heb inmiddels de manuals van de serie 802, 802 II en de 802III. alles staat in serie, echter de serie II en III hebben een ander korrektienetwerkje. de manal van de III bevat overigen 2 schemafouten!!!
bose 802 schema
Collapse
X
-
-
citaat:Geplaatst door pilot
Van de 8 speakers staan er een aantal in serie met voor de bovenste 4 een andere cross. freq. als de 4 onderste het is een lastig filterje om via de print uit te zoeken](geen zin in
)
Ik heb zelf ook 2 802's in gebruik(voor de kleinere feestjes), en ik vind het interessant om te horen dat niet alle 8 speakertjes dezelfde crossover frequentie hebben!
Wat zijn dan de crossoverfrequenties voor de 4 speakertjes boven? en voor de 4 speakertjes onder?
Iemand die dat weet?[?]BartComment
-
Barthezz,
Wat dit filter doet is het volgende, om bij lage volumes toch iets van bas te laten horen worden bij 4 van de 8 speakertjes de hoge tonen er uit gefilterd.
Dit filter wordt overbrugd door een PTC (of NTC,weet ik ff niet), wat er dan gebeurd is het volgende, bij lage volumes spelen er 4 speakertjes 'full range' , en vier 'low pass', gaat vervolgens de versterker meer vermogen leveren, dan gaat de PTC steeds meer geleiden en laat zo de overige vier speakertjes ook full range mee spelen.
Bij de 802 serie II , gaat dit nog een stapje verder, en worden er drie freqentie gebieden op die manier beïnvloed , maar het komt er op neer dat bij flink vermogen alle speakertjes gewoon alles weergeven.
Als je wil kan ik je de schema's wel even door meelen?
By the way, denk je ook nog eens aan mijn vraag aan jou, over die 302 subwoofer??!!
Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
Comment