sm speakers van Beyma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brander1
    • Aug 2003
    • 59

sm speakers van Beyma

hey, kan er iemand mij iets meer vertellen over de SM reeks van Beyma, ik heb zelf nu 15G400 woofers van Beyma, maar ik zoek beskasten bij te maken, en dan de SM reeks te gebruiken omdat deze toch een stuk goedkoper zijn!

Iemand ervaringen met deze speakers, eventueel ook bouwplans voor bas (sub) kasten met 15" woofer?

alvast bedankt
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Waarom maak je van die 15G400 geen baskasten ?? Dit is een betere speaker.

Ik zal dan eerder voor een 2-weg systeem gaan met die SM115

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Beyma heeft simpele basreflex kastjes voor de 15G400 of 15K200 ( ik kan je ook helpen met kant en klare kastjes )

Comment

• brander1
        • Aug 2003
        • 59

hey,

ja deze 15G 400 steken nu in een dubbele W bin, dus 2 speakers per kast, nu zou ik deze willen herbruiken in nieuwe lichtere en kleinere kasten!

Maar ik zou graag er in de toekomst nog willen bijbouwen, en dan er woofers van de sm reeks insteken.

Dan zou ik een kast moeten hebben die zowel voor de 15G400 gaat als voor de SM115!

Comment

• woussie
          • Mar 2004
          • 46

Gebruik de zoekfunctie even (er is al heel veel over gediscuseerd) of kijk op de site van Newline. Over het algemeen is de kwaliteit van de SM 115 redelijk goed te noemen, zeker in de kast die sprecial hiervoor door Andre Huisman ontworpen is.

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Zijn de kosten van de 15G400 echt zo'n euvel? De SM-115 mag dan een stuk goedkoper zijn, maar dat zie je ook overduidelijk terug in de T/S-parameters en de specs. De SM-115 en de 15G400 vallen gewoon in een totaal verschillende klasse, geen wonder dat de 15G400 een stuk duurder is.
            Puur op de parameters afgaande kwalificeert de 15G400 zich ook stukken beter voor hornloaded toepassingen, waar de SM-115 een (matige) basreflexluidspreker is.

citaat:Over het algemeen is de kwaliteit van de SM 115 redelijk goed te noemen
            Gezien de prijs/kwaliteitsverhouding, heeft Dré hier een leuke/goede basreflexkast voor gemaakt voor de beginnende drive-in show. Maar het is niet meer als dat.

Mocht je andere, kleinere (basreflex)kasten willen maken, dan zou ik voor geen van beide speakers kiezen. Wil je bij Beyma blijven, dan is de 15K200 een betere keuze. Deze presteert stukken beter als de SM-115 (in een voor een 15" kleine kast) en kost een stuk minder als de 15G400. Al hebben de ontwikkelingen sinsdien niet stilgestaan.

Mvg Johan

Comment

• nightline
              • Oct 2002
              • 1001

De 15K200 wordt niet meer gemaakt onder deze aanduiding, dit type wordt thans in de SM reeks verkocht onder type SM-115K.

Groeten

Jack
              Powered by AudioMadness....

Comment

• brander1
                • Aug 2003
                • 59

ok bedankt voor de reacties, maar ik zou toch wel graag de 4 15G400 willen herbruiken, wat raden jullie me dan aan als alternatief voor mijn grote W bins?

En wat voor speakers raden jullie dan aan, of soorten kasten voor subs?

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

SM115K is een zwaardere versie van de SM115 deze is 250W en de SM115K is 500W. De 15K200 is een van de beste 15" die ze gemaakt vindt ik. Klinkt supergoed en gaat vrij laag in een kleine kast.

Comment

• od
                    • Feb 2004
                    • 138

beyma had vroeger een boek voor het zelf maken van hun boxen.
                    Heb deze nog thuis liggen. Als je wilt maak ik er fotocopies van en stuur ik ze op. anders moet je eens naar www.aed.be mailen. zij zijn de invoerders van beyma. Zij hebben die plannen ook liggen. Weet wel dat je deze vroeger van de site van Beyma kon downloaden. denk dat dat nu gedaan is. Geef maar je adres, stuur ze anders wel door. Plannen tot de mm juist beschreven + welke woofers en tweeters die je moet gebruiken.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Er staan nog tekeningen op de site van Beyma
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Staaf
                        • Feb 2003
                        • 398

@ sis,

Ik vind ze toch ook niet meer terug op de website van beyma. Ik heb ze hier alleszins nog op de harde schijf staan. Wie ze wil moet maar een mailtje sturen. Let wel, bestand is 2MB groot.
                        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• nightline
                          • Oct 2002
                          • 1001

http://profesional.beyma.com/ENGLISH/recursos.php alsjeblieft, de link naar de download pagina van Beyma.

Een beetje zoeken is natuurlijk wel erg veel gevraagt[}].

P.S. De 15G400 is vervangen door de 15G40!!!!

Succes

Jack