Mee met collega

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Crazy Sound
    • Jan 2005
    • 63

Mee met collega

Hallo,
    Ik ben samen met een kameraad van mij een tijd geleden een drive in begonnen. We zijn nu langzaam aan het uitbreiden naar iets grotere feesten toe. Nou wouden wij wel een keer mee met een andere drive in die een feest moet verzorgen in de buurt van Haaksbergen (Enschede). Een feest van ongeveer 100 tot 200 man, zodat wij een beetje ervaring op kunnen doen misschien wat trucjes leren enz. enz.

Ik hoor het graag,
    Derk
  • VERVALLEN

Ga jullie gang dan maar Maar let op sabamcontroles!!!

Comment

• DJ Crazy Sound
      • Jan 2005
      • 63

Wat is een sabamcontrole?

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

ken je sabam of stemra niet?

Dat zijn die gozers die geld vragen voor muziek te mogen spelen op feesten, en erop staan dat DJs legale CDs gebruiken. En die komen soms ook controlleren.

Maar kvin de reactie van LJ-Martin beetje misplaatst: het is niet omdat je met een drive inn begint dat je meteen ook met illegale dingen bezig bent.

Wat voor trukjes wil je leren? know how over hoe je je hele techniek achter je opbouwt? of truukjes voor achter de discobar?

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Sterker nog, de reactie van Martin is nog vreemder omdat het hier meer gaat over mensen die eens mee willen om te kijken hoe een drive-in nou in zijn werk gaat, dan om het beginnen van een drive-in!
          Ik denk dat Crazy dus gewoon een keertje mee wilt lopen en een dagje over je schouder mee wilt kijken.
          En ik geef hem groot gelijk, zeker als beginnende drive-in dj kan dat ontzettend leerzaam zijn!
          We're ready to party, are you?

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Natuurlijk, je aanstaande directe concurrenten een gratis opleiding geven.

Hebben er al meer gemaakt, die fout.

Mooi voorbeeld hier in de buurt : de ouwe blauwe SA-meuk werd voor een krantewijk-loon verkocht aan een MTS-electro-jochie.
            10 jaar later een van de grootste EAW-650 verhuurders van ons land....( alweer ter ziele, maar dat was om een andere reden..)

Diezelfde slimmerik verkocht zijn afgetrapte multikabel aan een leuke aardige drummer. 5 jaar later nog eens een nieuwe aan 'm verkocht, maar nu is die knaap importeur van een niet helemaaldoordeweeks merk in Pro-Audio...

Kortom : 2 x over had-ie het spul beter in de open haard kunnen gooien, dan was hij nu nog de grootste van OostNederland geweest.

Penny-wise, but pound-foolish heet dat, geloof ik.

Comment

• Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

ja ok, inderdaad ander mensen gaan opleiden om dan je concurrent te worden is niet slim

Maar geef toe: had ie nauw multikabel aan die drummer verkocht of niet... Dan had die drummer toch gewoon ergens anders multikabel gehaald?

Of wat wil je zeggen? Dat mijn vader zijn vroegere verkoopsdirecteur had moeten mollen ipv hem buiten te gooien? Dat had ie nu geen eigen zaak...

Ik hoop alleen dat de OP niet onder de prijs gaat werken van andere firmas in zijn buurt, want das iets om pissed of van te worden, maarja, dat gebeurt in elke sector

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

man is die concurrentie bij DJ's echt zo moordend?

Je maakt natuurlijk een goede afspraak dat als je meegaat niet de locaties gaat bewerken waar je zo fijn binnengeloosd wordt. Maar verder is er toch weinig top-secret te zien. Een avondje een stel knapen mee te nemen die hun handen uit de mouwen steken?

Ik bedoel. op een zeker moment leren ze het toch. Al is het maar als kistenduwer bij een ander bedrijf. (of ze leren het nooit, maar dat is een ander verhaal )

ik vind het wel een rare volgorde. Eerst beginnen met een drivein. En dan "even" het willen leren. Maar dat kan ook aan mij liggen. [B)]
                lekker belangrijk!

