Alweer prijs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

citaat:Geplaatst door som

wat mij stoort is dat de jongeren die komen vragen hoe ze er "tussen" moeten komen diverse adviezen krijgen.
    meestal in de trend van kijken en leren biedt jezelf maar gratis aan en vraag lage prijzen voor je spullen.
    maakt ie dan opeens een vlucht en veranderd in een serieuze in-de-wegloper word ie bestempeld als marktverzieker,
    en das typysch nederlands, eers vertellen hoe het moet daarna zeuren[V]
    Daar is al een topic over, over je eigen concurrentie opleiden enz enz.

Maar hoever kun je gaan? Zou ik nu geen stage meer mogen lopen bij een verhuurbedrijf omdat ik in de toekomst misschien een concurrent zou kunnen worden?

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

het is niet dat ik het niet begrijp maar voor 300 of 400 zo'n set als hierboven genoemd neerzetten kan ik NIET doen hoor !

Als diegene dan beweert dat hij ermee wel mee kan rondkomen vindt ik het een beetje vreemd verhaal er gaat zowieso als eerste BTW vanaf ! daarna de transportkosten, eventueel een extra mannetje plus je eigen uren die er in zitten afschrijving van je spullen , gebruik ervan enz enz.

Als je een project heb bij een vaste klant die op zijn minst 20X is kan ik er mss nog een beetje mee ingaan ! Voor vaste klanten heb je immers toch wel andere prijzen !

Maar goed, ieder het zijnde. Gelukkig heb ik er geen last van ( mijn klanten gaan niet vreemd ! )

Maar het is wel klote als er ooit een vaste klant vertrekt omdat ie minder wilt gaan uitgeven en meer produkten wil hebben !

Comment

• Ahmed Al Dayri
        • Oct 2005
        • 354

Maar stel jullie eens voor.

Ik heb een drive-in show, leuke spullen, en puur voor de hobby, doe het gewoon omdat ik het leuk vind.

Als ik de volle hap vraag, heb ik 5 klanten
        Als ik (ver) onder de normale prijs zit krijg ik een stuk of 20.

En nogmaals, ik vind het leuk, en hoef er niet me brood voor te betalen etc etc.

Zo was ik vroeger wel, totdat ik gewend raakkte aan feestjes geven en erachter kwam dat ik zowat voor niks werkte.[B)]

Comment

• Niek...
          • Nov 2001
          • 1094

citaat:Geplaatst door timleurink

Volgens mij snap jij er vrij wijnig van! De klanten krijgen bij ons ook continue kwaliteit voor een lage prijs en eveneens eens een stabiel bedrijf....Ik denk dat jullie het eens anders moeten gaan bekijken en niet steeds over marktverziekers spreken.
          Tim; de prijs van een product/dienst bij ieder bedrijf is een optelsom van de kosten, in relatie gebracht tot de marktwaarde.

Voorbeeldje van jullie (geschatte) kosten:
          EUR 300,- inclusief BTW is EUR 252,- excl.
          Huur geluidsinstallatie: 200,-
          Huur 4x scan: 60,-
          Huur 4x Mac: 175,-
          Huur truss/statieven/rook: 75,-
          Huur 16x par: 75,-
          Huur DJ set: 75,-
          Aanschaf CD's + administratiekosten: 50,-
          Huur transport + 50 km's: 75,-

Kale huur is al EUR 785,-. Huur DJ meubel, kabels, krachtblok, en jullie EIGEN UREN (pratende over een bedrijf!!!) niet meegerekend. Natuurlijk is eigen apparatuur goedkoper, natuurlijk werken veel DJ's met illegale CD's, natuurlijk hanteer je setprijzen en beloon je herhalingsboekingen, etc. Dat jullie vraagprijs totaal niet in relatie staat tot de markwaarde lijkt me duidelijk, en daarmee dat jullie jezelf ook ooit eens tegen zullen komen. Klein - laatste - voorbeeldje: leerlingen van een school boeken jullie weer, willen exact zelfde show als voorgaande keer. Maar jullie hebben een dubbele boeking en moeten versterkers, Mac's, parren en truss e.d. gaan inhuren. Verdienen jullie nog wat? En dan gaat er nog geen lampje o.i.d. kapot...

Natuurlijk; ik gun jullie het allerbeste, maar moet blijven glimlachen om je bewering dat mensen voor de kwaliteit blijven boeken (en niet vanwege de prijs). Ik wacht eigenlijk op je prijsverhoging naar EUR 600,- en kijken hoeveel trouwe klanten je overhoudt.

