jaar ervaring een dj goed kan inzien of het feest geslaagd is of niet. En natuurlijk word er altijd met de klant over het feest geevalueerd.

Ik vind de meesten hier nogal zeer negatief lopen praten. Marktverziekers worden we genoemd. En wanneer we in de problemen zouden zitten hier goed gebruik van proberen te maken.
                          Toevallig hebben wij een hele goede band met euro train. Deze drive in show draait o.a. voor satis & fy. Hij heeft zijn vaste klanten, en ziet ons dus absoluut niet als concurrentie.

Ik denk dat wanneer je goedkopere drive in shows als concurrentie gaat zien.. Zoals jullie ze noemen disco boys met dap setjes of de marktverziekers. Je moet gaan kijken naar je eigen kwaliteiten.
                          Misschien levert een dap dj een betere kwaliteit voor een lagere prijs.. Dan is de keuze voor de klant als snel gemaakt..

Groeten Tim

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

en weer gaan we door over hetzelfde, de hobbyisten met een "dap-piezo" setje. Maar jongens dat is toch geen concurrentie?? Lees de rest eens door, want er zijn genoeg jongens die wel met goede apparatuur komen voor een "snot" prijs. DAT IS CONCURRENTIE en aan het overige kun je op een gegeven moment alleen maar verdienen, zoals mephisto al aangaf in zijn voorbeeld.

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

Als een jongetje met DAP Piezo voor 25 euro jouw klus afpakt die bij jou 200 kost vindt je dat geen concurentie maar het is wel MARKTVERZIEKING dat jou je boterham kost !

Dus wordt dat jongetje langzaam toch je concurrent ondanks dat hij geen vergelijkbaar setje heeft.

Ik kan je zeggen sinds dat alle Bmerken met een heel stuk fatsoenlijker spul op de markt komt gaat het bij de PRO merken in de verhuur een heel stuk minder hoor !

Ik verhuur mijn JB setje ook meer als mijn Master want het is goedkoper en de klant is het een stuk goedkoper en een bout van dat Master beter klinkt.

Als het zo door gaat met de Bmerken wordt er in de toekomst echt wel een groot serieus evenement met DAP of JB gedaan !

Deze merken gaan steeds beter presteren !

En het is een bout voor een bruidspaar dat op hun feest een drive in staat van 1000 euro met top kwaliteit of een van 250 euro met dap speakers !

Drive i n wordt niet geboekt omdat die een duur betrouwbaar systeem heeft hoor meer om de persoon die er achter staat - financieel aantrekkelijki is en er een leuk feestje maakt .

Dat is op dit moment voor een drive in belangrijk.

Het is een bout voor de klant dat hun cdtje in een JB zit of een Pioneer als het maar afgespeelt wordt !

De serieuzere klanten die grote evenmenten organiseert hebben toch een vaste verhuurder waar ze mee samenwerken ! die zullen niet ff naar een beun gaan met DAP of anders.

Maar de grote bedrijven willen ook steed minder kosten maken ,zodat jij als verhuurder ook met de prijs omlaag moet alleen kunnen er veel niet omdat voor iedereen de lasten omhoog gaan !

Comment

• Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

ja maar een dap setje trekt geen 500 man!! en zal dus niet snel op een dergelijk schoolfeest staan!! En over het setje wat jij aanhaalt met een verschil tussen 25 en 200 euro, daar kun je zelf iets aan doen, bekijk mn andere posts maar eens. Wees creatief. Maar zo'n set als Tim aandraagt, en ik ken het setje en weet waar zij draaien, dat zijn wel de marktverziekers. Want komop Tim: jij kunt mij niet wijsmaken dat jullie goed verdienen wanneer jullie met 4 man voor 300 euro staan. Reken eens om per persoon per uur. Dan de afschrijving, de transportkosten, de boekhouding, de cd's, enz. Daar kun je niet veel van overhouden. of jullie hebben iets dat de rest van de wereld nog niet heeft. En dan draag jij ook aan dat jullie worden gehuurd voor de kwaliteit en niet de prijs?? ja dag, ik heb ook feesten gedraaid waar jullie nu staan en ik vroeg echt wel iets meer hoor voor een vergelijkend setje!!

Comment

Working...