Comment

• DJ Crazy Sound
                  • Jan 2005
                  • 63

Wij weten al het een en ander maar wij willen een beetje leren hoe je een iets groter feest nou aanpakt. En met trucjes bedoel ik meer over de opstelling en techniek dan over plaatjes mixen of iets dergelijks. Dus als er nog drive in's zijn in de buurt van Haaksbergen waar we een avondje mee mogen lopen. Laat je horen!![8D]

Comment

• tuurKE
                    • Jan 2005
                    • 252

Heb zelf ook al van die zaken meegemaakt! Je neemt iemand mee om hem wat ervaring te laten opdoen, het volgende jaar ben je die fuif kwijt en de persoon die je daar nog "opleiding" gegeven hebt.
                    Ik heb dit zelfs meerdere malen voorgehad!!!
                    DOMDOMDOMDOMDOM
                    en ik ben echt nie blond!!
                    Maar wij hebben.......
                    .......chamsys!!

Comment

• DJ Crazy Sound
                      • Jan 2005
                      • 63

Op den duur moet iemand het toch overnemen[^]

citaat:Geplaatst door tuurKE

Heb zelf ook al van die zkan meegemaakt! Je neemt iemand mee om hem wat ervaring te laten opdoen, het volgende jaar ben je die fuif kwijt en de persoon die je daar nog "opleiding" gegeven hebt.
                      Ik heb dit zelfs meerdere malen voorgehad!!!
                      DOMDOMDOMDOMDOM
                      en ik ben echt nie blond!!

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

hahahah, dat klinkt mooier dan het is Crazy, het enige probleem is vaak dat nieuwelingen in de branche zo onder de prijs gaan werken dat deze worden gevraagd ondanks de soms beroerde kwaliteit.

zelf ben ik van mening dat als je organistie echt goed in elkaar zit, en je levert topkwaliteit er werk genoeg is. maar je moet uitkijken dat je niet teveel in je keuken laat kijken, want een ander bakt dan de broodjes net zo lekker als jij, alleen heb jij er 4 jaar over gedaan om je show uit te denken, en die nieuwkomer neemt het ff van je over.

en het ergste: je hebt hem zelf binnengehaald.

sorry crazy, maar ik denk dat er weinig drive-ins zijn die je mee laten lopen.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• RJ
                          • Jun 2004
                          • 17

citaat:************** Geplaatst - 15/02/2005 : 22:21:43
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Natuurlijk, je aanstaande directe concurrenten een gratis opleiding geven.

Hebben er al meer gemaakt, die fout.

Mooi voorbeeld hier in de buurt : de ouwe blauwe SA-meuk werd voor een krantewijk-loon verkocht aan een MTS-electro-jochie.
                          10 jaar later een van de grootste EAW-650 verhuurders van ons land....( alweer ter ziele, maar dat was om een andere reden..)

Diezelfde slimmerik verkocht zijn afgetrapte multikabel aan een leuke aardige drummer. 5 jaar later nog eens een nieuwe aan 'm verkocht, maar nu is die knaap importeur van een niet helemaaldoordeweeks merk in Pro-Audio...

Kortom : 2 x over had-ie het spul beter in de open haard kunnen gooien, dan was hij nu nog de grootste van OostNederland geweest.

Penny-wise, but pound-foolish heet dat, geloof ik.
                          Ik word nu toch wel nieuwsgierig, vertel eens iets meer..
                          De 1 doet het zussss, de ander zooooooo :-)

Comment

• DJ Crazy Sound
                            • Jan 2005
                            • 63

Wij doen de drive in voor onze hobby en voorlopig niet vaker dan 2 keer in de maand. Bovendien wordt je niet in 1 klap zo goed van dat ene avondje dat de mensen in de rij staan.

Comment

• tuurKE
                              • Jan 2005
                              • 252

citaat:zelf ben ik van mening dat als je organistie echt goed in elkaar zit, en je levert topkwaliteit er werk genoeg is. maar je moet uitkijken dat je niet teveel in je keuken laat kijken, want een ander bakt dan de broodjes net zo lekker als jij, alleen heb jij er 4 jaar over gedaan om je show uit te denken, en die nieuwkomer neemt het ff van je over.
                              En nog een probleem is dat steeds meer organisaties op hun centen beginnen te letten,overal een beetje bezuinigen. Als er dan een firma is die hetzelfde voor minder euro's levert kan je het schudden!!!

To Crazy, houd er dan maar rekening mee dat ze jou plaats ook ooitzullen innemen!!
                              Maar wij hebben.......
                              .......chamsys!!

Comment

Working...