Allemaal goede feestdagen!
          <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

citaat:Geplaatst door timleurink

Volgens mij snap jij er vrij wijnig van! De klanten krijgen bij ons ook continue kwaliteit voor een lage prijs en eveneens eens een stabiel bedrijf.
            Als we even kijken naar scholen, wie is dan volgens jou de klant? Misschien was het vroeger de directeur, maar tegenwoordig is het de jeugd die de feesten organiseren en de drive in show dus uitzoeken.
            Als je eenmaal GOEDE KWALITEIT levert zullen ze voor jou drive in show kiezen, daarnaast is de lage prijs natuurlijk ook nog eens een voordeel.
            Ik denk dat jullie het eens anders moeten gaan bekijken en niet steeds over marktverziekers spreken.

Groeten Tim
            zeker van? vraag volgende keer een NORMALE prijs en je bent gegarandeerd de job kwijt aan iemand anders (die ook BEWEERT kwaliteit te leveren)

Comment

• timleurink
              • Mar 2005
              • 121

Ja je bent inderdaad je job dan kwijt, en waarom? Omdat de klant op zoek is naar een laag tarief, 300 of 600 euro is nog wel een heel verschil.
              Tegenwoordig zijn er scholen die zelf apparatuur aanschaffen en geen drive in show nodig hebben.
              Jullie praten of er een groot evenement wordt gegeven waar alles piek fijn moet zijn geregeld.
              En of jij nou showtech heads + controller of martin + licon hebt kan een klant ( met de feesten die wij doen ) niets schelen.
              En ja ik kan van ons zeggen dat wij kwaliteit leveren.

Daarnaast krijgen wij regelmatig opdrachten van collega's die ook online zijn in dit forum die maar al te blij zijn met de lage prijs die wij hanteren als we een klus overnemen en ook dan nog proberen de prijs lager te krijgen????

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

tim, kom op zeg laten we dan maar met feiten gaan gooien, Ik heb eerder op het bonhoeffer gestaan in enschede, hiervoor nam ik mee een set geluid: 2*2,5kW, 16 parren, 4 scanners, strobo, rook enkele kleine effecten, 9 meter truss en decoratie bijpassend aan het thema, oa sneeuwpoppen, kerstman bij kerst.En 2 maal danspodia. Hier kwam ik met twee, een enkele keer met drie man. Setje kostte dan om en nabij de 450 ex. Heb ik zeker 10 feesten achter elkaar gedraaid. Totdat ik te horen kreeg dat het te duur werd, achteraf gezien dus vanwege jullie!! Want het volgende feest wat na mij kwam was met jullie! En reken maar dat het om de prijs ging en niet om het feit dat jullie wel kwaliteit leveren en ik niet.
                En hetgeen jij aandraagt over showtec, martin enz. nee dit maakt niet uit voor de klant, maar bekijk bovenstaande berekening en ja dan zal er idd een klein verschil tussen een martin movinghead zitten en een showtec maar jullie prijs blijft aan de absurde lage kant en dat kost andere klanten, maar niet om jullie kwaliteit maar puur om de prijs. En dat jullie wel uitkomen met deze prijzen en er aan verdienen, laat ons dan ook eens meegenieten en til een puntje van de sluier zodat wij als bedrijf-houdenden ook kosten kunnen drukken. Want belasting, afschrijving, boekhouding, eigen brood enz. moeten we allemaal betalen.
                En na een simpel rekensommetje moeten jullie echt wel heel veel feesten hebben om die apparatuur te betalen. (movingheadje: 2100 euro/300=7*4 = 28stuks) en dan heb je pas 4 movingheadjes, nu de rest nog &gt;28keer en dan spreken over hobby?
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• timleurink
                  • Mar 2005
                  • 121

Ik zeg ook niet dat jullie geen kwaliteit leveren absoluut niet, maar ik heb het idee dat jullie denken dat de klanten alleen blijven om de lage prijs. De klant kijkt echt wel naar kwaliteit en de prijs komt op de 2e plaats.
                  Als de kwaliteit niet goed is maar de prijs is wel laag blijft de klant echt niet, geloof mij.

Comment

• Airwave
                    • Dec 2005
                    • 71

Oeff, dikgegeten van de kerstmenu's, moet even bekomen .

Tim, je zou ons een groot plezier doen door even een rekensommetje te geven van jouw 300 euro. Dus een opsomming van al je kosten die je die avond gemaakt hebt. Als je er in slaagt om met zo een set een bepaald bedrag als winst over te houden wil ik dat zeker weten [:0]. Ik denk dat velen dat wel willen weten...[?][?][?]
                    Airwave S&L
                    Cause we are different...

Comment

• Airwave
                      • Dec 2005
                      • 71

Kan dit niet gewoon op het forum? Dan kan iedereen meekijken en discussiëren.
                      Airwave S&L

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

Natuurlijk kiezen de klant juist de laagste prijs.

