Basreflex 18"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

tja die subjes zijn toch nog niet voor meteen. eerder voor volgend jaar. dus kan nog wel even sparen

natuurlijk betekent een nieuwe amp van dat kaliber van een goed merk een serieuze investering. Iets wat ik niet zo meteen kan doen.

een oplossing zou zijn om een v5000 te bruggen deze geeft meer in brug en hoeft dus niet in het rood. Kwa prijs kost deze niet zoveel. Dat kwam me dus beter uit.

jullie zullen met dit wel afraden?
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Nee Ronny ik raad het niet af !!
      De ene heeft nou eenmaal meer budget dan de andere
      in ieder geval ben je voldoende ingelicht denk ik !!

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

idd allemaal bedankt voor de info.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Addy
          • Apr 2003
          • 35

Addy , nu kan ik even niet volgen hoor

Ha, die Sis, het is vrij makkelijk, de`18G400's heb ik al, maar nu in andere kasten. Gaan hier niet naar mijn zin in, en moet dus iets anders verzinnen. Vandaar de keus voor die 18 sounders.
          Addy.
          p.s wordt een herfst project, moeten voor 13 december klaar zijn.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

héhé , Addy, ik wist dus niet dat je die 18 G 400 al had, vandaar mijn reactie
            maar naar verluid wordt het toch 18 sounders goeie keuze hé

sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Stefke
              • Sep 2003
              • 259

fiuuuw

Ik heb hier zowat rond gelezen, make njullie het mij moeilijk!!

Ik heb een set JBL disco 100 glijbanen en een set w-bin subs die ik wil verkopen omdat ik stop met fuiven draaien. Ik dacht mijn subkasten van beyma (ben model nr evenkwijt) frontload /\-vorm 2x beyma 18 GT 400. (juist die kasten) te houden om eventueel toch nog een feestje voor 400 personen aan te kunnen. Moet ik nu glijbanen en w-bins bijhouden en de Beyma kasten verpatsen??

Ik heb de set JBL + W-bin altijd aangestuurd met 2 rodec HDA-450 ampli's (wel actief gefilterd). Als ik nu hoor dat een ampli van 1000w rms noodzakelijk is voor een redelijk resultaat met 18" kasten, krijg ik wel wat zweet [:0]op m'n voorhoofd.

Ik heb nog wel een Carver PM-1.5 staan, maar die dacht ik eigenlijk ook te verkopen. kan ik dus ook beter niet doen??[:0]
              ah zo dan

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

citaat:een ampli van 1000w rms noodzakelijk is voor een redelijk resultaat met 18" kasten
                Dit is wat aangeraden wordt. Je bent vrij in keuze van versterker en vermogens hoor. Alleen met het aangeraden vermogen zal je je subs ten volle benutten.

Vergeet ook niet dat wanneer je meer vermogen op die kasten zet ze in wezen daarom niet echt veel harder gaan klinken hoor. verdubbeling vermogen is 3db winst namelijk. Je zou dus al het dubbele van vermogen op die kasten moeten zetten om ze echt hoorbaar harder te laten gaan.

Je kan evengoed per kant een paar kastjes extra stapelen dan. Hangt ook veel van je budget af dan. Baskastjes van 18 sound zijn op zich niet duur maar je moet ook het nodige vermogen hebben om ze aan te sturen(= wel duur).

niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...