Mee met collega

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Ik heb in het begin van mijn drive-in ook met andere shows meegelopen, en heb daar ontzettend veel van geleerd. Dit hebben ze mij geleerd om het zelf ook goed te kunnen doen, niet om hun adresjes af te pakken. Dit doe ik dan ook niet. Zeker niet omdat mijn drive-in puur hobbymatig is, de drive-in's waar ik bij meegelopen heb doen het omdat het hun brood is. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn brood werd weggekaapt door een of andere newbie.

Zo ook een leuk voorbeeld: ik heb een aantal vaste adressen voor een goede prijs. Organisatie tevreden, ik tevreden en vooral het publiek tevreden. De drive-in (wij dus) voelt dat publiek ook aan. Wij weten wat ze willen horen en wij stemmen daarop af. Nou is er zo'n nieuwkomertje met wat simpele speakertjes die dacht dat ie dat even over kon nemen. Organisatie bespaart dus waarom niet? Die gozer draaide de eerste keer redelijk. Maar de tweede keer draaide ie niet beter, dus kwam de organisatie weer met de zogenaamde hangende pootjes naar ons toe van kunnen jullie weer komen.

Nou probeert diezelfde gozer het op een ander adresje van mij. Allemaal leuk en aardig, maar hij jaagt meer publiek weg als dat er bijkomt. Er zijn zelfs mensen die speciaal voor de dj's komen, zogauw er een vreemde dj draait dan blijven ze weg. Wat ik dan hoor van het barpersoneel, wij krijgen de kassa tot 1400, die ander krijgt de kassa maar tot 900. Wat is op den duur dan goedkoper?

Ook ik vind het niet erg als anderen met mij mee zouden lopen, iedereen heeft het recht om het te leren, zo hebben wij het ook moeten leren (de meesten onder ons dan). Als ik iemand bij me heb lopen laat ik hem juist in onze 'keuken' kijken. Zo leren ze meteen dat ze het goed aan moeten pakken, en geen half werk moeten leveren. En wat ik uiteindelijk met ze meegeef, ontwikkel jezelf, ga geen andere show kopieƫren. Ontwikkel ook je eigen adressen, pak ze niet van een ander af. Dat wordt je nooit in dank afgenomen.

Genoeg getypt voor vandaag, Mark gaat slapen. [:P]

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Als er mensen zijn in regio den haag die een keer meewillen met bandje kan dat hoor. Wel boven 16 wegens uren. Maar superveel spul hebben we dan weer niet. We zijn nogal kostenbewust namelijk. Bij een purple of ampco kisten duwen is voor mensen met GAS leuker

(voor woordenboek: GAS=gear aquisition syndrome. Als je spullengeil bent. Als in "I got a gas attack when I see that rig" of "when I walked across that store I got GAS when I see that midas" )

lekker belangrijk!

Comment

• mark_b
        • Feb 2005
        • 75

Iedereen moet een kans krijgen, maar het blijft idd een risico.
        speaker re-cone-er

Comment

• dj-nelis
          • Feb 2005
          • 5

hey crazy sound
          wat doe je nu moeilijk bel gewoon het rose gedeelte van je telefoon boek af afdeling drive-in shows
          er zijn ook mensen die wel blij zijn dat ze mensen kunnen laten slepen met hun apperatuur [8D]
          zo ben ik ook begonnen en wie weet kun je voor het bedrijf gaan werken als je zelf niet wat te doen heb
          zo zijn er meer begonnen[B)]

de groeten[8D]
          dj-nelis

Comment

• DJ Crazy Sound
            • Jan 2005
            • 63

[quote]Geplaatst door dj-nelis

hey crazy sound
            wat doe je nu moeilijk bel gewoon het rose gedeelte van je telefoon boek af afdeling drive-in shows
            er zijn ook mensen die wel blij zijn dat ze mensen kunnen laten slepen met hun apperatuur [8D]
            zo ben ik ook begonnen en wie weet kun je voor het bedrijf gaan werken als je zelf niet wat te doen heb
            zo zijn er meer begonnen[B)]

de groeten[8D]
            [quote]

Kan ook, Heb ik zo niet aan gedacht.

[quote]Geplaatst door BlackLight_Frank
            Wij hebben sinds kort ook als vestigingsplaats Haaksbergen. Als onze leerling DJ-Crazy Sound eens een mailtje stuurt met zijn ervaringen en referenties kunnen we misschien wel eens gebruik van hem maken.
            Je weet maar nooit, als je er allebei beter aan kunt worden. De ƩƩn kan misschien iets leren en de ander heeft er misschien op den duur een invalkracht bij.
            Als de leerling er op uit is om op den duur je werk over te nemen, heb je dat volgens mij wel een keer in de gaten.
            [quote]

Wij hebben nog niet veel ervaring +- een jaar. Op ongeveer 14 feesten gedraaid. Waarvan een aantal van onszelf (feestje voor de klas enzo[|)]) Een buurtfeest, nieuwjaars receptie, en een keer in een zwembad. Verder gewoon allemaal feestjes van groep 8 enz. Binnenkort nog een 2e keer in het zwembad en een communiefeestje.

