Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar hoorn ontwerpen voor het bas gebied tot ongeveer 100 Hz. En naast de Lab hoorn kom ik steeds weer terecht op de bandpass hoorn. Nou zijn er van die bandpass hoorns ook verschillende uitvoeringen en volgens mij is die van de volgende link wel een leuke:
En nu zag ik dat bij funktion one de F118 hier verdacht veel op lijkt behalve de breedte die is ongeveer 8 cm smaller als de bandpass hoorn op bovenstaande link. de diepte is bij de F118 2 cm kleiner en de hoogte is bij de F118 nog geen cm groter. Het binnenwerk kan ik jammer genoeg niet controleren.
Mijn vraag is nu: Kent iemand de Function one en/of de bandpass hoorn van bovenstaande link, en hoe klinken deze kasten?
tweede vraag: Kan ik met 2 van deze kasten per kant goed uit de voeten? Dezelfde vraag voor als je er 4 per kant neerzet.
derde vraag: Welke kast denken jullie dat beter presteerd, 2 bandpass hoorn speakers per kant of 1 Dynacord V28PWH per kant? Je weet wel die kast waar ik al genoeg over heb gevraagd op dit forum.
Vierde vraag: (een ontwerp vraag)
In hoeverre kun je gaan spelen met dit soort ontwerpen, kun je bijvoorbeeld de diepte iets aanpassen naar je wensen en hoe uit zich dit in de response? En kun je de hoogte en breedte van de kast aanpassen aan je wensen?
Vijfde vraag: Wie denkt je moet geen bandpass hoorn gaan bouwen maar een hele andere? En dan wil ik graag weten welke.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
En nu zag ik dat bij funktion one de F118 hier verdacht veel op lijkt behalve de breedte die is ongeveer 8 cm smaller als de bandpass hoorn op bovenstaande link. de diepte is bij de F118 2 cm kleiner en de hoogte is bij de F118 nog geen cm groter. Het binnenwerk kan ik jammer genoeg niet controleren.
Mijn vraag is nu: Kent iemand de Function one en/of de bandpass hoorn van bovenstaande link, en hoe klinken deze kasten?
tweede vraag: Kan ik met 2 van deze kasten per kant goed uit de voeten? Dezelfde vraag voor als je er 4 per kant neerzet.
derde vraag: Welke kast denken jullie dat beter presteerd, 2 bandpass hoorn speakers per kant of 1 Dynacord V28PWH per kant? Je weet wel die kast waar ik al genoeg over heb gevraagd op dit forum.
Vierde vraag: (een ontwerp vraag)
In hoeverre kun je gaan spelen met dit soort ontwerpen, kun je bijvoorbeeld de diepte iets aanpassen naar je wensen en hoe uit zich dit in de response? En kun je de hoogte en breedte van de kast aanpassen aan je wensen?Vijfde vraag: Wie denkt je moet geen bandpass hoorn gaan bouwen maar een hele andere? En dan wil ik graag weten welke.
Ik kijk uit naar jullie reacties.

]

Comment