Headsets voor Wireless

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cees_
    • May 2010
    • 33

Headsets voor Wireless

Hé!

Ik doe het geluid bij een groep die zich met name richt op zangvoorstellingen, musicals en theater. We zijn de trotse bezitters van een aantal draadloze systemen van Sennheiser (8 x EW_152_G3) met bijbehorend antenne-systeem (2 x ASA_1 + vlaggetjes).

Bij de Sennheiser wordt standaad een headset geleverd (ME_3_EW). Deze voldoet uitstekend voor zang, maar voor musical/theater is deze visueel nogal 'aanwezig' (vrij groot en erg zwart). Alternatief zou de Sennheiser MKE_2_EW zijn, maar die is vooralsnog te duur.

Aangezien het budget momenteel erg beperkt is, ben ik op zoek naar huidkleurige headsets die a) redelijk betaalbaar zijn en b) redelijk van kwaliteit zijn. Er is wel teen en tander te vinden op internet (Audac, Samson, etc etc) maar kan nauwelijks reviews vinden van gebruikers. En in het 2e hands circuit is practisch niets te vinden.

Is er iemand die me hiermee op weg zou kunnen helpen in de vorm van een gedegen advies?
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

Hier staan ervaringen met goedkopere headsets, audac kost ca 60,- euro, gewoon bestellen en uitproberen zou ik zeggen.
    Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Kijk ook eens naar headsets van Quattro. Kwa klank een stuk minder crispy dan de MKE2 Gold maar daardoor niet slechter. Ik heb er altijd een prima resultaat mee weten te behalen. Verder wel eens een klusje gedaan met een samson. Kan het mij niet meer exact herinneren maar volgens mij klonk die ook acceptabel.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Deze: MONACOR INTERNATIONAL:Product list
        Kosten ook niet al te veel en doen het ook perfect. Hier worden ze ingezet voor klussen waarvoor we de Countrymannetjes liever niet gebruiken...

En anders deze: MONACOR INTERNATIONAL:Product list
        Wel even alle pagina's goed doorkijken. Het is niet zo duidelijk als je zou willen...

Comment

• koens
          • Aug 2009
          • 8

Hey
          Dit is prima informatie, maar ik kan op de site geen prijzen terugvinden... misschien kijk ik er gewoon over maar vind ze niet :-(

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Die staan er ook niet op. Moet je even met Konitech (importeur) contact opnemen. Die kunnen je verder helpen (aan je locale dealer enz). Ik geloof dat de Grooth Audioservice uit Elburg ook dealer van Monacor is.

Comment

• Cees_
              • May 2010
              • 33

Headsets voor wireless

Hé iedereen !
              Bedankt voor jullie input.

Heb nog wel een paar vraagjes.
              - De Audac headsets zijn blijkbaar wel leverbaar met een mini-jack aansluiting, maar zo te zien zonder borgmoer die op de EW series van Sennheiser gebruikt wordt. Is er een risico dat de microfoon uit de bodypack 'schiet' bij heftige bewegingen (sommigen noemen dat ook wel eens 'dansen') ?
              - De meeste headsets komen met een 3- of 4-polige xlr aansluiting, terwijl de Sennheisers die ik heb een stereo mini-jack aansluiting hebben incl. borgmoer. Is dit makkelijk om te bouwen? Of begeef ik me dan op gevaarlijk terrein?

groeten
              Cees

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Als je goed kunt solderen is het te doen.
                Let er op dat als je de mini-XLR niet open kan krijgen en je dus de kabel moet doorknippen en opnieuw moet strippen, het erg lastig is om een goede soldering te krijgen omdat de aders voorzien zijn van een laklaag die er eerst af moet.

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

hs2 headset van sennheiser misschien wat voor je?
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Cees_
                    • May 2010
                    • 33

HS2 van Sennheiser zou helemaal perfect zijn. Maar nieuwprijs is vooralsnog boven mijn budget. Als je er een paar in de aanbieding hebt (tegen de goeie prijs) ben ik altijd geinteresseerd.

Comment

• Remmelink
                      • May 2004
                      • 9

headset

check deze ook eens THE T.BONE EARMIC 500 - SENNHEISER - Dutch International Cyberstore, icm met g2 gebruiken wij ze iedere week in de kerk.
                      qua klank voor ons beter dan mke2 met veel rustiger top hoog.

let op zijn ook varianten voor AKG en shure zenders ivm verschillende gevoeligheid.

succes!

Comment

• Cees_
                        • May 2010
                        • 33

Cool. Ik zal teen en tander eens exploreren.

Is er iemand die bekend is met de headsets van Legend?
                        Skin beige colour microphones for Shure Sennheise - Beige Skin tone earhook microphone for Sennheiser system

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by BJD
                          Als je goed kunt solderen is het te doen.
                          Let er op dat als je de mini-XLR niet open kan krijgen en je dus de kabel moet doorknippen en opnieuw moet strippen, het erg lastig is om een goede soldering te krijgen omdat de aders voorzien zijn van een laklaag die er eerst af moet.
                          En een 10 euro per officiele Sennheiser plug wilt betalen. Ik knip trouwens altijd de kabel door voor een nieuwe plug. Met 2x solderen aan zo'n dun draadje wordt de mantel en aderafschermingen er niet beter op. Dan maar opnieuw; is zo gepiept. Goede soldeer met flux heeft dat laklaagje zo eraf.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• Cees_
                            • May 2010
                            • 33

Originally posted by Remmelink
                            check deze ook eens THE T.BONE EARMIC 500 - SENNHEISER - Dutch International Cyberstore, icm met g2 gebruiken wij ze iedere week in de kerk.
                            qua klank voor ons beter dan mke2 met veel rustiger top hoog.

let op zijn ook varianten voor AKG en shure zenders ivm verschillende gevoeligheid.

succes!
                            Hoi,
                            Als je zegt dat je ze in de kerk gebruikt, gebruik je ze dan voor zowel spraak als zang? En gebruik je ze inclusief of exclusief de foam windshield?
                            C

Comment

• Remmelink
                              • May 2004
                              • 9

Hoi Cees,
                              wij gebruiken ze alleen voor sprekers (geen zang dus). Zonder foam gaat vrijwel altijd prima (staat een stukje mooier) alleen bij wat sneller lopen hoor je dat soms.
                              succes.

Comment

Working...