Ik heb de toppen dus gekocht. Ik hoor nu net dat er een beyma F130 filter inzit (3khz 18dboct highpass) die enkel de 1inch driver filtert en de 10incher laat doorlopen,
lijkt me persoonlijk een niet ideale situatie, demping van de hf driver zal er zeker moeten komen maar die 10incher gewoon laten doorlopen lijkt me ook niet lekker.
Kan iemand even eens bekijken wat de beste passieve filter is voor deze combinatie ?
(beyma 10M250 + beyma CP380 M)
Er rekening mee houdend dat de filter voolopig in plaats van in een hoornkast in een gesloten kast met dezelfde componenten gebruikt gaat worden. (vind het zonde om binnenkort weer filter te maken dan)
Ik weet dat de demping van de 1inch driver wel fel zal verschillen maar een stel weerstanden veranderen is geen probleem.
Ik dacht voor deze combi (in de gesloten kast) aan een demping van -6db van de HF driver
als ik weet hoeveel hz en hoeveel db/oct kan ik rest zelf wel uitrekenen want ik heb een mooi progje gevonden op Duitse site:
Beyma driver loopt vanaf 800hz en zijn 50watt rms mag ie hebben vanaf 1.5khz
aangeraden x-over punt: min. 1.2khz
Alvast bedankt
Groeten,
Dieter, D.D.A. Sound & Light
lijkt me persoonlijk een niet ideale situatie, demping van de hf driver zal er zeker moeten komen maar die 10incher gewoon laten doorlopen lijkt me ook niet lekker.
Kan iemand even eens bekijken wat de beste passieve filter is voor deze combinatie ?
(beyma 10M250 + beyma CP380 M)
Er rekening mee houdend dat de filter voolopig in plaats van in een hoornkast in een gesloten kast met dezelfde componenten gebruikt gaat worden. (vind het zonde om binnenkort weer filter te maken dan)
Ik weet dat de demping van de 1inch driver wel fel zal verschillen maar een stel weerstanden veranderen is geen probleem.
Ik dacht voor deze combi (in de gesloten kast) aan een demping van -6db van de HF driver
als ik weet hoeveel hz en hoeveel db/oct kan ik rest zelf wel uitrekenen want ik heb een mooi progje gevonden op Duitse site:
Beyma driver loopt vanaf 800hz en zijn 50watt rms mag ie hebben vanaf 1.5khz
aangeraden x-over punt: min. 1.2khz
Alvast bedankt
Groeten,
Dieter, D.D.A. Sound & Light

De kosten voor een flink filter vallen reuze mee.. De grote spoelen heb ik destijds zelf gewikkeld op de draaibank, de kleine gewoon besteld van Visaton (via groothandel NEDIS). Deze levert ook 250v~ MKT-condensatoren van visaton.
Comment