DJ Sleeve

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #16
    Beschadigen valt reuze mee !! , je moet wel even opletten dat er geen vuil in het hoesje komt, maar ik gebruik het al 12 jaar en heb nog nooit ergens last van gehad!

    Ik moest ook erg lachen dat ze dit een "nieuwe uitvinding" noemen


    Over het opzoeken van cd's het volgende, ik sorteer op stijl, en/of op jaartal!
    Dus feest muziek bij feestmuziek en zelfde voor trance,techno,hard style,jump,top40,nederlands enz. alles heeft ze eigen plek.

    Met een Dymo label machiene maak je stickertjes zoals "trance 10/2004" , of "feest 8/1999" , "top40 2/2005" enz enz, deze stickertjes plak je rechtsboven op het hoesje en je vind alles in no time....
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4516

      #17
      Ik speel alle nummers uit mijn hoofd. Scheelt enorm opzoeken. Het orgineel zit thuis in de PC als .DOC file
      lekker belangrijk!

      Comment

      • foxy music
        • Oct 2004
        • 23

        #18
        Je moet er even aan wennen,maar het werkt verrekte makkelijk,alleen voor die 3en 4 box cd's zijn ze niet zo makkelijk.
        ik sjouw op een avond 4 van deze koffers mee,en ik heb ruim 1000 cd bij.
        patrick

        Comment

        • koenvc
          • Apr 2004
          • 19

          #19
          Zelfde verhaal hier, (bijna) alles in plastic hoesjes, enkel de meeste 4 dubbele cd's en cd's die mij te waardevol zijn blijven in hun originele jewel case. In dikte kunnen er ongeveer 3-4 cd's in de plaats komen van 1 gewoon doosje... Nadeel is wel: cd koffer is loodzwaar, ik zeul namelijk geen lucht meer mee. En ik heb veel minder last van beschadigingen want een zacht hoesje kan geen krassen maken in een cd, een jewel case echter wel. In 1 oogopslag zien welke cd het is kan wel niet meer maar da's geen probleem als je genoeg met je muziek bezig bent, dan weet je alles toch blindelings zitten. Alle cd's blijven trouwens altijd op dezelfde plaats zitten, geen problemen meer met cd doosjes die vallen, die gebroken zijn, die minder handig zijn in 't schuin zetten...

          Comment

          • Robbieboy
            • Jun 2005
            • 1

            #20
            Ik doe zelf ook al jaren mijn cd's in plastic hoesjes. De mat komt redelijk overen met een cd-doosje. De voorinlay past er zonder meer in. De Achterinlay vouw ik ongeveer 2 cm om en dan past hij ook. Maar waar ik achter gekomen ben is dat als je je koffers rechtop vervoerd, (dan liggen je cd-s dus plat op elkaar) en er zit bijvoorbeeld een zandkorreltje tussen dan krijg je door het bewegen van de cd's in de koffer een keurig "rondje" op je cd. Hierdoor kan hij dus gaan overslaan. Daarom heb ik al mijn hoesjes een kwart slag gedraaid (dus met de open zijde naar rechts) Hierdoor kan er niets van bovenaf in mijn hoesjes vallen. Wat ik overigens voor alle zekerheid eens in de zoveel tijd doe is alle hoesjes even schoonblazen. (Leuk werkje voor een koude winteravond!)
            Verder vervoer ik mijn koffers dus altijd plat. zodat vuiltjes vanzelf onder in het hoesje zakken en daardoor bijna geen schade aan mijn cd's kunnen aanrichten.

            Succes!
            Robbieboy

            Comment

            • luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

              #21
              citaat:Geplaatst door Robbieboy

              Ik doe zelf ook al jaren mijn cd's in plastic hoesjes. De mat komt redelijk overen met een cd-doosje. De voorinlay past er zonder meer in. De Achterinlay vouw ik ongeveer 2 cm om en dan past hij ook. Maar waar ik achter gekomen ben is dat als je je koffers rechtop vervoerd, (dan liggen je cd-s dus plat op elkaar) en er zit bijvoorbeeld een zandkorreltje tussen dan krijg je door het bewegen van de cd's in de koffer een keurig "rondje" op je cd. Hierdoor kan hij dus gaan overslaan. Daarom heb ik al mijn hoesjes een kwart slag gedraaid (dus met de open zijde naar rechts) Hierdoor kan er niets van bovenaf in mijn hoesjes vallen. Wat ik overigens voor alle zekerheid eens in de zoveel tijd doe is alle hoesjes even schoonblazen. (Leuk werkje voor een koude winteravond!)
              Verder vervoer ik mijn koffers dus altijd plat. zodat vuiltjes vanzelf onder in het hoesje zakken en daardoor bijna geen schade aan mijn cd's kunnen aanrichten.

              Succes!
              Robbieboy
              wat baat dat plat vervoeren als je ze rechtop draagt? volgens mij wordt er dan meer met je cds geschud dan al rijdend...

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #22
                Heb aantal cd koffers, ook een cd mapje...
                Groot nadeel vanm het cd mapje is het niet meer snel kunnen vinden van je cd's als je net overstapt van plastic cd hoesjes naar de sleeves...
                Dat gaat later beter, mits je maar consequent bent met oprimen.

