Alweer prijs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Airwave
    • Dec 2005
    • 71

In onze sector valt er wel degelijk geld te verdienen [8D].
    Moest iedereen nou eens vragen wat ze moeten vragen...
    Airwave S&L
    Cause we are different...

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

en daar gingen onze schoolfeesten, ik ben dus wel beroepsmatig bezig en moet wel elke maand mn huur betalen, maar tegen deze prijzen kan ik dus niet op. Ik weet waaraan ik een aantal feesten ben kwijtgraakt en dat mag dus rustig worden benoemd met "marktverziekers" waar haal je het geld ook vandaan om met zo'n set voor 300 euro te komen draaien, dan moet je wel heel veel feesten hebben om dit setje te kunnen bekostigen.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Het ergste is dat je er weinig aan kunt doen !of zal ik zeggen HELEMAAL NIETS!

Als mijn buurjingetje van 14 een goede geluids-set koopt en deze verhuurt voor 5 tientjes is hij aan een kant slim bezig maar als hij een keer problemen heeft staat ie mooi voor joker !

En een hoop meer schade als verdiensten !

Het leukste is dat je daar pas achter komt als het zover is .......

Je kunt niemand bellen om het op te lossen want meestal kopen ze bij zo'n discoboer die geen 24uurs service heeft , je geen vervangende spullen geeft bla bla Avond naar de klote klant ontevreden !

Dit kan natuurlijk ook bij een pro gebeuren maar die zijn meestal wel voorbereid op dergelijke momenten ( ikke wel tenminste ) zeker als ik een eindje van huis ben !

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

citaat:Geplaatst door timleurink

Ja jullie hebben gelijk het is inderdaad aan de lage kant, wij zijn hobby matig begonnen. Deze prijs is dus inclusief op en afbouw.
          Tja en de markt kapot maken weet ik niet. Concurrentie heb je altijd maar als jou klanten tevreden zijn zullen ze gewoon bij je blijven.
          NIET juist! en met dergelijke prijzen weet je niet of je klanten tevreden zijn over de geleverde dj-prestaties of jullie ALLEEN MAAR blijven inhuren omdat jullie gewoon schandalig goedkoop zijn...

Comment

• j@ns
            • Apr 2005
            • 93

Het is ook hoe je zelf de deal wel/niet afsluit....

als je goed luistert naar de wensen van de opdrachtgever kan je misschien ook wel met wat minder materiaal aankomen zetten wat waarschijnlijk net zo kwalitatief klinkt en eruitziet als de potentiéle "marktverzieker"

het is wel erg gemakkelijk om te zeggen dat diegene die met de prijs eronder gaat zitten, dat die per defenitie gewonnen heeft, prijs is niet alles.

tuurlijk zijn er scholen etc. die er voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. in dit soort gevallen, als er een regelmatige vraag is, schaf je dan toch ook een dapsetje etc. aan? heb je iig je cashflow en kan je voor dezelfde prijs de order pakken. mocht er geen regelmatige vraag zijn, dan is het ook geen potentiéle, serieuze klant.

ik snap dat velen hier hun paradepaardje qua systeem willen presenteren maar als dat niet de vraag is moet je je aanpassen of je verlies nemen.

m.vr.gr. j@ns

Comment

• Airwave
              • Dec 2005
              • 71

Dat is nu juist het probleem. Die mensen verhuren zelfs hun dap set aan een veel te lage prijs. Zo kun je als bedrijf zelfs je dapsetje niet kwijtgeraken aan een deftige prijs. Ik heb tot nu toe ook goedkope prijzen gehanteerd, maar na een tijd krijg je het gevoel dat je voor niks werkt, dus prijzen zijn de laatste tijd ook de hoogte in gegaan. Tegenwoordig kom je ook niet vlug een organisatie tegen die een budget van 1000 euro ter beschikking stelt. Voor de schoolfuiven moet het steeds goedkoper en goedkoper, om een zo groot mogelijke winst te bekomen. Maar de meesten vergeten dat het grotendeels van de dj (en de installatie)afhangt of je volk blijft of niet. En dan zijn er ook nog de bemoeizieke leerkrachten [xx(]. Zopas nog een klus kwijtgeraakt: leerkracht had achter de rug van de leerlingen dj geboekt en leerlingen hebben totaal geen inspraak meer. Ga toch nog een paar pogingen doen om klus binnen te halen [}] (prijsbedinging)
              Airwave S&L

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

jep, iedereen wil graag veel feesten hebben, zodat er mooie en heel veel foto's op hun sites kunnen worden gezet, tenminste dat idee heb ik. Het hele drive-in gebeuren heb ik daarom ook grotendeels aan de kant geschoven. Zo nu en dan nog wel eens een schoolfeestje maar dan alleen voor mijn prijs. Ik heb nu 2 setjes van mn drive-in gemaakt met beide een dubbele cd-speler, mixer, mic. en versterker met een stel speakers. Kom ik brengen bij de klant aansluiten en ze doen het maar lekker zelf. EVT een stel cd's erbij, klaar. En hebben ze niet iemand die het kan of wil bedienen, dan gaat er een cd wisselaar in en klaar. Hiermee kan ik wel een paar stuivers verdienen en ben zelf op pad voor een leuke goed betaalde klus of mee met een band. Dan heb ik zelf het idee dat ik wat overhou voor het werk ik dan doe. En niet moet denken als me nu iets gebeurd met de apparatuur dan moet ik bij die 300 euro zelf geld bijleggen.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Airwave
                  • Dec 2005
                  • 71

Is daar dan vraag naar? Zijn er klanten die tevreden zijn met een cd-wisselaar? Hmm, ik dank het niet echt (alle, hier in België toch niet.

