sm speakers van Beyma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

citaat:en die sm115 had al een powerdip
    De SM115 en de 15K200(/SM115K) zitten in een totaal andere klasse. De ene is budget met powerdip en de andere een prima luidspreker zonder powerdip bij een normale afstemming.
    De 15K200 kan het verhoogde vermogen wel prima gebruiken om mee te komen met de hedendaagse 15 inchers.
    De SM115K is dus niet de SM115 met Kapton, maar de 15K200 met Kapton spoeldrager.

Mvg Johan

Comment

• bertuss
      • Jan 2002
      • 816

idd. helemaal mijn fout. moeten ze het maar niet zo verwarrent maken daaro.

Comment

• nightline
        • Oct 2002
        • 1001

citaat:Geplaatst door Rademakers

citaat:en die sm115 had al een powerdip
        De SM115 en de 15K200(/SM115K) zitten in een totaal andere klasse. De ene is budget met powerdip en de andere een prima luidspreker zonder powerdip bij een normale afstemming.
        De 15K200 kan het verhoogde vermogen wel prima gebruiken om mee te komen met de hedendaagse 15 inchers.
        De SM115K is dus niet de SM115 met Kapton, maar de 15K200 met Kapton spoeldrager.

Mvg Johan
        Ik heb een klein bergje 15K200´s in gebruik, deze krijgen standaard zo´n 600 watt voor hun kiezen, en vaak nog meer. Al jaren zonder problemen, nog nooit gereconed. Zoals al eerder vermeld: geweldige speaker!!!

Groeten

Jack
        Powered by AudioMadness....

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Ik ben ook heel tevreden over de 15K200. Nog nooit problemen mee gehad ! Maar als die SM115K een betere versie is als de 15K200 ga ik hem toch ff proberen. Deze moet dus beter zijn dan de 15K200 ??

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

citaateze moet dus beter zijn dan de 15K200 ??
            Precies dezelfde parameters en dus hetzelfde gedrag/prestaties, alleen een hogere belastbaarheid. Als de momentele afstemming niet meer vermogen toelaat ivm het overschreiden van de Xmax, dan voegt het dus ook niets toe.
            Alleen bij afstemmingen waar de elektrische powerhandling de begrenzende factor is, heeft het nut. Bij de meeste basreflexkasten zal het effect dus nihil zijn.

Mvg Johan

Comment

• brander1
              • Aug 2003
              • 59

dus dan kan ik best de SM 115 K gebruiken voor in mijn nieuwe baskasten, of de 15K200 speaker!

alvast bedankt voor jullie reacties

Comment

• nightline
                • Oct 2002
                • 1001

Uiteraard!! geen probleem, ik gebruik ze ook in een 2x 15" manifold ontwerp. Een 15" versie van de EV MTL 2 . Geweldig baskastje