GSP 2, Hoorn geladen 3 weg top (eerste foto's!!)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michiel
    • May 2001
    • 1032

Ik maak hieruit op dat je iets naar mij toe duidelijk wil maken:

citaat:Zo komen er dus de zelfde kasten in omloop die NIET klinken. Ik denk dat je dus zo [u]je</u> eigen product snel naar de knoppe helpt...
    Ik voel me namelijk aangesproken door het woordje "je"...

Ik geloof dat het nu wel duidelijk is. En er komt meteen een andere vraag in mij op. Waarom in ***snaam over die X15 beginnen in dit topic als het geen ene moer te maken heeft met GSP 1 of 2?! Ik denk dat daar een groot deel van de onduidelijkheid uit voort is gekomen.
    Groeten, michiel

Comment

• CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

Is gepost juist met de reden dat enige tijd geleden gedacht werd dat ik achter het verwijderen van het GSP 1 topic zat, om zo mijn top geheim te kunenn houden, wat dus niet zo is. Maargoed, begin alweer spijt te krijgen dat ik hier nog iets post en hou het hier dus ook bij. Als iemand nog vragen heeft mailtie maar ofzo.
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Omdat iedereen denkt dat onze toppen GSP's zijn... Daarom heeft Tom een linkje geplaatst van onze toppen, omdat we ook ons resultaat wilden laten zien van onze kastjes..

Als je je aangesproken voelt door dat woordje je, is dat niet de bedoeling, maar het geen meer over de algemene je.. Uitgezonderd van jou natuurlijk.

Andere vraag die bij mij opkomt is wat jij met dit project wilt bereiken? Want je heb een 3 weg kasje gemaakt waarvan je nog niet eens een processor instelling kan maken om te kijken of deze klinkt. Dus uiteindelijk weet je ook niet of deze toppen echt iets worden of dat het een flop wordt..

Greetzz Iko

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

citaat: Geplaatst door Iko

Omdat iedereen denkt dat onze toppen GSP's zijn... Daarom heeft Tom een linkje geplaatst van onze toppen, omdat we ook ons resultaat wilden laten zien van onze kastjes..
          Persoonlijk zou ik in dat geval een ander topic openen. Maar genoeg hier over, voor mij is het nu eindelijk duidelijk.

citaat:Als je je aangesproken voelt door dat woordje je, is dat niet de bedoeling, maar het geen meer over de algemene je.. Uitgezonderd van jou natuurlijk.

citaat:
          Andere vraag die bij mij opkomt is wat jij met dit project wilt bereiken? Want je heb een 3 weg kasje gemaakt waarvan je nog niet eens een processor instelling kan maken om te kijken of deze klinkt. Dus uiteindelijk weet je ook niet of deze toppen echt iets worden of dat het een flop wordt..
          Waar maak je uit op dat ik geen instelling kan maken? Ik geloof dat ik alleen aangaf dat het mij verstandig lijkt om naast het afstellen op gehoor OOK te meten om meer zekerheid te krijgen en mogelijke foutjes weg te poetsen. Dit uit aard van het streven naar perfectie.
          Waarschijnlijk zou ik zelf inderdaad geen instelling kunnen maken (heb van m'n leven nog niet met een dergelijke processor mogen spelen) maar ik kan heel goed aangeven waar de x-0ver punten moeten liggen, en wat het rendement van de laag en mid sectie zijn (gegevens uit simulatie).
          Looptijd verschillen kunnen nog berekent worden, en dat zal waarschijnlijk ook gebeuren.

Zoals ik al aangaf heb ik de basis van een kast gegeven waar anderen op verder moeten gaan. Het product wat ik hier lever is niet compleet. Ik streef ook niet naar een compleet product. Als iemand dit concept tot in de puntjes wil uitwerken is dat prima. Maar komt er een andere kerel die dit wil maken om aan z'n 20 jaar oude hifi ampjes te gooien met een stel flut filters, dan heb ik daar ook geen probleem mee. Ik heb immers erbij gezegt dat een goede aansturing van groot belang is om een goed resultaat te krijgen. En daar hoort uiteindelijk een goed ingestelde processor ook bij. En wat het mij uit waar die instelling vandaan komt. Als het goed is is het goed.

