KILOMAX 18" in basreflexkast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michiel
    • May 2001
    • 1032

citaat:Geplaatst door groenteboer

13,4 ohm bij 1KHz, zojuist even gemeten... Standaard meetfreq van deze meter is 1KHz, een ander meetpunt kan ik dus niet opnemen..

M.vr.gr,

Joost
    Dan zijn we op de helft, en kan ik eigenlijk nog niet veel.

Ik denk eigenlijk dat er wel een formuletje bestaat om het uit te rekenen met de bekende gegevens... Of niet? (ben geen electro man, en m'n boeken van elektro liggen niet hier).
    Groeten, michiel

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

volgens mij is dat winlsd een vrij treurig programma, ik ken het niet maar het zuigt zo te lezen behoorlijk. alleen al dat 700 liter gebeuren, wie gaat dat dan tillen, past niet eens door een deur, en optimaal vlakke response bepaal je zelf wel volgens mij probeert dat programma voor jou te denken. dasniegoed ik zeg: uninstall die rotzooi
      knoppen en waarden :)

Comment

• )jeroen(
        • Jan 2001
        • 546

WinISD is wel een aardig programmatje, om zelf wat avonden mee te stoeien . Maar om het nou te gaan uninstallen? Nee. Zoals al eerder gezegd rekent WinISD in het begin de zo plat en zo diep mogelieke response uit, en geeft daar de afmetingen en afstemfrequenties voor. Het is niet zo dat je hierna niks meer kan doen! Je kan zelf ook nog de inhoud en afstemfrequenties veranderen (wat de meeste hier al wel weten). (en nog wel meer dingen, zoals oppervlakte BR-poorten etc.)

En dat je op een inhoud van 708 liter uitkomt is een raar voorbeeld, maar dat komt waarschijnlijk omdat die Kilomax 18 geen BR-speaker is.
        Gr.

)jeroen(

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

ja dat geloof ik wel maar dat kan met alle andere programmaatjes ook, en ik zag die screenshot en dat zag er zo zielig uit, en dan die rare uitkomsten, maar het is freeware dus ik mag er nix van zeggen eigenlijk, en ik kan me nog steeds vergissen
          knoppen en waarden :)

Comment

• Jurrie
            • Nov 2002
            • 402

We hebben niet allemaal Leap draaien... misschien iets voor een forum-inkoop?

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

Ik heb een makkelijke manier gevonden om de impedantie curve te verkrijgen die ook nog eens redelijk betrouwbaar is. Als ik de bekende gegevens in winsd invoer en een simulatie start, komt daar ook een impedantie grafiekje uit. De kast van de simulatie heef vrijwel geen invloed op de impedantie op 1 Khz, en 10 Khz.
              Dus binnen enkele dagen hoop ik resultaat te hebben.

Groeten, michiel

Comment

• michiel
                • May 2001
                • 1032

Ik kreeg met aj horn niet echt schokkend mooie resultaten... Persoonlijk vond ik het een beetje tegen vallen. Maar misschien heb ik in de haast wat fout gedaan met invoeren.
                Wat ik gister te zien kreeg was een berg vormige weegave die zowel boven als beneden de afstem frekwentie afvalt. Naar boven toe niet echt steil, maar je kunt echt niet van een vlakke weergave sperken.
                Een powerdip is er ook. Een vrij grote.
                Zo op het eerste gezicht zou ik iets anders gaan zoeken.
                Groeten, michiel

Comment

Working...