Maar ALS bedrijf voor 300 of 400 dergelijke set te gaan neerzetten in BTW met 2man personeel erbij vindt ik gewoon knap !

Ik wil ook wel eens de rekensom van kosten achter dit plaatje zien !

Gewoon hier op het forum !

Gooi je boek open en leer ons dan maar hoe ik geld kan gaan verdienen !

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

citaat:Geplaatst door Ahmed Al Dayri

citaat:Geplaatst door som

wat mij stoort is dat de jongeren die komen vragen hoe ze er "tussen" moeten komen diverse adviezen krijgen.
                          meestal in de trend van kijken en leren biedt jezelf maar gratis aan en vraag lage prijzen voor je spullen.
                          maakt ie dan opeens een vlucht en veranderd in een serieuze in-de-wegloper word ie bestempeld als marktverzieker,
                          en das typysch nederlands, eers vertellen hoe het moet daarna zeuren[V]
                          Daar is al een topic over, over je eigen concurrentie opleiden enz enz.

Maar hoever kun je gaan? Zou ik nu geen stage meer mogen lopen bij een verhuurbedrijf omdat ik in de toekomst misschien een concurrent zou kunnen worden?
                          dat is uiteraard een lastige beslissing,
                          vaak zijn de goedkopere jongens niet bewust bezig goedkoop te werken,
                          ze beginnen voor weinig,groeien door met de spullen en zijn dan min of meer onbewust te goedkoop.
                          en probeer maar eens bij een klant die je altijd voor een laag bedrag doet en die de groei heeft meegemaakt met een redelijke prijsstijging aan te komen.
                          en je oude spullen heb je niet meer dus terug is ook geen optie[}]
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• j@ns
                            • Apr 2005
                            • 93

Jongens, Jongens, Jongens...............

We hadden het toch over serieuze klanten?

Ik vind een school/instituut die met een dubbeltje op de 1e rang wil zitten geen serieuze klant, want daar komen jullie steeds op terug.

Zowiezo een drive-inn is altijd kritisch omdat er veel beginnende drive-inns tussen zitten zwart óf wit. dus je moet serieuze klanten vinden die met jouw een contract wil opstellen en dat gebeurt met vertrouwen, en ja dat gebeurd niet zo vaak dus moet je je activiteiten uitbreiden.

Trouwerijen etc. met een dergelijk budget dat zijn de potentiéle klanten waar je je op moet richten, die willen nl niet door een of andere jan lul die t voor 150.- minder doet de hele trouwerij laten verzieken...

Kortom "klanten" zonder budget moet je helemaal niet interessant vinden, heb je je alleen maar jezelf mee.

m.vr.gr. j@ns

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

nee de discussie die hier loopt gaat over het feit dat er wordt beweert dat er voor een zeer laag budget een dergelijke set kan worden neergezet en dan ook nog "goed verdienen"!! Tim je reageert wel maar echt antwoorden komen er niet, je valt een beetje in herhaling, "eerste en tweede plaats" van keuzes die er worden gemaakt. Ik heb jou een duidelijk voorbeeld gegeven uit de praktijk die betrekking heeft op ons beide, Ik zette een degelijke set neer voor een X bedrag, jullie komen met een X-je bedrag, DUIDELIJK veel lager, en kwijt ben ik mijn klant. Dan wordt er toch wel degelijk naar de prijs gekeken?? En zoals ik al aangaf, wij zullen ook wel kwaliteit hebben geleverd, immers je wordt niet 10 keer geboekt als je rommel levert. En dan is jouw laatste zin: "Als de kwaliteit niet goed is maar de prijs is wel laag blijft de klant echt niet, geloof mij." Je draait dingen om, we hebben het juist over kwaliteit voor een "rot-op" prijs. En dat is wat mij stoort, want je beweert dingen, zoals kwaliteit leveren en een lage prijs en goed kunnen verdienen. Nou dan nogmaals de vraag waar een groot aantal forumleden graag antwoordt op wil. Geef ons ook DE TIP zodat wij ook voor zulke prijzen kunnen komen en geld kunnen verdienen, dan hebben wij binnenkort heel veel tevreden klanten!!! Al is het alleen al om de prijs. Dus zet hier eens een kostenplaatje neer van jullie show. vriendelijke groet, jorrit
                              oja allemaal een gezellig kerstfeest!!
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Airwave
                                • Dec 2005
                                • 71

Een mooie samenvatting van Tfproductions!

Nu is het alleen afwachten op het kostenplaatje, dus Tim, je weet wat je te doen staat!
                                Airwave S&L

Comment

Working...