Ombouwen behringer -1800X subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

citaat:een kant en klare kast zonder woofer voor 200 euro
    .

als je een beetje handig bent en je wilt je ervoor inzetten kun je zelf wel een kast ineen zetten voor 200€ hoor. en dan is die dus ook wel compleet af. gelakt grill schuim wielen connectoren enz.

maar jouw idee is op zich wel interressant voor degene die hun behringers wat willen tunen[^].
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Driver : Beyma 18 G 50
      Vas : 212,0
      Qts : 0,33
      Fs : 40,00
      SPL : 97,00
      --
      Project by : Theo
      Project for : you
      --
      Number of drivers : 1
      Box type : Vented
      Box size : 183,0 l
      Tuning frequency : 40,00 Hz
      Vent : 2 vent(s)
      0,090 m length for each
      0,102 m round

Relative
      Freq Gain SPL
      [Hz] [dB] [dB]
      35,00 -7,20 89,80
      40,00 -4,07 92,93
      45,00 -2,66 94,34
      50,00 -2,19 94,81
      55,00 -2,06 94,94
      60,00 -2,00 95,00

Ik heb dit dus bij mijn eerste test gekregen.
      1. ik snap geen snars van wat dat programma me allemaal zegt
      2. die spl gegevens benedenaan geven mij een slecht gevoel 95db?

Doe ik iets verkeerds?

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

neen je doet niets verkeerd. Geef nu de driver van behringer maar eens in en kijk wat je dan uitkomt. dan pas kan je gaan vergelijken. Overigens moet je maar eens wat spelen met de tunningfrequentie en de veranderingen eens bekijken.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:die spl gegevens benedenaan geven mij een slecht gevoel 95db?
          Die 95 dB op 60Hz is bij een toegevoerd vermogen van 1,0 Watt .
          In het tabblad "plot" kun je het toegevoerde vermogen aanpassen.

Mvg Johan

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

pff gelukkig ik kreeg al hartklachten toen ik het zag. Begon de hoop al te verliezen. Goed dan ga ik nog wat meer klooien met dat beestje. Iemand nog adviezen in zake de speakers. Heb nu vooral mijn aandacht gevestigd op de 18sound 18LW1250 en de beyma 18G-50.

ps.: waar dient eigenlijk die tuningfrequentie voor?

Weet toevallig iemand ook iemand welke speaker er in de B-1800 baskast zit en de gegevens hiervan?

Kan iemand mij vertellen wat hier niet klopt. Volgens de plot heeft de speaker in deze kast bij 35 hertz een gevoeligheid van 106,7DB maar bij 100hz is dat nog maar 97 db [?][?]

Driver : 18sound 18W1300
            Project by : 2024698Huizenga
            Project for : you
            --
            Number of drivers : 1
            Box type : Vented
            Box size : 183,0 l
            Tuning frequency : 35,00 Hz
            Vent : 2 vent(s)
            0,140 m length for each
            0,102 m round

Relative
            Freq Gain SPL
            [Hz] [dB] [dB]
            20,00 -21,45 107,08
            25,00 -12,60 115,93
            30,00 -3,01 125,52
            35,00 7,24 135,77
            40,00 3,00 131,54
            45,00 0,17 128,70
            50,00 -1,09 127,44
            55,00 -1,69 126,84
            60,00 -1,97 126,56
            65,00 -2,08 126,45
            70,00 -2,10 126,43
            75,00 -2,07 126,46
            80,00 -2,00 126,53
            85,00 -1,92 126,61
            90,00 -1,83 126,70
            95,00 -1,74 126,79
            100,00 -1,65 126,88

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

de RCF L18P300 is zeer geschikt voor deze kast (afstem frekwentie moet misshcien aan gepast worden). Deze speaker gaat het diepst met de hoogste max spl. Enig nadeeltje dat je er een berg vermogen in moet gooien om in de buurt van 125 dB te komen (simulatie enkele kast, winisd), en dat is toch niet verkeerd.

De volgende drivers doen het stuk voor stuk goed tot zeer goed in een 180 liter kast!! Wat de prijs van de drivers is zou je even moeten opzoeken.
              RCF L18P200N
              RCF LF18X400
              18sound 18LW1250
              18sound 18LW1300
              Groeten, michiel

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

Nu we dit allemaal weten. Wat lijkt julie de beste speaker om uit te proberen. Ik zal er een aanschaffen om te vergelijken en als het goed is dan worden ze alleemaal vervangen. Nu de vraag als men kijkt naar deze plots is het rendabel om de woofers te vervangen (is het verschil groot genoeg met de originele?). Ik kan niet veel vinden van de behringer woofer behalve het type 18P400A4 maar ook google geeft geen antwoord op mijn zoektocht.