Als ik het goed begrijp verhuur jij dan ook cd's. Nog nooit problemen mee gehad dat je ze kapot terugkrijgt [xx(]?
                  Airwave S&L

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

ja heb hier regelmatig een verjaardagsfeestje, bedrijven uitje, verenigingsdag enz. waar wel vraag is naar achtergrond muziek maar niet het geld voor over is om er de hele dag een dj voor neer te zetten. En nee ik heb nog nooit kapotte cd's weer gekregen. Maar idd bij een schoolfeest is een wisselaar niet goed of geaccepteerd. maar door deze klusjes te doen ben ik toch nog enige concurrentie tegen de allom bekende drive-inn shows die met hun dap-setjes voor een prikkie komen spelen. En zo blijf je bezig naar oplossingen zoeken

Comment

• Niek...
                      • Nov 2001
                      • 1094

citaat:Geplaatst door timleurink

... Concurrentie heb je altijd maar als jou klanten tevreden zijn zullen ze gewoon bij je blijven.
                      Tim, no offence, maar vraag een reële prijs voor deze set (min. EUR 600 excl. BTW ofzo), en dan kijken hoeveel er trouw blijven...Bij iedereen onder de prijs gaan zitten en veel feesten hebben is niet moeilijk. Een nette prijs én een volle agenda wordt een ander verhaal
                      <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

HELEMAAL mee eens! Maar dat wil dat soort mensen maar niet snappen...
                        Trouwens, diegene die die set voor dergelijke prijs (of NOG goedkoper) aan hen verhuurt zijn al even -of nog meer- schuldig (vind ik)

Comment

• Airwave
                          • Dec 2005
                          • 71

citaat:Geplaatst door Tfproductions

ja heb hier regelmatig een verjaardagsfeestje, bedrijven uitje, verenigingsdag enz. waar wel vraag is naar achtergrond muziek maar niet het geld voor over is om er de hele dag een dj voor neer te zetten. En nee ik heb nog nooit kapotte cd's weer gekregen. Maar idd bij een schoolfeest is een wisselaar niet goed of geaccepteerd. maar door deze klusjes te doen ben ik toch nog enige concurrentie tegen de allom bekende drive-inn shows die met hun dap-setjes voor een prikkie komen spelen. En zo blijf je bezig naar oplossingen zoeken
                          Hmmm,niet slecht bekeken eigenlijk, zo had ik het nog niet bekeken, misschien ideetje om hier ook eens toe te passen []
                          Airwave S&L

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

"shit" ik ook met mn grote mond, heb ik weer eens een goed idee, plaats ik hem zodat iedereen dit kan toepassen!! Haha, dus jongens dit werkt niet, niemand wil zoiets!! Maar zonder gekheid, ik heb hier een aantal makkelijke sets die door vrijwel iedereen te bedienen is en bijna "hufter" proof. En hier is best wel vraag naar, maar dit verhuur ik echt niet voor 50 euro hoor! Ik reken een nette prijs waar ik mee uit de voeten kan en de klant het idee heeft ook een nette prijs te betalen voor hetgeen hij krijgt, .. en dat krijg ik regelmatig te horen. Maar hier staan dan geen stoffen kasten met een piezo en een bekabeling om bij te huilen. Dit zijn degelijke componenten met een nette uitstraling.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Sorry, hoor, maarrreh, :

Eigen schuld Dikke Bult.
                              De heftigste concurrentie in mijn gedeelte van de markt heb ik van jongens die met 2e hands materiaal van de concurrent zijn begonnen, de afgetrapte ouwe w-bin-sets. Voor een krantewijk-prijsje gekocht, in de avonduren wat bijgeverfd, stekkers uit de OuweMeukBak van de toenmalige concurrent ( waarom zou je een kapotte plug weggooien als je m ook verkopen kunt voor 1 gulden!!!) en draaien maar. En het vediende geld stevig investeren, en er steeds betere en nieuwere spullen voor kopen...

Eerst onder de prijs, toen (met het verdiende geld) iets minder onder de prijs, en nou huilen ze als er iemand opstaat en met een DAP-setje, ach laat ook maar...

Had die ouwe troep in de brand gestoken, de speakers op voorraad gelegd, en de concurrent had wel moeten huren bij jou. Maar nee, we zijn allemaal zo slim om er verkoop bij te gaan doen. En onze eigen concurrent ermee op te richten, en je eigen markt te verzieken.
                              Want het systeem dat je vandaag verkoopt is een verhuurklant minder voor morgen...

Comment

• Airwave
                                • Dec 2005
                                • 71

stel:
                                Je hebt 4 scans van JB Systems die nog perfect werken. wegens uitbreiding van het klantenbestand kies je ervoor om 4 scans aan te kopen van een beter merk (bv Martin Mx4), wat meer uitstraling geeft naar je klanten toe. Moet je dan die 4 scans van JB (die nog perfect werken!) op de brandstapel gooien? Volgens mij is dit geld (letterlijk) verbranden [xx(]! Van die scans kun je nog een mooi sommetje krijgen, waardoor je Martin scans dan weer goedkoper uitkomen. een groot dilemma volgens mij....[B)]
                                Airwave S&L

Comment

Working...