Ombouwen behringer -1800X subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

Nou komen we ergens. Dank je michiel. Echter heb ik een beetje mijn twijfels. De xmax van deze speaker is erg hoog 12 mm wat dus volgens jullie heel goed is, prima maar hij heeft maar een vermogen van 650 watts en een gevoeligheid van 97 db. Is dat niet een beetje weinig want ik wil wel graag voorruit gaan qua vermogen anders heeft dit allemaal geen zin.
    Natuurlijk kan ik me vergissen

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Je vergist je zeker, deze speaker is 1600W Program en ik heb zelf verhalen gehoord van mensen die meer dan 2kW op deze RCF driver zetten zonder problemen. De RCF L18P300 is de driver uit de SB-850 subs, als je dat wel eens gehoord hebt dan weet je dat dit goede drivers zijn maar wel met een enorme powerhonger, ik zou minimaal 1000W RMS per driver aanbevelen en liever meer...

MVG Contour

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

als je dan toch aan de slag gaat kun je meteen de kast wat verbeteren. Wat minder volume kan geen kwaad zoals ik zei. Dus is het erg aan te bevelen om flink wat versteviging aan te brengen in de kast. Ik verwacht dat die er nog niet in zit. En op het punt van kast construktie is vaak nog erg veel te verbeteren.
        In jouw geval heeft het dus dubbel effect --> stijvere kast en minder volume wat een nog hogere belasting betekent (mits de afstem frekwentie goed is).

Ik wens je veel succes met je project. Wil je nog meer weten over de versteviging kun je altijd ff contact opnemen. Ben op het moment bezig om verstevings constructie's te optimaliseren. En ook speciaal ontwiorpen ribben toe te passen om met een zo min mogelijk toegevoegde massa een zo goed mogelijk resultaat te verkijgen. De ontwikkeling van deze ribben is nog lang niet klaar, maar ik heb al wat bereikt op papier met hulp van mensen van het hifi forum....
        Groeten, michiel

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Dit doe ik dus ook op mijn EAW's SB 150 R
          en daar zit een RCF L15P200AK in
          daar gaat 2 x 1.5 KW op ook zonder problemen
          en ja dit is ook een speaker die een beetje honger heeft naar vermogen net hetzelfde als die 18"
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Helaas moet ik een aantal mensen op dit forum teleurstellen. wegens de aankoop van een aantal shure zenderracks heb ik geen geld meer voorlopig om speakers te kopen. De foto's van de nieuwe flightcases en zenders zullen binnenkort wel op dit forum gepost worden

Michiel, wij hadden een afspraak die ik alsnog zal nakomen. ik zal je hier nog eens dezer dagen over mailen.

Ik hoop dat jullie een beetje begrip hiervoor hebben, was nogal een erg verleidelijk koopje. Dit plan zal zeer zeker begin volgende jaar verdergezet worden.
            Iedereen bedankt voor jullie hulp en inzet

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

citaat:Geplaatst door Michael

Helaas moet ik een aantal mensen op dit forum teleurstellen. wegens de aankoop van een aantal shure zenderracks heb ik geen geld meer voorlopig om speakers te kopen. De foto's van de nieuwe flightcases en zenders zullen binnenkort wel op dit forum gepost worden

Michiel, wij hadden een afspraak die ik alsnog zal nakomen. ik zal je hier nog eens dezer dagen over mailen.

Ik hoop dat jullie een beetje begrip hiervoor hebben, was nogal een erg verleidelijk koopje. Dit plan zal zeer zeker begin volgende jaar verdergezet worden.
              Iedereen bedankt voor jullie hulp en inzet
              Ik ken het probleem. Moet nu ook eerst een giek gaan kopen voordat ik weer speakertjes kan kopen. Toch rot dat die dingen breken tijdjes het surfen.[xx(] Zal nu wel werk moeten gaan zoeken....
              Groeten, michiel

Comment

• Toan_08

Hey sorry voor deze Kick, maar ik wil weten of het nou echt ''kan'' een l18p300 woofer in een behringer 1800x sub kan plaatsen. De liter inhoud klopt in iedergeval met die van de woofer (rond 180 Liter perfect voor die woofer).

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by Toan_08
                  Hey sorry voor deze Kick, maar ik wil weten of het nou echt ''kan'' een l18p300 woofer in een behringer 1800x sub kan plaatsen. De liter inhoud klopt in iedergeval met die van de woofer (rond 180 Liter perfect voor die woofer).

Dat ligt dus aan de T/S parameters, als die zeggen dat de woofer alleen geschikt is voor hoorns, dan kan je het wel vergeten, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet (weet niet zoveel). Er zijn vast mensen die je verder kunnen helpen op dit forum.

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Toan_08

Originally posted by djspeakertje
                    Dat ligt dus aan de T/S parameters, als die zeggen dat de woofer alleen geschikt is voor hoorns, dan kan je het wel vergeten, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet (weet niet zoveel). Er zijn vast mensen die je verder kunnen helpen op dit forum.

Daan
                    ik heb het gesimuleerd met winisd en het kan (in Theorie). Deze woofer is ontworpen voor een bandpass/bassreflex kast.

En speakertje. wil je aub niet reageren als je er niet zoveel van afweet en een beetje bs zit te posten. want het is best wel irritant.
                    Last edited by Guest; 22-04-09, 15:56.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

owkee, had me nog niet ingelezen in deze thread, had ik wel moeten doen, sorry!

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...