En wat sommigen dan zeggen van werk afpakken door 1 keer mee te gaan is raar. Jullie schrijven tenslotte het HELE forum vol met tips en weetjes.[^]
            Ondertussen ben nog steeds opzoek naar iemand die ons een avondje mee wil nemen[?]

Comment

• theo
              • Nov 2001
              • 503

Je hebt mail, en een uitnodiging.Maar wij versterken bands en zijn geen drive in.
              Maar altijd welkom.

Comment

• BAJ productions
                • Jul 2003
                • 587

laat ik het sterker zeggen ik heb hem ook al uit genodigt denk doe het buiten het forum om.

groetjes,
                Bas

Comment

• Niek...
                  • Nov 2001
                  • 1094

2 Frank:

Delden, Hengelo, Enschede en nu H“bergen: jullie hebben ook bijna heel Twente wel gehad []
                  <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

citaat:Geplaatst door Niek...

2 Frank:

Delden, Hengelo, Enschede en nu H“bergen: jullie hebben ook bijna heel Twente wel gehad []
                    Almelo nog, niet te vergeten!

Comment

• BlackLight_Frank
                      • Feb 2004
                      • 143

2 Frank:

Volgens mij blijft er nog genoeg over aan feestjes voor onze collega's.
                      Zo ver uit de buurt komen wij nou ook niet, jullie gaan zelfs naar het buitenland !
                      Nu ongeveer ƩƩn keer per maand naar Bathmen, dat vind ik al een heel eind, Rabotheater in Hengelo heb ik liever, lekker dichtbij.
                      Voor jou informatie, er zijn zelfs feestjes in Oele waar wij niet draaien, dus sla je slag.
                      Een paar van die grote feesten zolas in Beckum vind ik mooi genoeg, wordt wel weer leuk dit jaar met Within Temptation in de tent met pinksteren !

Frank.
                      Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Niek...
                        • Nov 2001
                        • 1094

Ik had het eigenlijk over de standplaats... Maar Oele (volksfeest?) is toch een beetje "heimat"?

Wij rijden waar de boekingen ons brengen; overal weer andere mensen en andere muziek. Altijd weer leuk
                        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• BlackLight_Frank
                          • Feb 2004
                          • 143

Ik had het eigenlijk over de standplaats... Maar Oele (volksfeest?) is toch een beetje "heimat"?

Wij rijden waar de boekingen ons brengen; overal weer andere mensen en andere muziek. Altijd weer leuk
                          Wat betreft standplaats hebben we alleen Delden en Enschede al gehad (en dan nu Haaksbergen), heeft mede te maken met de groeiende hoeveelheid aan apparatuur die opgeslagen moet worden. En aan Arjan zijn behoefte aan een groter huis natuurlijk.

Wat Oele betreft, School & Volksfeest blijft natuurlijk inderdaad wel op de agenda staan. Daar zijn wij immers een jaar of 13 geleden begonnen met huiskamerboxen in een feest-tent. Geeft toch wel een leuk gevoel dat je daar nu dit jaar heen gaat met allemaal eigen apparatuur, genoeg voor de 1800 man in de tent.
                          Daarvoor zijn in het verleden heel wat centjes naar onze verhuurder gevloeit omdat we zelf niet voldoende lawaai en licht hadden.

Klinkt trouwens ook stukken lekkerder (vinden wij), EX RX-Set met ZX-5 als delay i.p.v. de Cerwin Vega set die we eerder altijd huurden van vriend Test12, maar dat zal Herman wel niet met ons eens zijn.

Frank
                          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Onderwerp opgeschoond.

Mensen die de onderwerp starter een avondje mee vragen wil ik gaarne verzoeken om hun ervaringen ook even op het forum te plaatsen, dan hebben de lezers er ook watr aan.
                            Zo lezen we dan uiteindelijk de ervaringen van de nieuweling en van de "opleider" terug.

Verder een heleboel off-topic reacties verwijderd. Aan een ieder met klem het verzoek om voordat je je een bericht plaatst nog even je eigen bericht door te lezen en je dan af te vragen: gaat dit wel over het onderwerp?!

Mensen die problemen hebben met een onderwerp wil ik langs deze weg vragen om reachtstreeks contact met mij op te nemen, geleuter via een omweg kan en wil ik helemaal niets mee doen!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Larske
                              • Nov 2004
                              • 27

Het is natuurlijk erg aantrekkelijk om als beginner even snel een grote boeking van een andere drive-in show weg te kapen, altijd lekker natuurlijk om een grotere boeking binnen te slepen als je net begint. Of je dan ooit nog gewaardeerd wordt door je collega's is een 2e. Ik denk namelijk dat we elkaar vroeg of laat allemaal een keer nodig hebben. Ook wij hebben goede contacten met een aantal collega drive-in shows uit de omgeving en zo is het natuurlijk veel makkelijker om snel even aan iets te komen mocht er iets kapot gaan en bij boekingen die we teveel hebben of bij die collega's teveel hebben sturen we die klant vaak naar de ander toe.
                              Of al the things i lost i missed my mind the most..

Comment

• rolanddeg
                                • Nov 2004
                                • 337

Mijn baas heeft het slim aangepakt. Toen ik bij hem kwam werken (verhuurbedrijf) moest ik een contract ondertekenen dat ik na m'n ontslag 5 jaar van hun klanten af moet blijven. is ook een oplossing voor de problemen...

Comment

Working...