DJ Sleeve

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marc
    • Nov 2001
    • 69

    #1

    DJ Sleeve

    Ten eerste, ik start dit topic beslist niet om reclame te maken!

    Vandaag heb ik een mailing ontvangen over de dj sleeve.

    Het zou gaan om een kunststofhoesje die de vervanger zou betekenen voor de cd doosjes (jewel case), kortom zoiets als de plastic bescherm hoesjes voor je vinyl platen.

    Het zou een ruimte besparing van 75% opleveren en in gewicht 60%.
    Aangezien ik nu telkens met 4 cd kisten loop te zeulen en telkens weer de ruimte moet vinden om deze ergens neer te zetten. is dit misschien wel iets voor mij.

    Nadeel: de hoesjes zijn groter dan de normale cd doosjes, dus ik kan mijn huidige cases weg doen.

    Mijn vraag: Wie is bekend met dit of andere degelijke opberg systemen.
    Wat is jullie ervaring met dergelijke produkten. Werkt het prettig in de praktijk?

    Met vriendelijke groet,

    Marc




    Binnenkort weer een nieuwe site....
  • timmel
    • Sep 2004
    • 111

    #2
    Het bespaart wel veel ruimte maar ik vind het niet zo handig. Je moet je hoesjes kopiƫren en verknippen en je kunt niet vanaf de bovenkant zien welke cd het is. Je moet dus echt door je cd's "bladeren". Als je dan een keertje een cd hebt verstoken dan zoek je je de pleuris. Voor mij is dat een bron voor ergernis. 3 cd's niet vinden die ik wil draaien en mijn avond is grotendeels naar de k*t.
    niet genoten is altijd mis

    Comment

    • Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

      #3
      Ik zie wel sommige DJs dit gebruiken: plaatsbesparing is natuurlijk enorm!

      Handig das wat anders: vergelijk het met singles: die zijn net iets te klein om confortabel in te bladeren (of komt dit omdat ik met platen heb leren draaien?). En aan de achterkant van een full CD kan je gemakkelijk de CD in kwestie vinden...

      Enfin een hoop voor en nadelen, het een al subjectiever als het andere

      Comment

      • luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

        #4
        heb al jaaaren m'n cd's in dergelijke hoesjes steken: idd enorm plaatsbesparend (al zeul ik nog steeds 3 Ć  4 koffers mee op deze manier).
        Ik versnij gewoon de originele hoesjes, nikske te copiƫren , omdat ze daar waarschijnlijk de rest van hun leven in blijven.
        Verder zijn m'n cd's op een bep. manier gerangschikt zodat ik bijna uit het hoofd en in 't donder alles terugvind.

        Comment

        • luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

          #5
          mijn hoesjes zijn wel even groot als de cd-single en passen dus WEL in een reguliere cd-koffer.
          koop ze per 1.000, dacht aan 1.5 bef/stuk

          Comment

          • zjeten
            • Mar 2003
            • 331

            #6
            Ik draai ook met zo'n goesjes en ik vind alles perfect terug.
            Wat ik wel doe is zoals bij vinyl. Het hoesje schuin zetten en het nooit uithalen.Alles blijft mooi op zijn plaats. De originele hoesjes versnij ik.
            Ik vind het super handig en heb geen nadelen met iets niet terug vinden.Gewoon eventjes aanpassen aan de hoesjes.
            mvg
            jeffrey

            Comment

            • discomidway
              • May 2005
              • 140

              #7
              Lijkt me handig maar wie zegt dat over 20 jaar die dingen nog te krijgen zijn als da nie meer is ben je mooi de l*l
              zeg maar zit je met een half systeem....

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Wie zegt dat over 20 jaar de CD nog bestaat, of anders in ieder geval de huidige standaard Jewel-cases????????

                Comment

                • luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

                  #9
                  citaat:Geplaatst door zjeten

                  Wat ik wel doe is zoals bij vinyl. Het hoesje schuin zetten en het nooit uithalen.Alles blijft mooi op zijn plaats. De originele hoesjes versnij ik.
                  Ik vind het super handig en heb geen nadelen met iets niet terug vinden.Gewoon eventjes aanpassen aan de hoesjes.
                  mvg
                  jeffrey
                  ...vergeten te zeggen. doe net hetzelfde. NOOIT hoesje er helemaal uit en NOOIT iemand "even naar je cd's laten kijken"

                  ...weet trouwens iemand waar je ze in 't groot kan kopen in Belgiƫ?
                  Let wel, ik gebruik NIET die die je in Free Record Shop of Extrazone vindt.

                  Comment

                  • pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

                    #10
                    Bij die nieuwere hoesjes kan je de inlay van de cd orgineel laten,ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het cd't ook niet in hetzelfde hoesje gaat als de inlay maar in een apart vakje.Ik werk met die andere kleinere hoesjes en verknip dus mijn inlays.Let wel op dat je de cd niet tegen het papier laat komen met de onbedrukte kant want dat kan op den duur schade aan je cd's geven
                    master-qsc en de rest

                    Comment

                    • Marc
                      • Nov 2001
                      • 69

                      #11
                      Moderator ik weet niet of het mag,
                      maar om even te laten zien waar ik het over heb, hier de link van het desbetreffende produkt. www.djsleeve.nl
                      Binnenkort weer een nieuwe site....

                      Comment

                      • Robert
                        • Aug 2000
                        • 630

                        #12
                        Lijkt me erg handig! 20 jaar vooruit denken is praktisch als je een hypotheek afsluit of pensioen opbouwt, maar in dit geval lijkt het me wat overdreven

                        Comment

                        • axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

                          #13
                          citaat:Geplaatst door luc2366
                          ...weet trouwens iemand waar je ze in 't groot kan kopen in Belgiƫ?
                          Let wel, ik gebruik NIET die die je in Free Record Shop of Extrazone vindt.

                          Op computerbeurzen koop je ze per 1000 aan 10 euro.
                          En bij grotere hoeveelheden nog eens stuk goedkoper.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                          Comment

                          • maarten geurts
                            • Dec 2004
                            • 53

                            #14
                            Ik gebruik die sleeves alleen voor de cd`s die ik niet elke keer gebruik. Oude verzamel cd`s ed. De nieuwe cd`s die ik op het moment veel gebruik heb ik in een jewel case in een apart koffer zitten. Scheelt ook een hoop gesjouw.

                            Comment

                            • Dj Jasper
                              • Apr 2003
                              • 82

                              #15
                              Hoe zit het eigenlijk met de beschadigingen op de cd zelf? Maken jullie dan een reservekopie ofzo?

                              Comment

                              Working...