Comment

• michiel
                  • May 2001
                  • 1032

citaat:Geplaatst door Michael

Nu we dit allemaal weten. Wat lijkt julie de beste speaker om uit te proberen. Ik zal er een aanschaffen om te vergelijken en als het goed is dan worden ze alleemaal vervangen. Nu de vraag als men kijkt naar deze plots is het rendabel om de woofers te vervangen (is het verschil groot genoeg met de originele?). Ik kan niet veel vinden van de behringer woofer behalve het type 18P400A4 maar ook google geeft geen antwoord op mijn zoektocht.
                  Parameters van de woofer kan je laten meten bij speakerland, of speaker en co. Kost wat, maar niet de hoofd prijs.

Voordat je dit overweegt kun je naar berhinger melen en vragen of zij de gevens aan jou willen geven (als ze die hebben)...

Btw, ik wil wel een optie op minimaal 2 van de oude woofers voor max 60 euro per stuk!! (mits de parameters naar mijn zin zijn, (dit kan ik eventueel zelf meten))
                  Groeten, michiel

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

als michael zo vriendelijk zou willen zijn om dan die gegevens van die behringer woofer te bemachtigen. Kunnen we eens gaan vergelijken met andere woofers. tunningfrequentie aanpassen en weer vergelijken enz.. zo zien we welke woofer er uiteindelijk een zeer goed resultaat zal leveren in die behuzing.

Ik denk wel dat er meerdere mensen zijn geinterresseerd in het aanpassen van zo een baskastje van behringer.

binnenkort veel 18" woofers van behringer te koop
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door ronny

binnenkort veel 18" woofers van behringer te koop
                      En dit aan de laagste prijs : 25 euro/stuk incl. BTW
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Staaf
                        • Feb 2003
                        • 398

Michael; ff off-topic

Ben je tevreden van die EP2500's. Heb er deze week eentje bestelt; zou moeten werken op de tops op 8 ohm per kanaal. Baskasten worden aangestuurd met een EP1500 op 4 Ohm brug. Deze is al een half jaartje in mijn bezit. Wat denk je? zal dit stabiel draaien?
                        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

Ik ben niet blij met de ep-2500 versterkers. Eentje van de vier werkt volledig foutloos en geeft ook enorme bak power (goed denk je dan) maar twee stuks hebben last van tik en te lang oplichtende protect leds bij aan en uitzetten (ep-1500 niet). Een van de vier was een DOA.
                          Conclusie: Door het te laat stopzetten van de ep-1500 productie zijn ze te laat begonnen met de productie van de ep-2500, aangezien ze toch een deadline moesten inhouden is er wat vaart achter de productie gezet met als gevolg een verhoogd aantal fouten. Dit verhaal is mij ten gehoor gekomen of het ook klopt weet ik niet maar mijn amps bevestigen het verhaal op dit moment wel.

Ik denk het beste is even te wachten op de tweede lichting net als bij de ep-1500's. Het ontwerp en de onderdelen van de ep amps zijn meer dan goed maar er klopt iets niet in de assemblage.

Comment

• Michael
                            • Nov 2002
                            • 643

Ik heb antwoord gekregen bij behringer maar het is niet dat wat ik wou horen. They don't know[V]. Het is een fabriekswoofertje dat ingekocht is (duhhh[xx(]). Kreeg wel nog een berg goed nieuws te horen over hoe goed de speaker is (klopt ook voor dat geld). De prijs voor een vervanger vond ik wel verrassend. 142 euro ex. btw[:0].

Iemand een idee hoe ik dit nu moet oplossen. ik wil het echt eens porberen maarja ik heb maar geld voor een test dan houdt het op. Als het niet lukt shit happens.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat: ...type 18P400A4 maar...
                              he??

dacht toch echt aan een 18p400A8,
                              verklaring :
                              18=18", 400 = 400 watt, en 4 = 4 ohm. Maar de spaeker achterkant en het handboek gevemn toch duidelijk 8 ohm aan.

De hoog-drivers zijn van P-audio, en dat zijn bekenden van ons.Maar de 12" ( die hier lag) ben ik nog niet tegengekomen op het internet. Ik vermoedde iets van eminence, maar dat zag er weer heel anders uit. We hebben nog naar fostex en beyma gekeken, maar daar kwamen we ook niet verder. De magneet lijkt nog het meest op een ev, maar het frame weer niet...

Comment

• Michael
                                • Nov 2002
                                • 643

Alle 18 handleidingen zeggen hetzelfde. Dat het een 18P400A4 is. Dat het een P-audio wisten ze mij toch niet te vertellen. Het lijkt wel alsof die speaker ergens uit de hemel is komen vallen

Comment

Working...