Dus kort samengevat van wat IK wil bereiken: Een basis product wat het voor de mensen met een iets kleiner budget en een creative geest in combinatie met een goed verstand van zaken mogelijk maakt om een stel fatsoenlijke topjes in huis te halen. Ik wil helemaal geen kant en klare bouwdoos leveren dat door elke #@$ in elkaar gezet kan worden. Ik vind dat iedereen zijn eigen ideeen moet uitwerken in zijn eigen set. Met de basis die ik nu aanbied blijft er een groot deel over voor de gene die deze basis aan neemt.
          Kun jij hier niet mee uit de veten, vraag dan hulp bij mensen die er wel mee uit de voeten kunnen, of ga opzoek naar een kant en klaar bouwpaket.
          Groeten, michiel

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

Ok dan snap ik het aardig. Maar wil je dit doen als een winstgevend iets of alleen maar om mensen te helpen? Wamt a;s je het uit winstgevend zichtpunt doet moet je nog naar eens terug lezen naar wat ik heb gescreven over dat er dan toppen inomloop komen die niet meer klinken.. Ook al maakt het je niet uit hoe ze gaan klinken, als iemand ze wil bouwen wil hij ze eerst ergens horen, dus gaat hij bij een collega luisteren die de toppen al heeft. Nou als die collega niet echt weet hoe alles zit en de toppen dus niet klinken zal jou nieuwe klant echt niet die toppen gaan kopen die niet klinken bij 1 bepaald persoon.

Moeten we je echt alles steeds 3x vertellen ? of lees de postings eens over gewoon..

Greetzz Iko

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

citaat:Geplaatst door Iko

Ok dan snap ik het aardig. Maar wil je dit doen als een winstgevend iets of alleen maar om mensen te helpen? Wamt a;s je het uit winstgevend zichtpunt doet moet je nog naar eens terug lezen naar wat ik heb gescreven over dat er dan toppen inomloop komen die niet meer klinken.. Ook al maakt het je niet uit hoe ze gaan klinken, als iemand ze wil bouwen wil hij ze eerst ergens horen, dus gaat hij bij een collega luisteren die de toppen al heeft. Nou als die collega niet echt weet hoe alles zit en de toppen dus niet klinken zal jou nieuwe klant echt niet die toppen gaan kopen die niet klinken bij 1 bepaald persoon.

Moeten we je echt alles steeds 3x vertellen ? of lees de postings eens over gewoon..

Greetzz Iko
              Niet winst gevend. Op z'n hoogst een aanstoot tot mond op mond reclame. Als ik er echt iets uit wil halen ben ik natuurlijk een rund als ik een niet volledig product neerzet.
              Groeten, michiel

Comment

• Iko
                • Feb 2002
                • 766

Ok, dan snappen we elkaar

Comment

• michiel
                  • May 2001
                  • 1032

[]Eindelijk. Begon al lamme habdjes te krijgen van het typen.
                  Groeten, michiel

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

En hebben jullie al de speakers erin hangen?
                    Ben nieuwsgierig []

Groeten Joost

Comment

• michiel
                      • May 2001
                      • 1032

citaat:Geplaatst door Overdrive

Ben nieuwsgierig []

Groeten Joost
                      Nope, moetn nog even een datum prikken. Ik heb vandaag al even gerelegelt dat we in het pand van m'n werk kunnen. Daar kunnen we iets meer herrie schoppen dan hier (thuis), en kunnen we er voor de grap een stel Mach Ballister subjes onderleggen. Misschien zelfs even een lekker zware powersoft amp erop hangen.
                      Ik ga ook nog even wat mensen benaderen of we het kastje straks misschien aan een meet setje kunnen hangen....

Zodra er wat gedaan is, komt er uitgebreid verslag!!!
                      Groeten, michiel

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

citaat:Geplaatst door Overdrive

Ben nieuwsgierig []

Groeten Joost
                        de driver, hoorn en midwoofer zitten al op z'n plaats! nu is het afwachten wanneer we de verre trip naar Nederland kunnen/moeten maken

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Lucas, ik kom mee, pak ik een lab mee.
                          PSL Bvba powered by
                          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48
                          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Overdrive
                            • Feb 2002
                            • 717

Het is dat ik uit Groningen kom, anders kom je em wel ff aan wat EV versterkers hangen (bv P3000) met een klark + laptop ertussen .

Groeten Joost

Comment

• michiel
                              • May 2001
                              • 1032

Kan waarschijnlijk een rackje powersoft ampjes regelen met heel veel kilo wattjes... Wacht nog even op een reactie van m'n baas.
                              Een fatsoenlijk processortje zou wel leuk zijn. er zal toch wel het een en ander bijgespijkert moeten worden.

Powersound, een labje onder deze top is misschien net te veel van het goede. Maar het zou toch zeker wel leuk zijn!!!

we moeten in de kerstvakantie toch wel eeng eschikte datum kunnen prikken denk ik.

Groeten, michiel

Comment

• PowerSound
                                • Nov 2001
                                • 1892

Kan altijd amprack PL2's meenemen maar daar zit een DBX DRPA in.
                                PSL Bvba powered by
                                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

Working...