                Groot nadeel blijft de kwetsbaarheid van je cd's.
                Ik werk aardig intensief met mijn cd collectie, dat zie je dus ook af aan de staat van de hoesjes, die donderen soms spontaan uit elkaar!
                Gedoe met die sleeves heeft me al een aantal cd;s gekost, puur en alleen omdat nu niet het hoesje de klap opving, maar de cd.
                Best jammer.

                Om te voorkomen dat ik met een onwijze stapel cd koffers sleep blijft de sleevemap.
                Hierin heb ik een verdeling gemaakt waardoor ik met het mapje alleen ook een feestje van paar uur kan doen. Meest toegankelijke muziek dus.
                Voor de duidelijkheid: ik gebruik dus geen losse sleeves, maar een cd map!

                Losse mapjes zijn handig om effies een cd'tje in te bewaren, cd's waar ik zuiniger op ben verdienen een plaatsje in een degelijk hoesje, het songboekje derbij...

                Voor zolnag ik nog cd's draai wil ik die graag in het hoesje houden, draai nu geregeld met een mp3 sysje, dan mis ik toch het vertrouwde "zoeken op uiterlijk"

                In reactie op de lin k naar die sleeves: of die site is de laatste 10 jaar niet onderhouden, of ze liegen beter dan Pinokkio....Tis namelijk echt geen revolutionair product, bestaat al ruim een decennium!

                ik ben uiterst tevreden over mijn cd mapje, voor directe link naar het mapje: http://www.slappa.com/

                En voor de humor nog even het effect wat je krijgt als er twee dj's onderweg gaan naar hetzelfde klusje en beiden hun complete collectie meenemen....

                Comment

                • Oekie
                  • May 2005
                  • 34

                  #23
                  Ik zelf maak ook gebruik van slappa's.
                  Geen gesleep meer met die zware koffers, ideaal gewoon.
                  Een slechte DJ is vaak de aanleiding tot een goed gesprek!

                  Comment

                  • Cash
                    • Jun 2005
                    • 3

                    #24
                    Vroeger sleepte ik ook met koffers voor CD's... nu niet meer. Alles gewoon super handig en eenvoudig in CDmappen. Neemt makkelijk mee en ze gaan zeker niet stuk!

                    Koffers nemen ook zoveel ruimte in...
                    Ja voor het zoeken; je moet wel een geordende indeling hebben.
                    Alleen mijn platen zitten nog in een koffer.

                    Comment

                    • luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

                      #25
                      waarom je versterker ook niet ineens in zo'n "DAP-bag" vervoeren? scheelt ook wat gewicht tov een case[V]
                      ...maar bedenk wel dat die amp HEEL WAT minder waard is dan je cd-collectie! (als je originele cd's gebruikt natuurlijk [}])

                      en handig noem ik die dingen ook niet:
                      1/ je moet bladeren door je map
                      2/ je moet je cd uitzoeken
                      3/ je cd VOORZICHTIG uit je map halen
                      en dan
                      4/ die cd er nog terug inkrijgen ook!
                      het gaat allemaal wel, maar VLOT noem ik 't niet.
                      Ik gebruik die mappen alleen maar in de karaoke-verhuur.

                      Plaatsbesparend? Makkelijk?
                      100 cd's nemen evenveel plaats in, of ze nu in een plastic mapje zitten of in zo'n map
                      maar met 1 hand draag ik 1 case waar 350 cd's inzitten. 4 zo'n cd-mappen kan je onmogelijk met 1 hand dragen

                      Comment

                      • Cash
                        • Jun 2005
                        • 3

                        #26
                        Ach ieder zijn voorkeur...
                        Jij jouw manier, ik mijn manier.
                        Als je structureel werkt en niet een botteboer bent werkt het perfect. Ik krijg ze wel netjes in en uit de hoesjes en de (wel iets steverige) papiertjes blijven ook altijd goed.
                        Ik wil niet meer anders! Haha
                        Kijk ook maar eens bij de wat grotere namen; wat ze gebruiken.

                        Het is even wennen, maar dat is met alles wat nieuw of anders is.

                        Comment

                        • luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

                          #27
                          maar de wat "grotere namen" draaien sets van 2 a 3 uur! dan kom je met "laat ons zeggen" 50cd's en 50 platen toe.

                          ik draai steeds volledige avond, hier in België is dat van 21u tot 5u30... en dan heb je ca. 1000 cd's mee, 2000 singles, 500 maxi's en een hoop LP's

                          Comment

                          • maarten geurts
                            • Dec 2004
                            • 53

                            #28
                            Idd luc2366 daar heb je zeker gelijk in. Als ik ergens 2 of 3 uur moet draaien dan neem ik mijn mapje mee, daar zit nl " de best of " van mijn collectie in. Als ik de gehele avond draai neem ik ook de hele rataplan mee in koffers met doosje. Ik bedoel die 5 koffertjes extra slepen naast de installatie is peanuts.

                            Comment

                            • luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

                              #29
                              klopt!

                              voor de karaoke daarentegen, waar ik "maar" 100 dvd's heb, gebruik ik wél die map

                              Comment

                              • discomidway
                                • May 2005
                                • 140

                                #30
                                citaat:Geplaatst door Robert

                                Lijkt me erg handig! 20 jaar vooruit denken is praktisch als je een hypotheek afsluit of pensioen opbouwt, maar in dit geval lijkt het me wat overdreven
                                Ja overdrijf het maar een beetje maar als het over 2 jaar nergens meer te krijgen is sta je wel mooi te kijken

                                Comment

                                Working...