Horizon licht, welke RGB/CYM lampen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smmeij
    • Aug 2000
    • 110

Originally posted by vectorpijl
    Sander, je wil toch niet zeggen dat alle CMY-systemen mooie kleurenmenging hebben?
    Dat heb je goed gelezen, dat wil ik idd niet zeggen...
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• Joost_A
      • Apr 2005
      • 45

Voor het mooi egaal uitlichten van een horizon zou ik gaan voor conventionele horizon-bakken. Wil je perse een CMY systeem willen hebben dan zou je High-End Colorpro's kunnen overwegen. Ik heb er momenteel een aantal mee op tour. Ik licht er twee projectiedoeken mee aan om een contrasterend kleurvlak te maken i.c.m. de horizon. De colorpro's voldoen daarvoor uitstekend. Je moet wel van een grotere afstand belichten als met conventionele horizonbakken.

Comment

• NIVA
        • Apr 2004
        • 62

Joost, die Colorpro's geven idd mooi licht maar ik denk dat wanneer je ze gaat gebruiken op een school waar toch alles zo compact mogelijk moet worden gehangen, je beter voor een lamp kan gaan die je dichter bij het horiondoek kan hangen dus ik zou kiezen voor een gewone conventionele horizonbak.
        Ik neem tenminste aan dat die school geen complete trekkenwand tot zijn beschikking heeft

Niels
        If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• vectorpijl
          • May 2006
          • 14

Joost heeft gelijk. Met een goeie horizon batterij kun je een horizondoek uitstekend uitlichten. En als je het goed doet, ziet het er super uit.

Ik denk dat het ook de goedkoopste oplossing is!

Colorpro's zijn leuk om strijkjes te maken op een doek. Maar om een heel doek mee te belichten...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

goed, als horizonbakken kan je deze nemen:

Selecon = kwaliteit.
            geschikt voor 1000 watt buislampen, dus 3000 watt per horizon'strook', 4 van zulke setjes en je hebt je horizonverlichting!
            Vergeet ook de dimmers niet!
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• deloitte
              • Sep 2005
              • 135

ik heb met koningine dag op een buiten evenement met 14 movitec washjes een decor van 41 meter bij 3 meter uitgelicht met een schiterend resultaat, nu weet ik niet of dat gaat lukken als je het van de grond zou doen omdat je op 4 mtr hoogte zit. dus mischie 4 washjes op de grond en 2 in de lucht zou jij je doekje alle kleuren van de regenboog kunnen geven.

gr bram
              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• vectorpijl
                • May 2006
                • 14

Originally posted by deloitte
                ik heb met koningine dag op een buiten evenement met 14 movitec washjes een decor van 41 meter bij 3 meter uitgelicht met een schiterend resultaat, nu weet ik niet of dat gaat lukken als je het van de grond zou doen omdat je op 4 mtr hoogte zit. dus mischie 4 washjes op de grond en 2 in de lucht zou jij je doekje alle kleuren van de regenboog kunnen geven.

gr bram

Ik denk dat dit wel een beetje een erg dure oplossing is!

Comment

• marciano
                  • Feb 2006
                  • 164

lijkt me inderdaad een beetje duur want de list price (denk dat je er nog wel wat korting op krijgt) is 738 euro voor een coda 4 en een MH wash zal een stuk meer zijn

Comment

• LVS
                    • Nov 2005
                    • 36

Originally posted by 0059099
                    Ok.

- Welke filters zouden jullie gebruiken? (Lee 079, 139, 106? En alleen HT filters? (in dat geval 106 vervangen door 026?)

Alvast bedankt allemaal!
                    Ik gebruik in het theater meestal:
                    Rood: LEE 106
                    Groen: LEE 124 of LEE 139
                    Blauw: LEE 119
                    in de gewoone standaart filter
                    dit zijn denk ik de meest gangbare kleuren voor de horizon

LVS
                    Ik ben Sneller dan het licht

Comment

• lichtpuntje
                      • Sep 2003
                      • 79

ja

heb ik ook in ons theater hangen (119, 124 en 106). heb alleen wel 500W lampen.. Maar in principe kun je met deze kleuren voldoende kleurencominaties maken. Wel even een tip: zorg dat je van elke kleur een soort batterij maakt. dan krijg je het mooiste egale effect.

Succes verder.
                      dus...

Comment

Working...